Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، صبح امروز با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان رفسنجان در مجتمع فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر(عج) افتتاح شد.

رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: سال ۹۱ بحث ایجاد مرکز رشد در رفسنجان کلید خورد و اولین مرکز رشد دانشگاهی شهرستان در دانشگاه ولیعصر(عج) افتتاح شد و نزدیک به ۱۳۵ واحد فناوری در ۵ مرکز رشد شهرستان فعالند که ۷۵ شرکت مربوط به دانشگاه ولیعصر و مابقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد موسسه تحقیقات پسته و دانشگاه پیام نور متمرکز هستند و حاصل دستاوردهای چندین ساله خود را امروز در معرض نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بالغ بر ۳۵ درصدشرکت‌های دانش‌بنیان استان در رفسنجان است و از سه مرکز شتاب‌دهنده استان دو مرکز در رفسنجان فعال است و این زیرساخت فراهم است و ما در تلاشیم پیرو منویات مقام معظم رهبری حداقل شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

رنجبرکریمی تصریح کرد: چند مشکل اساسی وجود دارد؛ اول اینکه شرکت‌های ما با مشکل فضای کارگاهی و آزمایشگاهی به‌شدت مواجه هستند اگر بتوانیم ۵ هزار متر فضای کارگاهی با سوله‌های ۵۰ و ۱۰۰ متری ایجاد کنیم کمک بزرگی در ارتقای شرکت‌ها می‌کند.دوم مشکل نقدینگی است و شرکت‌ها به مرحله‌ای رسیدند که باید وارد تولید انبوه شوند اما وام‌ها شرایط خیلی سختی دارند که موجب بی انگیزه‌شدن افراد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان در حوزه پارک ضعیف عمل شده و فقط یک پارک در استان کرمان داریم که متعلق به دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و در رفسنجان با توجه به خیزی که به سمت فناوری برداشته شده ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند کمک کند که شرکت‌های فناور بتوانند به مرحله تجاری‌سازی و صادرات برساند.

محمدرضا جندقی مدیر مرکز نوآوری شهید ستاری و مدیر امور کسب‌و‌کارهای نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه یک‌سری غرفه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد و محصولات خود را در معرض نمایش گذاشتند که شرکت ملی صنایع مس ایران مرکز شهید ستاری هم رسالتش این بود که استارت‌آپ‌ها را رشد دهد شتاب‌دهی کند و بتوانند در نهایت کمک کنند که محصولات‌شان در بازار معرفی و عرضه شود.

وی عنوان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران غرفه‌ای از واحدهای فناور خود که حدود 20 واحد فناور مستقر شدند که مورد بازدید معاون وزیر علوم قرار گرفت، در این نمایشگاه مستقر کرده است.

جندقی افزود: مهم این است که مسؤولان کشور در سطح کلان تدابیری بیندیشند که یک‌سری قوانین ایجاد شود که شرکت‌های دانش‌بنیان و جوان خوش‌فکر ما که تلاش می‌کنند، با تسهیلگری در کارشان بتوانند محصولات خود را بدون دغدغه تولید کنند ما هم به‌عنوان شرکت ملی صنایع مس ایران و یک شرکت بزرگ و مادر بتوانیم از این شرکت‌ها حمایت کنیم که رشد کنند.

وی ادامه داد: تا کنون در مباحث آموزش، آزمایشگاهی و...هرکدام از این شرکت‌های فناور نیاز به کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی یا حتی مشکلات اداری داشتند تسهیلگری کردیم و مشکلاتشان را رفع کردیم.

جندقی خاطرنشان کرد: دوستانی که ایده دارند به مرکز مراجعه کنند و ایده‌های خود را عرضه کنند ما هم کمک می‌کنیم و به نظر من وقتی مشکلات و فرآیند اداری شرکت‌ها رفع شد، با اندک سرمایه کار را شروع ‌کنند و کم‌کم تبدیل به شرکت بزرگ شده و با برند جهانی نقش‌آفرینی کنند.

وی در خصوص نظر معاون وزیر علوم در باره این غرفه گفت: معتقد بودند باید این واحدهای شرکت‌های دانش‌بنیان  باتوجه به شعار امسال همه همت کنند که مورد حمایت قرار گیرند چراکه چالش‌هایی که در صنعت، کشاورزی و کل کشور هست فقط و فقط می‌تواند از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود و قرار شد نگاه ویژه‌ای در این منطقه از ظرف وزارت عاوم صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان دانشگاه ولیعصر مرکز رشد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی وزیر علوم ضمن تشکر از زحمات مسعود میرزایی شهرابی، در حکمی ۴ ساله "علی اسماعیلی" را به سمت رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب کرد.

در حکم انتصاب محمدعلی زلفی‌گل خطاب به علی اسماعیلی آمده است:

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جناب‌عالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌شوید. امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در این حکم، بر محورهای زیر به عنوان ماموریت رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید شده است:

تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی  خدمات مورد نیاز توسعه کسب‌وکار شرکت‌ها و واحدهای فناور

بسترسازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

طراحی سازوکار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

 توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌های اشغالزایی دانش‌بنیان و تغییر فرصت کارجویی به کارآفرینی

 تدوین سازوکار علمیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

 بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

تلاش در جهت اموریت‌گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن‌آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریزپروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا.

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با روسای دانشگاه‌ها پارک‌های علم و  فناوری، نقشی اساسی در  تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علی اسماعیلی زاده آمل_ 1363 دانش‌آموخته مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود. وی همچنین حدود 10 سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و بیش از 90 مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی منتشر کرده است.

از افتخارات کسب‌ شده اسماعیلی می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور