Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-پژوهشگران دانشگاه میشیگان با ارائه برنامه‌های آموزشی شبیه‌سازی شده رانندگی قصد دارند توانایی رانندگی را در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بهبود بخشند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آسوشیتدپرس، پژوهشگران دانشگاه میشیگان با تحقیق درباره اینکه مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم چگونه می‌توانند خطرات جاده را تشخیص دهند، قصد دارند به رانندگان جوان برای بهبود مهارت رانندگی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این تلاش دومین مرحله از یک پروژه تامین مالی شده توسط شرکت «فورد موتور» است که دانشگاه «آن آربور» و با همکاری یک آموزشگاه رانندگی اجرا می‌کند.
 پژوهشگران در مرحله اول این کار تحقیقی دریافتند که کارآموزان مبتلا به اوتیسم در جریان رانندگی‌های شبیه‌سازی شده، خطرات کمتری را شناسایی کردند، اما به گفته «الیز هاجز» پژوهشگر ارشد این پروژه، برخی اقدامات دیگر در پشت فرمان نتیجه دلخواه را حاصل کرد.
 وی که استادیار بخش روانشناسی عصبی دانشگاه میشیگان است، می‌گوید: افرادی که تحت آموزش قرار گرفتند در مورد دو سوم از خطرات رانندگی شبیه‌سازی شده، بهبود نشان دادند.
 هدف این پروژه ایجاد فرصتی برای افراد با اختلال طیف اوتیسم است تا بتوانند مهارت‌های رانندگی خود را بهبود بخشند.
 هاجز ابراز امیدواری کرد که در فاز دوم این تحقیقات، درس‌های رانندگی شخصی‌سازی شده نتیجه دهد.
 «دبی میلوسکی» مادر یکی از افراد مبتلا به اوتیسم شرکت کننده در این دوره آموزش تحقیقی می‌گوید که چنین برنامه‌هایی در هر صورت به مبتلایان اختلال طیف اوتیسم کمک می‌کند تا بر تردید‌های خودشان غلبه کنند. باید به این افراد بقبولانیم که قادر به انجام هر کاری هستند.
 هاجز نیز امیدوار است که برنامه‌های مشابهی در جا‌های دیگر هم اجرا شود. فاز دوم این برنامه به زودی شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوتیسم اختلال طیف اوتیسم سازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کودکان دارای اختلال اوتیسم، سندروم دان وکم توان ذهنی در بوستان شهید چمران کرج در محیطی شاد ورزش کردند و شرکت کنندگان یک روز شاد را تجربه کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج