Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@00:11:05 GMT

رنج بی آبی و درختان تشنه مالشیخ لنده+تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۶۴۴۲

رنج بی آبی و درختان تشنه مالشیخ لنده+تصاویر

رنج بی‌آبی و ضعف در مدیریت توزیع آب در دشت آبلش لنده بیش از ۳هزار اصله درخت مثمرلیموترش را با خطر خشکیدگی مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازصبح زاگرس ،توسعه باغات یکی از چشم انداز‌های ۲۰ساله مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان لنده است که در این دو دهه باغات بسیاری در راستای رسیدن به این افق چندین ساله احداث شده است که امروز این درختان در حال ثمر دهی خوبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
درختان لیمو در مناطق آبرزگه، ایدنک، تراب و مالشیخ امروز به درختانی مثمر تبدیل شده‌اند که سالانه ضمن تأمین نیاز شهرستان باعث اشتغالزایی و درآمد زایی خوبی برای شهروندان و صاحبان باغات در این مناطق از شهرستان لنده شده است.

اما به دلیل ضعف مدیریت آب کشاورزی در منطقه دشت آبلش در چندماهه گذشته به خصوص در هفته‌های اخیر شاهد بی‌نظمی گسترده و نارضایتی کشاورزان و باغداران در این منطقه از نحوه توزیع مدیریت آب بودیم.  
امروز نیز باغداران منطقه مالشیخ و دشت آبلش نیز از عدم آبرسانی به درختان لیمو که این روز‌ها نیاز بیشتری به آب دارندگلایه‌مند بودند و به همراه باغداران وقتی وضعیت باغات آنان را مشاهده کردیم آثار بی‌آبی در درختان کاملاً مشهود بوده است.  
بابایی محمدی یکی از باغداران مالشیخی که بیش از ۳هزار اصله درخت مثمر لیمو را دارد در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: امروز بیش از ۲۰روز است که درختان وی آب مورد نیاز خود را دریافت نکردند.  
وی گفت: ضعف در نحوه توزیع آب توسط مسئولان شرکت آب بران باعث شده است تا مشکلات اساسی و خطر خشکیدگی درختان باغ وی را تهدید کند.

این باغدار لنده‌ای گفت: انتظار داریم جهاد کشاورزی، ، فرمانداری، دادستانی محترم نسبت به این مطالبه مهم کشاورزان و باغدارات منطقه دشت آبلش توجه ویژه‌ای کنند و از متضررشدن میلیاردی‌ها تومان سرمایه کشاورزان و باغداران جلوگیری کنند.  



وی تأکیدکرد: سالانه بیش از یکصد میلیون تومان از باغ لیموترش خود فروش داشته است که باتوجه به وضعیت بی‌آبی امسال و عدم مدیریت درست در تأمین و توزیع آب امسال شاید ۱۰میلیون تومان برداشت نخواهیم داشت.

محمدی گفت: این روز‌ها که اوج ثمر دهی و آب‌گیری درختان لیمو است ما نیاز فوری با تأمین آب داریم و لازم می‌دانیم که این مهم توسط مسئولان هرچه سریعتر مورد توجه ویژه وبررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دشت آبلش بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • تارتار: تشنه برد هستیم و برای رتبه چهارم تلاش می‌کنیم
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • شکوفه درختان گلابی باغات روستای جغدان به روایت تصویر
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن