Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:50:01 GMT

مجتمع آموزشی شهدای صنعت هسته ای بوشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۶۳۹۹

مجتمع آموزشی شهدای صنعت هسته ای بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این آئین گفت: باید به این موضوع که علم و دانش به فن و فناوری تبدیل شود و تا امروز کمتر به آن پرداخته و توجه شده است بعنوان یک اصل نگاه شود.

محمد اسلامی افزود:  تاکنون به اندازه کافی به خواندن، حفظ کردن، مدرک گرایی و معدل گرایی پرداخته شده و سرنوشت ما این بوده که نیروی تحصیل کرده بیکار داشته باشیم و امروز باید به سمت مهارت افزایی نیروها توجه داشته باشیم چرا که این مهارتها می توانند در هر مقطع زمانی برای پیشرفت کشور موثر و مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز کشور در آستانه یک مقطع مهم تاریخی و تحولی قرار دارد و کار سخت و پرزحمتی در پیش داریم.

اسلامی اضافه کرد: امروز مسئولیت بزرگی برعهده ما است و باید بدون هیچ مکث و تردیدی در مسیری گام بردایم و کشور را به ترازی که شایسته ملت است برسانیم و پرچم جمهوری اسلامی که پرچم عزت و افتخار است بر بالاترین قله های افتخار دنیا برافراشته ببینیم و مردم زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه ای داشته باشند متفاوت از آنچه تا بدین روز به آن رسیده ایم  همواره در مسیر عزت و سربلندی بوده قوی تر از قبل حرکت کنیم.

استاندار بوشهر گفت: کارهای بزرگ را معطل تصمیم های کوچک کردیم و این یکی از آسیب‌های مدیریتی ما است که باید این روند از سوی مدیران پاک دست، انقلابی و با تفکر بسیجی برطرف شود.

احمد محمدی زاده افزود: این استان یکی از مراکز اصلی هسته ای کشور است و بزرگترین نیروگاه اتمی کشور در این استان تولید برق می کند و واحدهای جدید نیز با پی گیری رئیس سازمان انرژی اتمی و دستور رئیس جمهور عملیات اجرایی ۲ واحد نیروگاهی که تعطیل شده بود با حمایت دولت دوباره از سر گرفته شده و بنابراین لازم است بخش‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و درمانی در استان بوشهر مستقر شوند. 

وی ادامه داد: بهره برداری از این مجتمع آموزشی هم بوشهر را از یک مجتمع آموزشی مجهز بهره مند کرد که نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی لازم برای نیروگاه های هسته ای ایفا کند و هم سازمان انرژی اتمی در خصوص احداث واحدهای آموزشی دیگر برای ارتقای ظرفیت آموزشی استان ملزم می شود.

مجری طرح احداث واحدهای ۲  و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: عملیات اجرایی مجتمع شهدای صنعت هسته ای بوشهر ۱۰ سال پیش با هدف تربیت دانش آموزانی که بتوانند در آینده بعنوان افرادی شاخص به جامعه خود خدمت کنند به زمین زده شد. 

مسعود نصوری افزود: تلاش شد حتی اگر  در مسائل جاری خود مشکل داشته باشیم اما اجازه ندادیم کم و کاستی در روند اجرای این آموزشگاه ایجاد شود و به بهترین نحو احداث و تجهیز شد چون معتقد هستیم که برای مردم استان، کشور و نیروگاه این مجتمع آموزشی می تواند منشا خدمات و کارهای ارزشمندی باشد.

وی ادامه داد: تلاش شد این مجتمع آموزشی به کام مردم شیرین بیاید و دانش آموزان احساس عزت کنند و این عزت و عزتمندی جوان بوشهری باید حفظ شود.

نصوری گفت: مدرسه شهدای صنعت هسته ای بوشهر با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در قالب ۳۶ کلاس درس احداث شده است.

وی افزود: برای احداث این مدرسه نیروگاه اتمی بوشهر ۴۰ میلیارد تومان و برای خرید تجهیزات نیز ۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است.

وی اظهار کرد: این فضای آموزشی به کارگاه‌های آموزشی شیمی، فیزیک و الکترونیک مجهز است.

مجری طرح احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این واحد آموزشی برای هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی طراحی شده است.

فرماندار شهرستان بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌های آموزشی یک نیاز اساسی در بوشهر است که امروز شاهد افتتاح یک مجتمع بزرگ آموزشی هستیم.

صالح رحیمی با تقدیر از حمایت‌های سازمان انرژی اتمی کشور از توسعه زیرساخت‌ها در بوشهر افزود: امید می‌رود این مدرسه زمینه‌ساز رشد نخبگان و تولید نیروی انسانی توانمند باشد.

همچنین لوح یادبود افتتاح مدرسه شهدای صنعت هسته ای بوشهر  نیز به امضای آرمیتا رضایی نژاد دختر دانشمند شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد رسید.

برچسب‌ها بوشهر هفته دولت نیروگاه اتمی بوشهر مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته دولت نیروگاه اتمی بوشهر بوشهر هفته دولت نیروگاه اتمی بوشهر مدرسه سازی نیروگاه اتمی بوشهر سازمان انرژی اتمی مجتمع آموزشی بوشهر گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند