Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:42:08 GMT

«سندروم هملت» از یکشنبه به تالار مولوی می‌رود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۸۵۷

«سندروم هملت» از یکشنبه به تالار مولوی می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایش، «سندرم هملت» تازه ترین اقتباس مسعود طیبی و پنجمین برداشت مدرن این کارگردان از آثار شکسپیر است که از ۶ شهریور ماه در مرکز تئاتر مولوی به صحنه می رود. سمیه طیبی تهیه‌کننده نمایش و مجری طرح آکادمی هنرهای نمایشی میزانسن است.

این کارگردان سال گذشته نمایش «افلیا» چهارمین برداشت مدرن خود از «هملت» را در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه برد که این نمایش مهر ماه امسال در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر شکسپیر ارمنستان روی صحنه می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طیبی به تازگی همکاری خود با مجموعه جهانی شکسپیر را آغاز کرده و قرار است کلیه آثار خود درباره شکسپیر را ثبت جهانی کند.

این نویسنده با بیان اینکه در ادبیات ایران نیز آثار ماندگاری وجود دارد که می توان مفاهیم انسانی آن را در برداشت های مدرن به مخاطب جامعه معاصر ایرانی و جهانی ارائه کرد، گفت: در آثار ویلیام شکسپیر و ابوالقاسم فردوسی نمونه های بسیاری از تراژدی غم انگیز را می بینیم که روح خواننده داستان یا بیننده نمایش را متاثر می کند.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از بازیگران: مسعود طیبی، حسین ابراهیم نیا، روژین پناهی، کیوان بهرامی، دیاکو افسر، دستیار کارگردان: محمدجواد بهروز، گروه کارگردانی: محمدجواد شیخ، یگانه محمدی، پریسا آرامش، یگانه کیاپاشا، مدیر اجرا: احسان دوامی، طراح نور: مجتبی گیویان، دستیار نور: یگانه کیاپاشا، طراح صحنه: مسعود طیبی، ساخت دکور: محمدجواد شیخ، طراحی اکسسوری صحنه: محمد جواد شیخ، اسپشیال و ساخت قطعات: بتثابه نعیمایی، سمیه فراهانی، طراح گریم: بتثابه نعیمایی، مجری گریم: پویا حیدری، طراح لباس: علیرضا بهروز، مسئول روابط عمومی و تولید محتوا: سمیه طیبی، میکس و مسترینگ موسیقی: محمد جواد بهروز، طراح پوستر: فرهاد توکلی، ساخت تیزر و محتوای تبلیغاتی: کوروش توکلی، عکاس: رضا جاویدی و بیتا حمزه.

این نمایش از ۶ شهریور هر شب ساعت ۲۰ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می رود.

کد خبر 5573189 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: ویلیام شکسپیر مسعود طیبی مرکز تئاتر مولوی تئاتر ایران کارگردان تئاتر تئاتر ایران منوچهر اسماعیلی کارگردان تئاتر فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان اسکار خارجی زبان تئاتر شهر هنرمندان تئاتر صندوق اعتباری هنر هنر نگارگری فیلم کوتاه تئاتر کودک و نوجوان محرم 1401 موزه هنرهای معاصر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید