Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نماینده روسیه در کنفرانس بازنگری پیمان منع اشاعه هسته‌ای گفت، ظاهرا آمریکا برای از بین بردن موانع بر سر راه بازرسی روسیه از تاسیسات هسته‌ای واشنگتن تحت پیمان «استارت نو»، هیچ عجله‌ای ندارد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزرای اسپوتنیک، آندری بلوسوف، معاون نماینده روسیه در کنفرانس بازنگری پیمان منع اشاعه هسته‌ای به خبرنگاران گفت: تصمیم ما برای تعلیق فعالیت‌های بازرسی تحت پیمان استارت نو به هیچ وجه نباید به عنوان امتناع روسیه از تحقق تعهداتش در این پیمان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقا برعکس است. ما می‌خواهیم اصل برابر این پیمان رعایت شود.

او گفت: آمریکایی‌ها هیچ عجله‌ای برای تغییر این وضعیت ندارند. هرگاه شرایط مناسب برقرار شود، ما آماده ازسرگیری بازرسی‌ها خواهیم بود.

پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تحریم‌های این کشور علیه روسیه، مانعی بر سر راه بازرسان روسیه در نظارت بر اجرای پیمان استارت نو در آمریکا قرار نمی‌دهد.

اما آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به سخنان ند پرایس واکنش نشان داد و گفت: تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه این روند را بسیار پیچیده کرده‌ است.

او گفت: ما همچنان با طرف آمریکایی کار می‌کنیم تا این مسئله را برطرف کنیم. واشنگتن باید در عمل نشان دهد که به پیمان استارت نو و تعهداتش ضمن آن، پایبند است. این به نفع هر دو کشور است که بلافاصله به ساز و کار کامل بازرسی بازگردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: استارت نو ، حمله روسیه به اوکراین ، تنش در مرز اوکراین و روسیه ، آمریکا ، روسیه ، منع اشاعه هسته‌ای

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استارت نو حمله روسیه به اوکراین تنش در مرز اوکراین و روسیه آمریکا روسیه منع اشاعه هسته ای استارت نو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود