Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد کاهکش روز جمعه در آیین بهره برداری از چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی گچساران از طریق ویدئو کنفرانس با وزیر نفت افزود: چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن  وارد مدار تولید شد که برداشت نفت از مخزن بنگستان این میدان برای نخستین بار امکان‌پذیر شد.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح  تولید میدان نرگسی گچساران از ۲۰ هزار بشکه در روز به ۲۶هزاربشکه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهکش اظهار داشت: طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اولویت‌بخشی دولت سیزدهم به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، به عنوان بزرگترین طرح توسعه ای بعد از انقلاب است. 

وی ابراز کرد: استفاده از توان پیمانکاران داخلی در کنار حمایت از سازندگان داخلی، توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی طرح های عام المنفعه مسوولیت های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.

کاهکش با بیان اینکه این طرح اقتصادی با حضور وزیر نفت در خوزستان  به صورت ویدئو کنفرانس با واحد بهره برداری نرگسی گچساران افتتاح شد گفت: یکی از بسته های ۱۱گانه طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸مخزن ،بسته نرگسی می باشد که در این بسته ۳حلقه چاه با  مجموع ظرفیت  ۶ هزار بشکه در روز  احداث شد.

وی ادامه داد: در این طرح  همچنین ساخت یک چندراهه جدید و احداث خط لوله جریانی  به دست توانمند نیروهای داخلی آماده شده است .

کاهکش ابراز کرد: عملیات این  طرح توسعه ای از سوی شرکت حفاری دانا کیش به عنوان پیمانکار از اسفند سال ۹۹ آغاز و هم اکنون آماده راه اندازی و وارد مدار می باشد. 

وی افزود: میدان نفتی نرگسی  از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب می‌باشد، که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عملیات تولید آن را برعهده دارد.

کاهکش تصریح کرد: طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شد و در این طرح قرار است روزانه ۶هزار بشکه نفت در روز تولید شود.

وی ابراز کرد: اجرای این طرح در طی ۲ سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی برای دولت خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، این طرح  با حضور وزیر نفت ؛مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛ مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب؛ با ارتباط تصویری با منطقه نفتی نرگسی این پروژه وارد مدار تولید شد.


 

برچسب‌ها وزارت نفت نفت گچساران دولت مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت نفت گچساران وزارت نفت نفت گچساران دولت مردمی بهره برداری میدان نرگسی طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات

مدیرعامل شرکت توانیر از امکان صادرات برق ایران به اروپا از طریق ترکیه با مشارکت شرکتهای بخش خصوصی فعال در بازارهای برق منطقه ای در ٨ ماه عادی سال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا 600 مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص پروتکل و توافقنامه ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه ای امضا شده که بر اساس آن پروتکلهای فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشورهای اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشورها تا ٥ هزار مگاوات قابل افزایش است.

وی با تاکید بر این که تبادل برق با کشورهای همجوار حتی می تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند،

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیرهای انتقال برق موجود تا سقف 300 مگاوات (50 مگاوات به افغانستان، 50 مگاوات به پاکستان، 100 مگاوات به عراق و 100 مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می توانند ٨ ماه برقشان را به این کشورها صادر  و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود