Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس، آمریکا، نروژ و اتحادیه اروپا از مقامات سودان خواستند با دیوان کیفری بین‌المللی همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، کشورهای ترویکا (انگلیس، آمریکا، نروژ و اتحادیه اروپا) در بیانیه‌ای اعلام کردند: توافق صلح امضا شده در سوم اکتبر ۲۰۲۰ به این مسئله اشاره دارد که دیوان کیفری بین المللی نقش مهمی در تحقق عدالت دارد و باید تمامی طرف‌هایی که این توافق را امضا کرده‌اند با این دادگاه درباره افرادی که حکم جلبشان صادر شده همکاری کامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت انتقالی همکاری خوبی با دیوان کیفری بین‌المللی داشت اما از زمان سلطه نظامیان بر قدرت این همکاری کاهش قابل توجهی داشته است.

در این بیانیه آمده است: ما از مقامات کنونی سودان می‌خواهیم همکاری کاملی با دیوان کیفری بین المللی داشته باشند.

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین المللی مجدداً از مقامات سودانی خواست شواهد و اسناد و مدارکی که دادگاه درخواست آن را کرده بود فراهم کنند و به دیوان کیفری بین المللی برای ایجاد یک دفتر میدانی در سودان کمک کنند.

در حالی که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که مقامات سودان به درخواست‌ها برای دیدار با عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع سودان و بقیه افراد تحت تعقیب پاسخی نداده‌اند وزارت دادگستری سودان اعلام کرد که دادستان دیوان کیفری بین المللی طی سفر اخیر به سودان هیچگونه درخواستی در این باره نداده اما در ماه ژوئن درخواستی برای مصاحبه با افراد تحت تعقیب داده بود.

دادستان دیوان کیفری بین المللی چهارشنبه به سفر پنج روزه خود به سودان پایان داد.

همچنین هماهنگ‌کننده آوارگان و پناهجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست‌های آوارگان و پناهجویان و اسنادی درباره اسامی قربانیان و اسناد مربوط به دست داشتن نظام عمر البشیر در جنایت‌ها و پاکسازی نژادی و جنایت‌های جنگی در دارفور را ارائه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان دادستان دیوان کیفری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است

یک روزنامه نگار مشهور اسرائیلی فاش کرد، نتانیاهو این روزها شرایط بدی را به دلیل احتمال صدور حکم بازداشتش از سوی دادگاه کیفری لاهه پشت سر می‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، بن کاسپیت خبرنگار چند رسانه اسرائیلی از جمله شبکه 12 این رژیم به نقل از منابع خود خبر داد، نتانیاهو این روزها به شکلی کاملا غیر عادی وحشت زده و متشنج است، او به شدت از احتمال صدور حکم بازداشتش توسط دادگاه عالی کیفری لاهه وحشت زده شده است و از اینرو طی روزهای اخیر ماراتونی از مکالمات تلفنی را برای فشار بر کلیه طرف‌های تاثیر گذار در این مسئله انجام داده است که در این میان به شکل ویژه‌ای این تماس‌ها به بایدن ختم می‌شوند.

به گفته این خبرنگار نتانیاهو به شدت به دنبال آن است که تا به شکل غیر مستقیم اما به هر شکل ممکن بر رئیس جمهور آمریکا در این رابطه فشار وارد کند.

با این حال برخی از افراد مطلع اعلام می‌کنند که این حکم بازداشت صرفا به نتانیاهو ختم نمی‌شود بلکه وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش را هم شامل خواهد شد که در صورت صدور زلزله بی سابقه‌ای را به وجود خواهد آورد.

بن کاسپیت در بخش دیگری از این خبر که در صفحه خود در ایکس منتشر کرد به خوانندگانش خبرداد که نتانیاهو خوب می‌داند که صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری لاهه یک حکم سرنوشت ساز است و می‌تواند او را به فردی مطرود برای باقی عمرش تبدیل کند، از اینرو طی روزهای هفته گذشته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی به کار بست و حتی شاید علت نرمش اعلام شده در رابطه با پرونده اسرا هم بی ارتباط با فراهم کردن زمینه پایان جنگ و نجات نتانیاهو از این امر نباشد، گرچه دفتر نخست وزیر اسرائیل آن را تکذیب می‌کند.

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد