Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی فرخی روز جمعه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و مراکز رشد در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: در حوزه فناوری و مسایل دانش بنیان بعد از ۱۱ سال شورای عتف‌ با حضور ریاست جمهوری هفته گذشته برگزار شد و خروجی آن چهار مصوبه بود که امیدواریم بیشترین برکات برای رفع موانع و مشکلات حوزه ‌ورود به عرصه دانش بنیان و تجاری سازی محصولات دانش بنیان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بحث تمرکز در حوزه های دانش بنیان، سیاستگذاری ها و نیز ایجاد صندوق عتف‌ از ابتکاراتی بود که موفق شدیم مجوزهای لازم را در این زمینه ها دریافت کنیم تا با توسعه فعالیت های دانش بنیان زمینه رفع موانع و تولید و صادرات محصولات این بخش را فراهم کنیم.
فرخی بیان کرد: یکی از ابتکارات مجلس شورای اسلامی تصویب قانون جهش دانش بنیان است و در این راستا اختیارات و امتیازات فوق العاده ای در حوزه استانی، واگذار می شود.
وی تصریح کرد: این قانون به مرحله اجرایی رسیده و تا ابتدای مهرماه امسال ابلاغ می شود و ظرفیت های حوزه دانش بنیان ‌با استفاده از اختیارات استانی فعال می شود.

تلاش دانشگاه ها هنوز منجر به رفع مسایل اجتماعی نشده است

فرخی ادامه داد: تلاش مجموعه‌های دانشگاهی هنوز منجر به حل مسائل اجتماعی نشده و دانشگاهیان در جامعه حضور ندارند لذا می طبد روسای جدید دانشگاهی در منطقه جغرافیای خود یعنی استان و شهرستان حضور یابند و مسائل را  با کمک مجموعه‌های فناور شناسایی و در رفع آن‌ها سعی و تلاش کنند.

وی ارتباط تنگاتنگ بین مسئولان صنایع و دانشگاهی با مسئولان استانی را مهم دانست و گفت: امروز محصول چهار دهه آموزش در دانشگاه‌ها تبدیل به مراکز رشد و فناور شده که با کمی حمایت و توجه ویژه مسائل و مشکلات مراکز رشد قابل حل است.
معاون وزیر علوم ادامه داد: لذا کمبود فضاهای فیزیکی در مراکز رشد یکی از دغدغه‌های مراکز است که با کمک و هماهنگی مجموعه‌های حمایتی از جمله فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و نیز بنگاه‌های اقتصادی  این مسائل قابل حل است.
برای ایجاد پارک علم و فناوری در شهرستان ها تجدیدنظر می شود 

وی تصریح کرد: بر اساس قوانین سابق در هر استان یک پارک علم و فناوری ایجاد می‌شد اما در دولت جدید با توجه به ظرفیت‌های مطلوب در هر شهرستان ما تجدیدنظر خواهیم کرد و با نگاه ویژه‌ای که در دولت سیزدهم و نیز دغدغه مقام‌معظم رهبری به امر دانش بنیان تلاش می‌کنیم که این مهم برآورده شود.
وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری در رفسنجان از نیاز هاست که باید ایجاد شود.
فرخی با تاکید بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه گفت: ما در این‌ راستا سامانه‌ای به نام «نان» (سامانه نظام ایده ها و نیازها) راه‌اندازی کرده ایم که تاکنون در این سامانه ۵۰۰ نیاز جامعه، صنعت، بخش خصوصی و دانشگاه احصا و  بارگذاری شده است.
وی‌ خاطرنشان کرد: دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا و اساتید و پژوهشگران می توانند در راستای رفع نیازهای جامعه، پروژه‌های خود را جهت‌دهی کنند و نیازهای جامعه را برطرف سازند.

حوزه علوم انسانی و علوم قرآنی از مغفولیت بیرون آمد

 معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ‌ ادامه داد:  وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری، مرکز علوم انسانی و علوم قرآنی را برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی کرده و این امر توجه بر دانش بومی را در دستور کار قرار دارد که در حوزه علوم انسانی مغفول مانده بود.
فرخی خاطرنشان کرد: به این مرکز در جامعه توجه ویژه می‌شود و با بازنگری می توان سیاست‌های جدید در رفع مشکلات حوزه علوم انسانی و قرآنی را تعریف کرد و در راستای رسیدن به اهداف متعالی روند روبه‌رشدی را داشته باشیم.

برچسب‌ها مرکز رشد علم و فناوری کرمان رفسنجان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رشد علم و فناوری کرمان رفسنجان مرکز رشد علم و فناوری کرمان رفسنجان دانشگاه علم و فناوری علوم انسانی دانش بنیان مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳

در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بسته حمایتی ویژه‌ای در سال ۱۴۰۳ رونمایی شد. این بسته حمایتی که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود، شامل تسهیلات، خدمات و حمایت‌های مختلفی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدصادق خیاطیان؛ رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه رونمایی از سه محصول نوآورانه در رویداد اینوتکس 2024 گفت: این نمایشگاه نمایشگاه خودباوریست یعنی توانمندی نخبگان کشور در شرکت‌های دانش بنیان عرضه می‌شود و بسیاری از محصولات محصولات جدیدی است.

خیاطیان گفت این محصولات با تکنولوژی‌های روز دنیا قابل رقابت است. تکنولوژی‌هایی که در این نمایشگاه عرضه شده است با بسیاری از تکنولوژی‌های کشورهای دنیا قابل رقابت است.

مدیر هیئت رئیس هیئت صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را بر عهده داریم و بیش از 80 خدمت را در صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌ها ارائه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: عمده تقاضای شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی بحث تسهیلات است و همچنین بخش سرمایه‌گذاری ما فعال است و دولت نیز حمایت بسیار ویژه‌ای را کرده است و سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت سیزدهم به 10 همت افزایش پیدا کرده است.

خیاطیان خاطرنشان کرد: دولت حامی شرکت‌های دانش بنیان است و ما در صندوق نوآوری و شکوفایی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا از این شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

خیاطیان گفت:  یک بسته ویژه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در قالب شعار سال رونمایی خواهیم کرد که شامل شرکت‌هایی است که قابلیت جهش تولید را داشته باشند و همچنین شرکت‌هایی که با مشارکت مردم ایجاد شده یا تأمین مالی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی