Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:31:57 GMT

طالبان: فرهنگ غربی جایی در افغانستان ندارد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۴۹۳

طالبان: فرهنگ غربی جایی در افغانستان ندارد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین»، نماینده منتخب طالبان برای سازمان ملل اظهاراتی را در خصوص آموزش دختران افغانستان ارائه کرد.

 این مقام ارشد طالبان گفت: افغانستان با کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست و فرهنگ و هنجارهای اسلامی خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه طالبان با آموزش دختران مخالفتی ندارد، افزود: برای پیاده کردن قوانین اسلامی و هنجارهای جامعه نیاز به زمان داریم تا بتوانیم تمام مشکلات موجود را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مقام طالبان به فاکس نیوز گفت: «طالبان مخالف آموزش دختران نیست و در حال حاضر میلیون‌ها دختر سرگرم آموزش در مدارس ابتدایی در افغانستان هستند و زنان نیز در وزارتخانه‌های مختلف چون وزارت آموزش و پرورش، تحصیلات عالی و بهداشت مشغول به کار هستند.» 

شاهین ادامه داد: ما هیچگاه با آموزش زنان مخالف نبودیم و آموزش حق جهانی برای تمام انسان‌هاست.

شاهین بار دیگر اعلام کرده است که طالبان متعهد به توافق‌نامه دوحه است و به کسی اجازه داده نخواهد شد تا از خاک افغانستان ضد امریکا و کشورهای دیگر کار گیرد و این تعهد و پالیسی ماست که تغییر نکرده است.

این مقام طالبان درباره مرگ الظواهری در کابل نیز گفت: تحقیقات در این زمینه آغاز شده و پس از تکمیل شدن نتایج آن اعلام خواهد شد. 

وی در پایان تاکید کرد: «سیاست طالبان مشخص است و به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه کشور دیگری را نخواهد داد.» 

طالبان بیش از 300 روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تند جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

طالبان برای چندمین بار است، که وعده بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

به گزارش فارس، حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند اما علی‌رغم گذشت بیش از 11 ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان سهیل شاهین مدارس دخترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • وقوع انفجار در کابل
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان