Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:50:27 GMT

برپایی کانکس درمانگاهی در مرز خسروی طی ایام اربعین

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۶۶۵

برپایی کانکس درمانگاهی در مرز خسروی طی ایام اربعین

سارا شاه آبادی گفت: طی برگزاری مراسم اربعین، کانکس درمانگاهی در نقطه صفر مرزی کرمانشاه به منظور ارائه خدمات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی برپا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ، اظهار داشت: در ایام برگزاری مراسم اربعین، درمانگاهی به صورت کانکسی در نقطه صفر مرزی به منظور ارائه خدمات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین هنگام ورود زوار برنامه نظام مراقبت سندرومیک اجرا خواهد شد و همه زوار از نظر وجود تب، علائم ابتلا به بیماری کرونا و بیماری های واگیر کنترل می شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از استقرار تیم های مبارزه با بیماری های واگیر و پزشکان در مرز خسروی خبر داد.

شاه آبادی تصریح کرد: انجام رپید تست به منظور بررسی وضعیت ابتلای زوار به کرونا در مرز خسروی صورت می گیرد و  در صورت نیاز به افراد داروهای اولیه داده می شود.

وی عنوان کرد: هنوز برای انجام واکسیناسیون در مرز تصمیمی گرفته نشده زیرا ممکن است افراد به دنبال انجام واکسیناسیون در مرز، دچار تب و لرز شوند و نتوانند پیاده روی کنند.

شاه آبادی گفت: از آنجا که دو هفته بعد از تزریق واکسن ایمنی ایجاد می شود پس با انجام واکسیناسیون در مرز عملا ایمنی در بدن ایجاد نخواهد شد.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شرط لازم برای اعزام به پیاده روی اربعین تزریق دو نوبت واکسن است اما اگر شش ماه از تزریق نوبت دوم واکسن گذشته باشد باید نسبت به تزریق دوز سوم هم اقدام شود.

شاه آبادی اذعان کرد: سالمندان، زنان باردار و کودکان با توجه به گرمای هوا و احتمال گرمازدگی مراسم اربعین را از طریق فضای مجازی و در شهرهای خود گرامی بدارند.

وی افزود: سایر افرادی که قصد اعزام به پیاده روی اربعین را دارند با توجه به احتمال نامناسب بودن شرایط، باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و از سالم بودن آب و مواد غذایی اطمینان حاصل کنند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: همچنین زوار اربعین باید ساعات پیاده روی را به ساعات خنک موکول کنند و پس از پیمودن هرچند کیلومتر استراحت کنند همچنین افراد مبتلا به بیماری های خاص اقلام دارویی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند‌.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شاه آبادی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال دختران نونهال از ۱۲ اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال زیر نظر پروانه کران خسروی، سرمربی در حال برگزاری است.

به همین منظور و با اعلام کادر فنی ملی پوشان امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) در یک دیدار درون اردویی از ساعت ۱۷ به مصاف تیم هیات فوتبال شمیران می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه کران خسروی سرمربی تیم فوتبال نونهالان، درخصوص آخرین وضعیت شاگردانش برای حضور در مسابقات جام کافا اظهار داشت: اردوهای تیم ملی دختران نونهالان از اسفند ۱۴۰۲ با حضور ۵۰ بازیکن از سراسر کشور آغاز شد تا در نهایت ما ۲۶ بازیکن را به اردوی فروردین و اردیبهشت دعوت کردیم. البته از این تعداد باز ریزش خواهیم داشت چون در نهایت فقط می‌توانیم ۲۰ بازیکن را به جام کافا ببریم.

وی در مورد گروه بندی ایران در رقابت‌های جام کافا گفت: رقبای سختی داریم. امسال با تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان همگروه هستیم که اتفاقا سال گذشته هم با این تیم‌ها بازی داشتیم. دوره گذشته موفق شدیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم قطعا برای حفظ این عنوان باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

کران خسروی افزود: یک بازی دوستانه در نظر گرفتیم و در این اردو هم بیشتر روی تاکتیک‌های دفاعی کار کردیم. خوشبختانه این رده سنی تاکتیک پذیر است و در رسیدن به اهداف‌مان به ما کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 6098312

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد