Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: تمامی اقشار جامعه که زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند به صورت رایگان از بیمه سلامت استفاده کنند و بعد از سه ماه از زمان بیمه براساس ارزیابی وسع، اگر فرد در دهک یک تا سه باشد، همچنان به صورت رایگان بیمه خواهد شد.

به گزارش ایسنا- شهریار شهرکی در نشست با خبرنگاران افزود: تمامی بدهی ها تا سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و هیچگونه بدهی بابت سال گذشته به بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: طرح دارویار از ۲۳ تیرماه به صورت رصد روزانه در استان اجرایی و ۲۰۶ داروخانه به صورت مرتب در این طرح رصد شدند و حذف ارز ترجیحی در پرداخت‌های بیمه شدگان تاثیری نداشته و تنها کسانی‌که فاقد بیمه هستند داروها را براساس قیمت روز دریافت می‌کنند.

شهرکی گفت: در طرح دارویار در برخی داروها سهم بیمه سلامت از ۷۰ درصد نیز افزایش داشته اما پرداختی بیمه گذار فرقی نکرده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: پرداخت های سطح یک به مراکز جامع سلامت تقریبا ۲ برابر سال گذشته افزایش داشته و مقرر شده بیمه شدگان بیمه سلامت با تعرفه های دولتی در مراکز و بیمارستان های تامین اجتماعی پذیرش شوند.

شهرکی ادامه داد: همچنین قراردادی برای اتباع بیگانه آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر وجود دارد که با پرداخت سرانه به صورت متمرکز انجام می شود و افراد آسیب پذیر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی گفت: خدمات ناباروری نیز در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته و ۹۰ درصد هزینه ها در استان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌ شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: تیم کاملی از پزشکان با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های موجود ناباروری در مرکز ناباروری مولود زاهدان خدمات لازم را ارائه می دهند بطوریکه دیگر نیازی به مراجعه بیمه شدگان به استان های دیگر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه افراد نابارور به بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد تعرفه توسط بیمه پرداخت می‌ شود.

شهرکی بیان کرد: سال گذشته بابت ناباروری ۳۸۷ نفر در استان، ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد و حتی هزینه های درمان بابت رحم اجاره ای نیز توسط بیمه پرداخت می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان