Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سحابی معاون اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت وام ۲۰۰ میلیونی به نام وام ودیعه مسکن فرزند سوم در آن وجود دارد، متقاضیان برای دریافت این تسهیلات به ۶ بانکی که بخشنامه به آن‌ها ابلاغ شده مراجعه کنند.

وی با یادآوری این‌که قانون‌گذار مشخص کرده خانوار‌های فاقد مسکن می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، افزود: شبکه بانکی در زمان حاضر این ابزار را ندارد وقتی متقاضی به شعبه بانک مراجعه می‌کند نمی‌تواند تشخیص دهد که متقاضی فاقد خانه است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال برگزاری جلسات متعدد با همکاران در وزارت راه‌وشهرسازی هستیم تا امکان بررسی وضعیت متقاضی را در اختیار این شعب قرار دهند.

وی در عین حال ادامه داد: البته منتظر این لینک هم نماندیم، از بانک‌ها خواستیم برای این که قانون نباید زمین بماند و لازم الاجراست اکتفا کنند به این که وضعیت متقاضی را در سامانه سمات بانک مرکزی رصد کنند و اگر متقاضی تسهیلات مسکن یا جعاله فعالی نداشت، این را بیانگر این بدانند که این متقاضی فاقد مسکن است و این تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.

 اوایل اردیبهشت ماه امسال بانک مرکزی  طی بخشنامه‌ای دستورالعمل وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را با یک شرط ابلاغ کرده بود.

در بخشنامه بانک مرکزی که براساس جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به ۶ بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شده، آمده است:

«بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور  را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تأمین کند. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به‌عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.

همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به‌میزان ۲۰۰ میلیون تومان اقدام کند. در راستای اجرای جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، سهمیه هر بانک برای اعطای تسهیلات یادشده مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.»

 بر اساس ماده ۳  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار را برای خانواده‌­ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم آورد و این خانواده‌­ها می‌­توانند صرفاً برای بار دوم از تمام امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند.

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام مسکن مهمترین اخبار امروز بانک مرکزی قرض الحسنه فرزند سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید