Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: ما خادمان امام حسینیم و رییس جمهوری به موضوع اربعین به صورت ویژه پرداخته و علاوه بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی برای فراهم کردن زیرساخت ها به طور مرتب پیگیر آن است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران اکونومیست، «سید صولت مرتضوی» صبح جمعه و در سومین روز از هفته دولت که به منظور نظارت میدانی بر اجرای مصوبات سفرهای استانی به استان قم سفر کرده است، همراه «سید محمد تقی شاهچراغی» استاندار و «سید احمد عبودتیان» دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت از نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین مستقر در صحن جمکران هم بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی رییس جمهور سپس در هفتمین همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین، گفت: ملت امام حسین در قالب جغرافیا نمی گنجد و فراتر از مرزهاست و این ملت امام حسین تمام نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را نقش برآب کرد.

مرتضوی ادامه داد: دشمنان به دنبال از بین بردن تفکر امام حسینی هستند و اربعین نقطه اجماع تمام آزاد اندیشان و عدالت خواهان و عدالت گستران جهان است.

وی خطاب به فعالان جبهه فرهنگی در عرصه اربعین افزود: شما در چارچوب این فرهنگ گرد هم آمدید تا برای حرکت جهانی اربعین و عشق به خاندان عصمت و طهارت که برگرفته از شور حسینی است، بستر سازی کنید؛ هر چند در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که شما آن مشکلات را خسته کردید و البته مطالبات شما به حق است.

مرتضوی اظهار داشت: اربعین تبدیل به معارف عمومی شده است و مشکلاتی که بیان شد، باز به دست شما فعالان مردمی در عرصه اربعین برطرف می‌شود، اما ما هم نگرانی داریم زیرا این اربعین پس از کروناست و امیدواریم با تدبیر و سیاستگذاری دولت و دخالت نداشتن دولت مسائل برطرف شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی، رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا برای دومین باروارد استان قم شد. 

حضور در نشست اداری شورای استان، تقدیر از برگزیدگان جشنواره شهیدرجایی، حضور در نماز جمعه  و بازدید از مجموعه ورزشی پردیسان، سایت ۲۲ هکتاری مسکن و ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن از برنامه های پیش بینی شده سفر  یک روزه معاون اجرایی رییس جمهور به استان قم است.
درسفر رئیس جمهور به استان قم ۱۴۷ مصوبه برای اجرا توسط ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی تصویب شده که از این تعداد ۱۹ مصوبه در زمینه موضوعات تسهیلاتی و سرمایه گذاری، ۷۶ مصوبه اعتباری و ۵۲ مصوبه نیز در زمینه مجوزی و تعیین تکلیفی بوده است.

مرتضوی برای پیگیری اجرای مصوبات تاکنون به ۹ استان سمنان، خراسان جنوبی، یزد، شیراز، اردبیل، قم، خوزستان، سیستان و بلوچستان  وهرمزگان سفر کرده و اینک قم مقصد دهمین سفر معاون اجرایی رییس جمهور است

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ستاد مرکزی اربعین حسینی ، سید محمدتقی شاهچراغی ، موکب اربعین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین حسینی سید محمدتقی شاهچراغی موکب اربعین معاون اجرایی رییس جمهور استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات رخ داده سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه گفت: گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم هستند صادر شود تا شاهد بروز ازدحام جمعیت در چذابه نباشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند؛ خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی‌محراب ادامه داد: یکی از پروژه‌های اصلی استان چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر است. خوشبختانه بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بناست امسال به میزان ده کیلومتر از هر دو سوی جاده (جمعا 20 کیلومتر) تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است اگر چه در سالهای گذشته روند کار با کندی همراه بوده است امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسئولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رییس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است دو تا سه موضوع باقیمانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است. البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید. اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی میکند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده است اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود که در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است که دنبال این هستیم که با تامین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند چهل هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ ها تدارک دیده شود.

حسینی‌محراب گفت: حدود هزار موکب در استان و تعدادی نیز در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی میکنند که از فضل و کرامت این عزیزان صمیمانه قدردانی می‌کنیم و انشاالله با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه خوشبختانه مسئله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده ‌و در تلاش هستیم مشکلاتی که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین