Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@03:28:53 GMT

شعله‌های آتش در ارتفاعات خامین خاموش شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۵۴۱۰

شعله‌های آتش در ارتفاعات خامین خاموش شد

با تلاش امدادگران و مردم پس از ۴ روز شعله‌های آتش در ارتفاعات خامین شهرستان‌های باشت و گچساران خاموش شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری گفت: آتش سوزی کوه خامین که از ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۳۱ مرداد در این شهرستان آغاز شده بود صبح امروز پنجشنبه مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 نیک روز افزود: وزش باد شدید و سخت گذر بودن منطقه موجب کندی عملیات مهار آتش سوزی در این منطقه شده بود. وی ادامه داد: برای انتقال نیرو‌ها به ارتفاعات خامین ۵۰ سورتی پرواز توسط بالگرد‌های شرکت نفت گچساران، سپاه و هلال احمر انجام شد. مدیر کل محیط زیست استان هم گفت: با پایان یافتن آتش کار پایش منطقه آغاز شد. جاودان خرد افزود: با توجه به وجود آتش در زیر خاکستر و سقوط کنده‌های آتش به پایین دست احتمال شعله ور شدن آتش وجود دارد.
وی ادامه داد: نیرو‌های پایش در نقاط پر خطر در قالب تیم‌های ۳ نفره حضور دارند. جاودان خرد گفت: کار بررسی دقیق میزان خسارات و وسعت آتش آغاز شده و به زودی گزارش آن اعلام می‌شود. مدیر کل محیط زیست استان گفت: نیرو‌ها تا ۴۸ ساعت آینده برای پایش و سرد شدن کامل در منطقه حضور دارند. ۵۳۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع در مناطق خامین، نارک، آبریگون و کوه پهن در آتش سوزی‌های سال گذشته دچار آسیب جدی شده است. منطقه حفاظت شده کوه خامین با بیش از ۳۰ هزار هکتار وسعت بین شهرستانهای باشت و گچساران واقع شده است. زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری این منطقه پلنگ، کل، بز و کبک و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است. انتهای پیام 

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: به منظور رصد و پایش مستمر بازار و افزایش بی رویه قیمت و التهابات بازار لاستیک خودرو، نظارتهای میدانی در قالب گشت مشترک در حوزه های تامین، تولید تا سطح عرضه انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: با توجه به قرار گرفتن لاستیک خودرو در زمره کالاهای اساسی اولویت دار هرگونه تخلف نگهداری بی مورد کالا در انبار، احتکار و صادر نشدن فاکتور و گران فروشی عرضه خارج از شبکه لاستیک های دولتی، خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

لقمانی ادامه داد: گشت مشترک با حضور دستگاهای نظارتی ، صدا و سیما از چند واحد صنفی بازدید و بازرسی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون