Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین مدرسه تابستانه دعوت با موضوع «از دیپلماسی فرهنگی تا ارتباطات میان فرهنگی» از سوی انجمن علمی دانشجویی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، انجمن علمی دانشجویی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (علیه السلام) با هدف پرداختی نوین به مسائل حوزه علوم انسانی و اجتماعی، هرساله دوره‌ای چند روزه را موسوم به مدرسه دعوت برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به دغدغه دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در مسیر مرجعیت علمی و همچنین تربیت نیروی انسانی کارامد از طرفی و همچنین، به دلیل عدم پرداخت مراکز آموزش عالی به موضوع دیپلماسی فرهنگی و وجود خلأ جدی در ادبیات نظری این حوزه و همچنین عدم تجربه‌کاوی فعالین این عرصه، انجمن علمی دانشجویی فرهنگ و ارتباطات درنظر دارد دوازدهمین مدرسه تابستانه دعوت را به موضوع دیپلماسی فرهنگی و تحت عنوان «از دیپلماسی فرهنگی تا ارتباطات میان‌فرهنگی» اختصاص دهد. در این دوره که در بازه زمانی ۳ الی ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برگزار می‌شود، بناست از دریچه‌ای نوین و با تلفیق حوزه عمل و نظر، در دو بخش ارائه‌های نظری و نشست‌های تجربه‌کاوی به موضوع دیپلماسی فرهنگی بپردازیم.

شایان توجه است که مخاطبین این دوره، دانشجویان رشته فرهنگ و ارتباطات و سایر رشته‌های دانشگاه امام صادق، دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی و علوم ارتباطات سایر دانشگاه‌ها، گروه‌های مردمی فعال در حوزه بین‌الملل و سازمان‌هایی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت خارجه خواهند بود.

اساتید و سرفصل‌های دوره شامل: دیپلماسی عمومی؛ مقدمه ای بر دیپلماسی فرهنگی، دکتر حمیدرضا غلامزاده (رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران)؛ دیپلماسی علمی؛ ظرفیت های حضور در مجامع علمی بین‌المللی، دکتر مسعود فکری (استاد دانشگاه و عضو شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم)؛ مؤلفه های هویتی فرهنگ ایرانی، دکتر ابراهیم حاجیانی (معاون سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری)؛ جهانی شدن و صدور انقلاب، دکتر محمد هادی همایون (رئیس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات)؛ دیپلماسی دیجیتال؛ ابزاری در خدمت دیپلماسی عمومی، دکتر بابک دربیگی (استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم ارتباطات)؛ سازمان های متولی دیپلماسی فرهنگی و اسناد بالادستی، دکتر نادر جعفری (عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام)؛ روابط ایران و چین در سایه ارتباطات میان فرهنگی، دکتر مهدی یوسفی (استاد دانشگاه شانگهای)؛ انیمیشن و بازی؛ ابزارهای نوین دیپلماسی فرهنگی، دکتر فرزانه شریفی (مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی)؛ ارتباطات میان فرهنگی و نسبت آن با دیپلماسی فرهنگی، دکتر محمدحسین شعاعی (عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام)؛ گروه‌های مردمی و نقش افرینی در عرصه بین‌الملل، دکتر علی جهان شاهی (دبیر مجمع تشکل‌های بین الملل)؛ ارتباطات میان فرهنگی و مردم شناسی، دکتر ابراهیم فیاض (دانشیار گروه مردم شناسی دانشگاه تهران)؛ ارتباطات میان فرهنگی و گردشگری، دکتر شهاب طلایی هیأت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق)؛ ظرفیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، دکتر خامه یار (رایزن فرهنگی سابق ایران در لبنان)؛ زبان و ادبیات فارسی و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، فرهاد پالیزدار (معاون سابق بین‌الملل بنیاد سعدی)؛ ظرفیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در فرانسه، دکتر حجت الله ایوبی (رایزن فرهنگی اسبق ایران در فرانسه)؛ ظرفیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هندوستان، دکتر محسن شجاع خانی (مدیرکل سابق همکاری‌های علمی سازمان فرهنگ و ارتباطات)؛ ظرفیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در آفریقا، دکتر محمدرضا قزل‌سفلی (رایزن فرهنگی سابق ایران در اوگاندا و سیرالئون)؛ ظرفیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در ژاپن، دکتر حسین دیوسالار (رایزن فرهنگی سابق ایران در ژاپن) هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوازدهمین مدرسه تابستانه دعوت می‌توانندبه آدرس https://evand.com/events/dawat۱۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه تابستانی دیپلماسی فرهنگی ظرفیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ارتباطات دانشگاه امام صادق ارتباطات میان فرهنگی فرهنگ و ارتباطات دیپلماسی فرهنگی رایزن فرهنگی علیه السلام بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  و به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم افزود: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی افزود: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وی افزود: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

اسماعیلی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) ۸ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

دیگر خبرها

  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است