Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@18:35:31 GMT

تدوین برنامه ۱۰ ساله برای توسعه صنعت هوایی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۹۱۰

تدوین برنامه ۱۰ ساله برای توسعه صنعت هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه برنامه ۱۰ساله‌ای برای صنعت هوایی تدوین شده است، گفت: برای مقابله با تحریم راهی جز ساختن هواپیما نداریم و هر موقع به این توانمندی برسیم تحریم‌ها در این حوزه برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد محمدی بخش، در نشست با شرکت‌های دانش بنیان که هم زمان با آغاز هفته دولت در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی محدودیتی برای ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به بخش هوایی کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه حوزه آموزش نیز از این مجموعه جدا نیست و باید مراکز دانشگاهی را با خود همراه و همگام کنیم، افزود: بدین منظور برنامه ۱۰ساله‌ای تدوین شده و چالش‌ها بررسی و ریل گذاری برای اقدامات در حال انجام است. 

محمدی بخش با اشاره به اینکه سه برنامه سه ساله اجرایی نیز در این راستا تدوین می‌کنیم و در این مورد منتظر نمی‌مانیم، چرا که این صنعت توقف ناپذیر است، گفت: در بخش فرودگاهی پیشرفت کرده‌ایم در بخش ایرلاین‌ها، هلی‌کوپتری، هوانوردی عمومی، تربیت نیروی متخصص و ماهر و تزریق آن به بخش هوایی هنوز کار داریم. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعیین سه مسیر نهضت تعمیر قطعات، سریز محصولات دانش بنیان به بخش هوایی و  احیای دانشکده و ارتباط آن با مراکز علمی و دانشگاهی گفت: پژوهشگاه وزارت راه و شهرسازی را دوباره احیا می‌کنیم و ذیل همین دانشکده قرار خواهد گرفت. 

وی به تشکیل کارگروه به منظور دور زدن تحریم‌ها که دستاورد ۴۰ساله و اقدامی بسیار پیچیده به شمار می‌رود اشاره کرد و ادامه داد: بحث ورود هواپیما از دو کانال در حال پیگیری است که یکی خرید هواپیماهای دست‌دوم که طبق روال انجام می‌شود و دیگری خرید هواپیما در قالب برجام است. 

محمدی بخش بیان کرد: برای ما محتوا و نوع نگاه مهم است. آن چیزی که آموخته‌ایم این است که هرجایی خودکفا شده‌ایم و حرفی برای گفتن داشته‌ایم تحریم تعدیل یافته است. در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری به‌تنهایی از پس این کار برنخواهد آمد و نیازمند حضور همه متخصصان و بازیگران این عرصه در کنار خود هستیم و هر کس به‌صورت جزیره‌ای و مستقل عمل کرده است با شکست مواجه شده است.  

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اضافه کرد: وظیفه اصلی این کارگروه هم‌افزایی تعیین نقش و قانون‌گذاری برای این موضوع است و سازمان هواپیمایی کشوری دست یاری به‌سوی همگان دراز کرده و همه را در این امر سهیم می‌داند. 

وی با بیان اینکه امروز نیازسنجی واقعی از صنعت هوانوردی وجود دارد، گفت: باید پیمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را افزایش دهیم و خود را درگیر دنیایی که استکبار ترسیم کرده نکنیم و توجه داشته باشیم که صرفاً ایکائو یا اتحادیه اروپا ملاک ما نیست ما می‌توانیم با اتحادیه‌های منطقه‌ای کار کنیم.

محمدی بخش خاطرنشان کرد: امروز در حوزه هوایی صاحب حرف و سبک خود هستیم. نمونه آن تعمیر هواپیماهای سایر کشورها در ایران است. بسیاری از کشورها در حوزه تعمیر و نگهداری خواهان همکاری با ایران هستند. اینها مولفه‌های اقتصادی است که برای شرکت‌های  دانش بنیان دارای اهمیت است. نقش و ایجاد همگرایی و همسوسازی و رفع نیازهای صنعت هوانوردی است. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: برای مقابله با تحریم راهی جز ساختن هواپیما نداریم و هر موقع به این توانمندی برسیم تحریم‌ها در این حوزه برداشته خواهد شد. 

وی با اشاره به این مطلب که ما برای اقدامات خود فرمان مقام معظم رهبری را همراه داریم و هرکجا قانون یا خلاء قانونی وجود داشته باشد از طریق حاکمیتی آن را رفع خواهیم کرد، گفت: در شرف تدوین برنامه هفتم قرار داریم و فرصت ایده آلی است تا بتوانیم شتاب بیشتری برای پیشبرد این امور در حوزه دانش بینان انجام دهیم و ما مراکز دانش بنیان تولیدی را حتماً حمایت خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران سازمان هواپیمایی کشوری صنعت قانون هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است