Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:44:15 GMT

۹۰ طرح فاضلاب در خوزستان بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۵۱۳۹

۹۰ طرح فاضلاب در خوزستان بهره برداری شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه طرح ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز در چهار محور اصلاح نقاط ریزشی، توسعه شبکه، احداث تاسیسات و شبکه جدید و حفاری و لوله رانی به روش میکرو تونل برنامه ریزی شده است، افزود: ماهیت اجرایی طرح‌های فاضلاب به صورتی است که به محض اتمام بخشی از شبکه اصلاح شده و یا اصلاح نقطه مدنظر ریزشی که پیش از این موجب انسداد در شبکه و پس زدگی فاضلاب می‌شد بلافاصله در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا بالغ بر ۸۸ طرح و جبهه کاری در طرح فاضلاب اهواز با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی بلافاصله در مدار بهره برداری قرار گرفتند و این امر ضریب پایداری شبکه فاضلاب در نقاط مختلف شهر اهواز را ارتقا داد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز در جبهه های کاری متفاوت با هدف رفع پس زدگی فاضلاب، بهبود آثار زیست محیطی و ارتقای بهداشت عمومی مناطق سطح شهر اهواز انجام شده است.
وی در ادامه اجزای این طرح را برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل اجرای اصلاح نقاط ریزشی خط فاضلاب، اجرای خطوط انتقال، اجرای ترمیم و مرمت نوارهای حفاری، اجرای شبکه جمع آوری و انشعابات فاضلاب خانگی، احداث منهول پمپ، تکمیل شبکه های فاضلاب، اجرای خط اصلی جمع کننده فاضلاب،اجرای خطوط انتقال برق هوایی و زمینی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ، احداث ایستگاه پمپاژ و نصب انشعابات فاضلاب در شهر اهواز و شهرستان‌ها است.
وی ادامه داد: در جریان عملیات اجرایی طرح فاضلاب اهواز برای نخستین بار در استان با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز و مشخصا دستگاه تی بی ام و میکروتونلینگ عملیات حفاری به روش لوله رانی در عمق زمین و بدون نیاز به شکافت آسفالت و ایجاد ترانشه صورت گرفت که این عملیات در نوع خود منحصر به فرد است.
وی طرح‌های هفته دولت در بخش فاضلاب این شرکت را مربوط به شهر اهواز ، بندرامام و خرمشهر عنوان کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص سیمای کلی طرح فاضلاب شهر بندرامام و خرمشهر نیز گفت: عملیات اجرایی تکمیل شبکه و انشعابات خانگی فاضلاب و احداث ایستگاه پمپاژ بالابر فاضلاب شهرک کمیته امداد شهر بندرامام  با احداث ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب (اصلی و فرعی) ، نصب ۶۰ فقره انشعابات فاضلاب و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ  به ظرفیت متوسط یک هزارو ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ارزش ریالی۱۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت بهره برداری می‌شوند.

وی افزود: در شهر خرمشهر طرح عملیات اجرایی احداث یک باب ایستگاه پمپاژ کوت شیخ به ظرفیت متوسط چهار هزار مترمکعب در شبانه روز و ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت مظلومانه محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) در سال ۱۳۶۰ با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو هفته دولت آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت آب و فاضلاب هفته دولت آب و فاضلاب ایستگاه پمپاژ فاضلاب اهواز بهره برداری آب و فاضلاب طرح فاضلاب شهر اهواز هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد