Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک گفت: برخی پنت‌هاوس‌ها در تهران با قیمت‌های فوق تصور تا متری ۴۰۰ میلیون تومان عرضه می شوند که عمدتا به بانک‌ها تعلق دارند.

سعید لطفی گفت: قیمت های فوق نجومی برای برخی آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌ها در شمال شهر تهران هیچ مبنا و منطقی ندارد. خانه‌هایی در تهران با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در هر متر مربع برای فروش عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در برخی از موارد شاهد نرخ‌های بالای ۴۰۰ میلیون تومان هم هستیم در حالی که متوسط قیمت هر متر خانه در گرانترین محله تهران هم اکنون متری ۸۳ میلیون تومان است

خالی ماندن خانه برای بخش خصوصی منطق اقتصادی ندارد

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، برای اشخاص حقیقی و سرمایه گذاران بخش خصوصی صرفه و منطق اقتصادی ندارد که آپارتمان را بدون استفاده بگذارند. بخش خصوصی یا واحد را می‌فروشد یا اجاره می‌دهد. اگر غیر این باشد به این معناست که مالک این خانه‌ها بخش دولتی، ارگان‌ها و بانک‌ها هستند.

او می گوید: قیمت‌های نامتعارف توسط بانک‌ها اعلام می‌شود و آنچه بعضا به عنوان سوداگر در بازار مسکن از آن یاد می‌شود همین بانک‌ها هستند. بانک‌ها به دلیل داشتن هزاران واحد مسکونی خالی، نرخ‌های پیشنهادی بی‌حساب و کتاب برای آپارتمان‌های متعلق به خود تعیین می‌کنند تا هم قیمت‌ها را بالا ببرند و هم مالیات نپردازند.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در آذرماه سال ۹۹ تصویب شد و با گذشت دو سال هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

به گفته لطفی، بخش قابل توجهی از این واحدها متعلق به دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها است. در صورتی که اگر به بخش خصوصی تعلق داشت تا کنون دولت زیرساخت‌های اجرای آن را فراهم کرده بود.

بیشتر بخوانید: گرانی بازار را کساد کرده / کاهش تا ۲۰ درصدی خرید گوشت نسبت به ماه گذشته خبر خاندوزی درباره شیوه جدید توزیع نان/ امروز می‌دانیم چه فردی از کدام نانوایی نان خریده است هزینه های نگهداری حیوان خانگی دو برابر یارانه ! / از ۵۰۰ هزار تومان تا ده‌ها میلیون تومان

271

کد خبر 1666375

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن تهران ۴۰۰ میلیون تومان بخش خصوصی بانک ها خانه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار

مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس گفت: در بحث کادرفنی تغییری در ۵ هفته باقی‌مانده نخواهیم داشت و آقای درویش همراه با دیگر اعضا ادامه خواهند داد و ما یک عضو مالی که کرسی آن در باشگاه خالی است را اضافه می‌کنیم تا ریسک‌های مالی و فوتبالی را برطرف کنیم و امنیت داشته باشیم. هدف این است سال بعد پرسپولیس را به عنوان مدعی قهرمان آسیا تجهیز کنیم تا ان‌شاءالله چیزی در شأن و درخور نام نماینده ایران کسب شود.

ما تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس نمی‌گذاشتیم و مواهب این کارت هواداری برای دو باشگاه بود، اما از حالا به بعد که پرسپولیسی شدیم، باشگاه ما پشت آنها خواهد بود. ما با افتخار کار‌های کارت هواداری استقلال را انجام می‌دهیم، اما این بانک پرسپولیسی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # پرسپولیس سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسما
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار