Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@08:21:02 GMT

کشاورزی هوشمند در دشت قزوین عملیاتی می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۵۴۵۲

کشاورزی هوشمند در دشت قزوین عملیاتی می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی مدون و عملیاتی کردن 12 محور مهم کاربردی بدنبال هوشمندسازی دشت قزوین هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در پایان سفر یک روزه به استان قزوین در نشست با  تشکل‌ها، اتحادیه‌‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و روسای اتحادیه و انجمن های بخش خصوصی کشاورزی به مطالبات آنها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا افلاطونی در نشست وزیر جهاد کشاورزی با تشکل های بخش کشاورزی اظهارداشت: در سفر ریاست جمهوری به استان بیش از 2300 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت و به همین میزان نیز تسهیلات پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در بخش آبخیزداری 130 میلیارد تومان و مبلغ 20 میلیارد تومان برای بیابان زدایی و ایجاد شهرک گیاهان دارویی اختصاص خواهد یافت که در این عرصه ها هزینه می شود.

افلاطونی گفت: آبیاری هوشمند به طور کامل در روستای خوزنین به مساحت 1100 هکتار و قرقسین به مساحت 577 هکتار عملیاتی شده که به کاهش 30 تا 80 درصدی مصرف آب منجر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در حوزه آبزی پروری با رفع موانع حقوقی در حال حاضر تعداد 9 سایت پروش ماهی در استان فعال شده است.

وی بیان کرد: با خرید 180 هزار تن گندم در استان امسال با افزایش 60 درصدی نسبت به سال قبل روبرو شدیم که جای خوشحالی دارد.

افلاطونی از افزایش رتبه قزوین در اجرای طرح کاداستر خبر داد و گفت: با افزایش 47 درصدی در اجرای این طرح توانستیم از جایگاه 27 به رتبه چهارم کشوری برسیم و تا پایان امسال رفع تداخلات اراضی به سرانجام خواهد رسید و در مدت 4 سال طرح کاداستر تکمیل می شود.

وی اظهارداشت: عملی کردن کشاورزی هوشمند در همه زمینه ها در دشت قزوین از اولویت های دیگر است تا بتوانیم هزینه ها را مدیریت و راندمان کار را بالا ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: در راستای برون سپاری خدمات به بخش خصوصی تاکنون 27 مرکز خدمات غیر دولتی فعال شده و خودکفایی در تولید علوفه دام و طیور را نیز در دستور کار داریم.

افلاطونی گفت: برای اجرای طرح یکپارجه سازی اراضی بایستی  450 حلقه چاه ساماندهی و فعال شود که این کار 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از وزیر محترم درخواست همکاری و مساعدت داریم.

وی بیان کرد: به روز رسانی مطالعات خاک شناسی شوره زار دشت قزوین در 10 هزار هکتار از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی استان در سال جاری است.

افلاطونی افزود: با اولویت قراردادن 12 محور مهم عملیاتی در حوزه کشاورزی و تعیین مدیران پیشرو در آن در صدد اجرای طرح های مهمی هستیم تا احیای دشت قزوین را محقق کنیم.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم