Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر درباره نحوه عملکرد این نهاد اظهار داشت: رئیس جمهور برای مسئله پیشگیری و مقابله با فساد اهمیت بسیاری قائل است و به همین جهت دفتر بازرسی تفاوت‌های اساسی نسبت به دوره گذشته دارد.

وی افزود: یکی از این تفاوت‌ها این است که قبل از اینکه حکم بنده را صادر کنند، در هیات وزیران بر اصل بند ۱۲۷ قانون اساسی نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد خاطر نشان کرد: در طول تاریخ انقلاب هیچ رئیس جمهوری نماینده ویژه در امر مبارزه با فساد نداشته است که این هم یکی از تفاوت‌های اساسی است.

درویشیان در تشریح ماموریت‌هایی که در هیات وزیران به تصویب رسیده، گفت: یکی از این مصوبه‌ها جلوگیری از تعارض منافع است، یکی دیگر از این ماموریت‌ها پیگیری ارتقای سلامت اداری است، دیگری پیگیری اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد است.

وی با بیان اینکه بعد از تصویب نامه هیات وزیران حکم بنده را صادر کردند، گفت: در این حکم ۱۲ ماموریت متفاوت و سنگین به بازرسی ویژه محول شد که یکی از مهمترین آن‌ها پیگیری نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد است.

بیشتر بخوانید: وزارت کشور به وزارت ارتباطات نامه زد / اجرای «چراغ‌خاموش» طرح صیانت به بهانه طرح عفاف و حجاب؟ + متن و تصویر نامه مردم ، فریب نمایش کندی اینترنت را نمی خورند / وزیر ارتباطات از راست‌گویی طفره می رود نایب رئیس مجلس : طرح صیانت مسکوت نشده / دولت روحانی قبول نمی کرد با مجلس همکاری کند

ما عملکرد یا صورت های مالی شرکت ها را مطالبه می کنیم

درویشیان اظهار کرد: عدم وجود شفافیت یکی از بسترهای است که شرکت‌هایی مثل فولاد مبارکه اصفهان طی آن مرتکب فساد شدند.

وی ادامه داد: یک تعداد شرکت‌های وابسته به شرکت‌های دولتی داریم که سهامشان در ۵۰ درصد است و شرکت دولتی محسوب نمی‌شوند و خیلی اتفاقات در آنجا صورت می‌گیرد که ما پیشنهاد اصلاحات آن را از طریق معاونت حقوقی داده ایم که مجلس پیگیری کند تا تعریف شرکت‌های دولتی را اصلاح کند یا یک ساز و کار تعیین کنند برای این شرکت‌ها نتوانند اختیارات بیشتر از شرکت‌های دولتی داشته باشند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارز با فساد افزود: رئیس جمهور پرونده‌ای را در مورد افزایش قیمت دارو و کمبود به ما ارجاع دادند و ما آن را مفصل بررسی کردیم و پیشنهادهای اصلاحی که عمدتا ساختاری هستند، دادیم.

تعداد پرونده‌های گشت ارشاد مدیران زیاد است

وی درباره گشت ارشاد مسئولان که از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بود، گفت: رئیس جمهور گفته بود به جای گشت کذایی گذشته باید گشت ارشاد مدیران راه اندازی شود؛ این موضوع هم در راستای پیشگیری است.

درویشیان با بیان اینکه رئیس جمهور ماموریت گشت ارشاد مدیران را به بنده محول کرد، توضیح داد: منظور از گشت ارشاد مدیران این است که ما مواردی را که احساس می‌کنیم ضرورت دارد از باب پیشنهاد و ارشاد به مدیران ارائه می‌کنیم تا از فساد جلوگیری شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد ادامه داد: ما در تعدای از وزارتخانه‌ها حضور پیدا کردیم و گلوگاه‌های فساد در آن وزارتخانه‌ها را که از قبل بررسی شده بود؛ را مسدود کردیم. این برنامه مستمر ما است که در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا کنیم تا ماموریت مهمی که رئیس جمهور به ما محول کرده است، محقق شود.

دولت مصمم است کنترل فضای مجازی را دنبال کند

وی ادامه داد: یکی از مواردی که باید دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی به آن توجه کنند این است تا چیزی در مراجع قانونی ثابت نشده است، اطلاع رسانی نشود؛ این مسئله خلاف قانون است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد بیان داشت: برخی از رسانه‌ها برای اینکه مشتری بیشتری پیدا کنند، یک خبری را خلاف واقع منشتر می‌کنند که آثار تخریبی این نوع اطلاع رسانی در افکار عمومی را نادیده می‌گیرند.

درویشیان با تاکید بر لزوم کنترل فضای مجازی رها شده گفت: دولت مصمم است این موضوع را دنبال کند و وزارت ارتباطات و دستگاه‌های امنیتی این مسئله را پیگیری می‌کنند تا با کسانی که چنین آمارهای غیرصحیحی را با اهداف خاصی منشتر می‌کنند، برخورد شود.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1666268

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی فساد اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد گشت ارشاد مدیران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه