Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور صبح امروز در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی فاز سوم پروژه انتقال پساب شهر بندرعباس به صنایع غرب این شهر اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه شامل بازسازی و ارتقا و افزایش ظرفیت بوده و من وقتی به عنوان شهروند ایرانی وارد شهر بندرعباس می‌شوم و با توجه به قابلیت‌های گردشگری آن، دلمان برای مردم بندرعباس می‌سوزد چرا که در کنار آب بوده اما مسأله فاضلاب مردم را اذیت می‌کند و چهره‌ ناخوشایندی را به این شهر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سالیانه 36 میلیون متر مکعب از این شهر فاضلاب وارد دریا می‌شود، عنوان داشت: امروز در هفته دولت یک هدیه خیلی بزرگی را از طرف مسؤولان استان به شهروندان تقدیم می‌شود و امیدوارم این مجموعه تصفیه‌خانه سریع‌تر زیر بار برود و پروژه هم در بخش لوله‌گذاری برای انتقال و هم در بخش تصفیه خانه پیشرفت خوبی دارد و فعالیت در آن چشمگیر است و در خط انتقال نیز کل مواد لازم (لوله‌ها) تأمین شده و چینش در مسیر 22 کیلومتری در کانال‌ها باقی مانده که در حال انجام است.

سلاجقه ابراز امیدواری کرد که صنایع به مسؤولیت اجتماعی خود در کمک به اجرای این پروژه عمل کنند.

معاون رییس جمهور تأکید کرد: غرب شهر بندرعباس دیگر تاب و توان بارگزاری صنایع بیشتری را ندارد و انتظار داریم که صنایع «های‌تک» و دانش بنیان در این منطقه استقرار یابند و استاندار نیز خط فکری شان همین است و بگذاریم ارتباط بین دریا، طبیعت و روحیه ظریف مردم بندرعباس وجود دارد، حفظ و به کار خودش ادامه دهد.

 

وی با تصریح بر این که وظیفه داریم دریا را که میزبان اکوسیستم بی نظیری است سلامت حفظ کنیم و حیف است که جزایر 14 گانه هرمزگان با مشکل مواجه شوند و ما در این زمینه ورود جدی داریم و بحث دریا را مطمئنا فعال‌تر از گذشته پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: نظارت خودمان را در حوزه کشتیرانی، خط انتقال نفتی، سکوهای نفتی و ... بیشتر خواهیم کرد و پایش جدی خواهیم داشت تا محیط زیست دریایی جنوب کشور و زیباترین مناطق ایران و جهان را که داریم، به مشکل نخورند و این گونه‌های عظیم دریایی حفظ شود.

رییس سازمان محیط زیست کشور تأکید کرد: باید قیاس کنیم که آنچه که داریم با آنچه ایجاد می‌کنیم چه نسبتی دارد. ما دنبال کمک به سرمایه‌گذاری‌ها هستیم اما اجازه نمی‌دهیم زیست‌بوم‌های منطقه، آرامش و آسایش روحی و روانی مردم به هم بخورد. ظرفیت‌های گردشگری و توسعه‌ای این شهر نباید مورد آسیب قرار گیرد.

به گفته سلاجقه، بوی گند فاضلاب شهر بندرعباس از لحاظ روحی و روانی مردم را آزار می‌دهد و این را با همه آورده‌های صنایع برای مردم قیاس کنید.

وی همچنین اضافه کرد: مدیرکل محیط زیست استان مکلف است که پیگیری جدی  پایش مستمر را در دستور کار قرار دهد و صنعت باید با حفظ زیبایی‌ها و تمیزی این شهر توسعه پیدا کنند و از صنایع می‌خواهیم که دین خودشان را به طبیعت ادا کنند و امروز خوشحالم که با حضور استاندار، این پروژه‌ای که مردم بندرعباس سال‌ها از آن رنج می‌بردند، در حال سامان یافتن است و امیدوارم شرکت‌های مشارکت‌کننده در این پروژه، دین خود را به این شهر و مردمش ادا کنند تا بتوانیم روزانه 100 تا 120 هزار متر معکب فاضلاب ورودی به دریا را اینجا تصفیه و در خدمت صنایع قرار دهیم.

رییس سازمان محیط زیست کشور در پایان گفت: صنایع آبی که قبلا استفاده می‌کردند را که اگر از آب شرب یا چاه بوده، ببندند و تمام نیاز خود را از محل این طرح تأمین کنند.

انتهای پیام/ 3728

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سلاجقه هرمزگان محیط زیست فاضلاب بندرعباس بوی بد فاضلاب مردم بندرعباس شهر بندرعباس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروز بارش‌ها به صورت پراکنده در سطح استان خصوصا مناطق شمال، مرکز و جنوب استان داریم.

 وی گفت: از فردا تا روز سه شنبه وزش باد و افزایش ابر پدیده غالب جوی در سطح استان است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های لاله زار، بم، جیرفت، زرند، انار، بافت و دشتخاک گزارش بارندگی داشته ایم که دشتخاک با ۱۲ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

سلاجقه گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سلاجقه گفت: همچنین کرمان بعد از مشهد در ۲۴ ساعت گذشته خنک‌ترین روز را داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • هشدار معنادار رشیدی کوچی درباره خطاهای استراتژیک و لجبازی عده ای خاص با مردم /دلم می سوزد...
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور