Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با بیان اینکه تک نرخی کردن ارز از فساد و رانت جلوگیری می‌کند و مانع قاچاق کالا از کشور می‌شود، گفت: دولت هر کجا لازم باشد جراحی انجام می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، محمد زلفی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهدا جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشته و از کیان و ناموس کشور دفاع کردند و ما برای همیشه مدیون آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: ادب و انصاف حکم می‌کند که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و افتخار بزرگی برای دیار کریمان استان کرمان است که شهید دولت یعنی شهید باهنر و شهید مقاومت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از این دیار است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تلاش تمام دولت‌های قبل را از بعد از پیروزی انقلاب ارج می‌نهیم، افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته و امروز در منطقه رتبه اول علمی را داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 77 هزار سند علمی در سال قبل از کشور ایران منتشر شده است، بیان کرد: امروز در استان کرمان چندین هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و دکترا داریم و کرمان بیش از 100 مرکز آموزش عالی دارد در حالیکه قبل از انقلاب اینگونه نبود.

زلفی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دولت‌های مختلف توصیه‌هایی داشتند، گفت: توصیه مقام معظم رهبری به دولت آقای رئیسی مردمی بودن و عدالت ورزی در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس دستگاه‌های اجرایی موظف هستند درصدی از اعتبارات خود را صرف امور فرهنگی کنند که نشان از نگاه ویژه دولت به مقوله فرهنگ در جامعه است و هزینه برای فرهنگ در واقع سرمایه گذاری برای آینده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت توجه ویژه به توسعه علم و دانش و فرهنگ دارد، افزود: دولت در فسادستیزی تاکید دارد و توصیه مقام عظمای ولایت به دولتمردان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 630 میلیون نفر جمعیت کشورهای همسایه است که می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: عیب بزرگی است که آمال و آرزوهای ما کشورهای دوردست باشد.

زلفی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی به کشورهای همسایه توجه ویژه دارد و تعاملات بین همسایگان روزبه‌روز در حال گسترش است، ادامه داد: در آغاز دولت سیزدهم با اوج بیماری کرونا مواجه بودیم که دولت با ابتکار عمل شرایطی را فراهم کرد که با تهیه واکسن و ساخت واکسن شیوع این بیماری را به حداقل برساند و جا دارد از زحمات و تلاش‌های کادر درمان و دانشمندان کشور تشکر کرد.

وزیر علوم خبر داد: ایجاد 25هزار شغل در دانش‌بنیان‌ها/ سال تحصیلی جدید حضوری استتصویب طرح جامعی در مجلس برای ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شاخص دولت تک نرخی کردن ارز بود که آثار آن را در آینده بهتر خواهیم دید، گفت: تک نرخی کردن ارز از فساد و رانت جلوگیری می‌کند و مانع قاچاق کالا از کشور می‌شود و این اقدام جای تحسین دارد و باز جا دارد از همراهی مردم تقدیر کرد که دولت را در جراحی اقتصادی یاری کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دولت مردمی تمام تلاش خود را برای توسعه خدمات و رفاه برای شهروندان به کار گرفته و هر کجا لازم باشد جراحی انجام می‌دهد، افزود: یکی از اقدامات جهادی دولت سفر ریاست جمهوری به 31 استان کشور است که طی یکسال انجام شد و در جریان امور استان‌ها قرار گرفتند که نشان از آن دارد که کشور فقط تهران نیست.

وی با اشاره به اینکه برای هر استان اعتباراتی اختصاص داده شده که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود، گفت: یکی از اشکالات کشور شروع پروژه‌های جدید بوده در حالی‌که هنوز پروژه‌های نیمه تمام داریم و این مسئله باعث هدررفت امکانات، تجهیزات و منابع می‌شود و دولت سیزدهم تا اتمام پروژه‌های نیمه تمام هیچ پروژه جدیدی را آغاز نمی‌کند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق وزارت علوم استان کرمان قاچاق وزارت علوم استان کرمان تحقیقات و فناوری وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در دیدار با روح الله فیروزآبادی معاون علمی رییس جمهور گفت: یکی از دلایلی که سبب شد ما به توان داخلی متکی باشیم، تحریم ها علیه کشور بود که البته این بدان معنا نیست که ما از تحریم استقبال می کنیم، اما این امر سبب شد تا کشور به توان داخلی تکیه کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر محدودیت ها وجود نداشت ما همواره وابسته بودیم و اعتماد به نفس نداشتیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پس از عملیات وعده صادق نگاه دنیا به ایران تغییر کرد افزود: این عملیات قدرتمندانه سبب شد تا برخی ها که با انقلاب اسلامی همراه نبودند به خود بیایند.

وی تصریح کرد: امروز نسل جوان ما باید با توکل به خدا به آینده امیدوار باشند و به جذابیت های کاذب غرب دل خوش نباشد.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز طلاب و پژوهشگران حوزوی زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه علمیه هستند که البته این افراد نیز همانند سایر اقشار مشکلات معیشتی دارند که باید شرایط برای کار علمی و بدون دغدغه نخبگان فراهم شود.

در ابتدای این دیدار نیز معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گزارشی از فعالیت ها در حوزه های علمی و موضوعات دانش بنیان ارایه کرد

کد خبر 6092630

دیگر خبرها

  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود