Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش با خانواده شهید فخری‌زاده دیدار و گفتگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم؛ امیر سرتیپ حاتمی مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش به مناسبت هفته صنعت دفاعی با حضور در منزل شهید هسته‌ای و دفاعی دکتر محسن فخری زاده با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار با تجلیل از مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای صنعت دفاعی و هسته‌ای کشور و شهید نامدار وزارت دفاع دکتر محسن فخری زاده اظهار داشت: در طول دوره حضورم در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از نزدیک با سجایای اخلاقی، روحیه ولایی، انقلابی، تلاشگر و با پشتکار این شهید بیشتر آشنا شدم و همواره این دلسوزی و خیرخواهی خالصانه ایشان برای نظام و نیروهای مسلح را می‌ستودم.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح تصریح کرد: رژیم نامشروع صهیونیستی چنین تصور کرد که با حذف فیزیکی این دانشمند برجسته، ضربه مهلکی به توان علمی جمهوری اسلامی ایران خواهد زد، لیکن همان‌گونه که فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) بعد از شهادت این عنصر بی نظیر هسته‌ای و دفاعی بیان فرمودند، برنامه‌ها و راه این شهید سعید بلافاصله با قدرت و گستردگی هرچه بیشتر توسط سایر دانشمندان و شاگردان متعهدش ادامه یافت و خون پاک شهید دکتر فخری زاده منشأ تحولات و پیشرفت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های علمی، پژوهشی و نوآوری دفاعی شد.

 امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس و شیطان بزرگ آمریکا با ریختن خون پاک دانشمندان مظلوم ملت ایران، میزان ترس،  وحشت و ناامیدی خود را از پیشرفت‌های علمی کشور نشان داد و ثابت کرده‌اند  به هیچ اندازه و میزان از رشد، پیشرفت، رفاه و آسایش این ملت رضایت ندارند و هدف اصلی شان نابودی و از هم گسیختگی این کشور متحد و یکپارچه است.

 وزیر سابق دفاع تصریح کرد: بیش از چهار دهه دشمنی، ظلم، جنایت و جنگ نظام سلطه با ملت رشید ایران اسلامی به ما آموخت که در تمامی حوزه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای و دفاعی فقط به ظرفیت‌های داخلی و ملی و استعداد جوانان این مرز و بوم تکیه کنیم و به هیچ وجه به تعهد، قول، وعده، لبخند و رضایت دروغین دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی دل نبندیم.

 امیر سرتیپ حاتمی افزود: بحمدالله به برکت خون پاک شهدای والامقامی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده‌ها، نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی در عرصه‌های مختلف، هندسه قدرت را در سطح منطقه و نظام بین الملل با اقتدار و عزت تغییر داده است.

 مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش گفت: توطئه‌هایی نظیر هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه، ترور دانشمندان هسته‌ای و فرماندهان نظامی و شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی و انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی هرگز نخواهد توانست ذره‌ای از اراده و عشق ملت شریف ایران نسبت به اسلام و آرمان های والای انقلاب اسلامی بکاهد.

امیرسرتیپ حاتمی افزود: فرزندان غیور و مبارز ملت ایران در تمامی سنگرهای علمی، دفاعی، اقتصادی و سیاسی از هیچ تلاشی برای اقتدار روزافزون نظام اسلامی فروگذار نخواهند کرد و ان شاء الله ملت بزرگ ایران هرچه زودتر به قله های پیشرفت و تعالی خواهد رسید.

مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش تبیین اندیشه والای شهید فخری زاده را برای مردم عالم دوست ایران اسلامی، ضروری دانست و افزود: باید با استفاده از ساز و کارهای مناسب فرهنگی و علمی اندیشه این شهید هسته‌ای و دفاعی کشور که برای ملت ایران به عنوان اسطوره و نماد علمی مطرح است ، بیش از پیش تبیین گردد تا مسیر پر تلألو شهید دکتر فخری زاده به ویژه در میان جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، پرشتاب شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی شهید فخری زاده سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران اخبار نظامی شهید فخری زاده سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران مشاور فرمانده کل هسته ای و دفاعی نیروهای مسلح امور ارتش فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به یادِ ماموستا فخری»

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سید علاءالدین حیدری؛ فعال مدنی اهل سنت در یادداشتی که به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری که در اختیار خبرگزاری تقریب گذاشته، آورده است:
 
قافله خوبان هر از چند گاهی با یکی از یاران و همسفران خوب خود وداع کرده و جامعه از برکت وجود آن یارِ خوب محروم می گردد.
 
سلسله خوبان یکی یکی به سرمنشأ خوبیها می پیوندند.
 
جامعه اورامانات خوبی و نیکویی سرشتش را مدیون این خوبهای روزگار است.
 
به تحقیق یکی از خوبها و نیکوسرشتان این دیار جناب حاج ماموستا ملا احمد فخری بود، مردی از جنس نیکی ها و حلقه ای از حلقه های  زیبای دیار اورامانات که نیک نامی در وجودشان ریشه داشت.
 
مرحوم ماموستا فخری را سالهاست می شناسم، فقیهی اندیشمند، عالمی عارف، شخصیتی خاکی و مردمی که هیچگاه تسلیم هوای نفس و مبهوت هیچ زرق و برق دنیایی نشد.
 
امام جمعه شهر بزرگی مانند جوانرود بود ولی وقتی خدمتش می رسیدی انگار در یک روستای کوچک مسئولیت دارد.
 
همراه همیشگی و یار دیرین نظام و انقلاب اسلامی بود ولی ذره ای از این نزدیکی ها سوءاستفاده نکرد.
 
قدرت طلب و به دنبال هیچ فرصت طلبی نبود.
 
سالها در مسئولیت های مختلف توفیق همراهی خیلی از مسئولین کشوری و استانی را در سفرهای به اورامانات و ملاقات با شخصیتهای مختلف از جمله جناب حاج ماموستا ملا احمد فخری را داشتم و همیشه شاهد این مسئله بودم که این شخصیت بزرگوار دو دغدغه بیشتر نداشت، اول حل مشکلات مردم و دوم مدرسه علوم دینی جوانرود و نگرانی بابت تربیت دینی جوانان...
 
ایشان مدام پیگیر مشکلات جوانرود و جوانان این شهرستان بود.
 
افتادگی و منشِ والای آن مرحوم همه را شرمنده خود می کرد.
 
هر گاه نیاز به حضور ایشان بود بدون ذره ای درنگ اعلام آمادگی می نمود و احساس می کرد که هر جا بشود برای مردم کاری کرد باید حاضر شد.
 
شخصیت خاکی ماموستا فخری و خوی عرفانی آن مرحوم، مثال زدنی بود.
 
مردی از خانواده ای اصیل و نیکنام که نیکنامی و نیکی سرشت آنها زبانزد خاص و عام است.
 
هرگاه خدمتش می رسیدم آنقدر آرام و نیک نفس بود که احساس می کردم باید بیشتر بنشینم و کسب فیض کنم.
 
نه درخواستی شخصی داشت و نه بدنبال منافع شخصی می رفت.
 
شخصیتی انقلابی که همیشه پای ثابت مجالس وحدت افزا بود. رهرو حقیقی وحدت اسلامی و پیرو راه برادری امت اسلامی که تا واپسین لحظات عمر پر برکت شان از این مسیر پای پس نکشید.
 
استاد بی ریای فقه شافعی و باورمند حقیقی این مسیر بود.
 
قافله خوبان ما قطعا جای خالی ایشان را حس خواهد کرد.
 
وجود چنین بزرگمردانی برای هر جامعه ای اعتبار و مایه بزرگیست.
 
امیدوارم نمونه چنین شخصیتهای برجسته ای در میان جامعه فراوان و فراوان تر گردند.
 
از درگاه خداوند متعال برای روح بلند مرحوم ماموستا فخری علو درجات را مسئلت می نمایم.
 
"انا لله و انا الیه راجعون"
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود