Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:35:45 GMT

تلاش برای دستگیری قاتلِ محیط‌بان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۹۲۹

تلاش برای دستگیری قاتلِ محیط‌بان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رضا انجم شعاع در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل محیط‌بان برومند نجفی، اظهار داشت: محیط‌بان نجفی از همکاران خوب ما به دلیل درگیری با فردی با حکم قصاص رو به رو بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد پرونده وی به دیوان عالی کشور رفت و آنجا با بررسی قضائی پرونده توسط قضات عالی رتبه، اتهام محیط بان را قتل شبه عمد تشخیص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار شد پرونده در دستگاه قضائی در کرمانشاه بررسی شود که هنگام انتقال محیط‌بان از دادگاه به زندان، توسط بستگان مقتول مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه قاتل محیط‌بان نجفی تا این لحظه هنوز دستگیر نشده، خاطرنشان کرد: از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضا پیگیر دستگیری قاتل محیط بان کرمانشاهی هستیم‌.

قوانین و آئین نامه‌ها نیاز به اصلاح و بروز رسانی دارد

انجم شعاع در خصوص نقص قوانین حمایتی از محیط‌بانان و بکارگیری سلاح ابراز داشت: قوانین موجود را باید اصلاح و بروز کنیم؛ آئین نامه‌ها و نیز قانون بکارگیری سلاح که فقط خاص محیط بانان نیست و همه نیروهای امنیتی را که سلاح حمل می‌کنند در بر می‌گیرد، باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: زمانی که این مسئله در کمیسیون امنیت مجلس مطرح شد فرصت را مناسب دانستیم و پیگیری کردیم این نقص در بکارگیری سلاح و نواقص دیگری که موجود بود به کمیسیون امنیت پیشنهاد دادیم که با اصلاح آن موافقت کردند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: اصلاح قانون بکارگیری سلاح به زودی به صحن مجلس می‌رود که اگر تصویب شود مشکل بکارگیری سلاح و بقیه موارد حل می‌شود.

به گزارش مهر، محیط‌بان برومند نجفی ۲۲ مرداد سال جاری در جریان اعاده دادرسی و در حالی که از دادگاه به زندان منتقل می‌شد در مقابل مجتمع قضائی کرمانشاه توسط پدر شکارچی مقتول با اسلحه کلاشینکف تیرباران شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت سازمان محیط زیست محیط بان قتل برومند نجفی محرم سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت بکارگیری سلاح محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله