Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه در نشستی خبری در الجزایر درباره روند تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم علیه ایران گفت: ما به صورت جدی برای دستیابی به توافق با ایران تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه ضمن تکرار ادعاهای خود درباره ایران و بدون اشاره به بی مسئولیتی آمریکا و غرب در خصوص پرونده هسته‌ای افزود: اکنون توپ در زمین ایرانی‌ها است تا برای دستیابی به توافق از برنامه موشکی و اقدامات بی ثبات کننده خود در منطقه دست بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات جنگ اوکراین و با بیان اینکه به احتمال زیاد همکاری بین فرانسه و الجزایر در روند عرضه گاز به فرانسه تغییری ایجاد نمی‌کند، گفت: اطمینان دارم که سوخت فرانسه در زمستان پیش رو تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما با پوتین و زلنسکی برای هدف قرار ندادن مراکز هسته‌ای در تماس هستیم و اساساً چنین اتفاقی نباید رخ دهد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین روابط کشورش با الجزایر را قوی و مبتنی بر احترام متقابل خواند و گفت: این روابط باید از سو تفاهم‌ها به دور باشد.

وی به موضوع خروج نظامیان فرانسه از مالی هم پرداخت و گفت: ما از مالی خارج شده‌ایم نه از منطقه و همچنان برای مبارزه با تروریسم و تقویت شراکت با کشورهای منطقه تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است که رئیس جمهور فرانسه از دیروز پنج شنبه سفری سه روزه را به الجزایر آغاز و با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.

کد خبر 5573424

منبع: مهر

کلیدواژه: امانوئل ماکرون الجزایر برجام روسیه اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین عراق رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین فلسطین سوریه ترکیه افغانستان ایران لبنان ولادیمیر پوتین طالبان رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر درجریان گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر بر افزایش تلاش‌های میانجیگرانه برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، دیوان امیری قطر اعلام کرد تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر تماس تلفنی برقرار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، دو طرف درجریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین پرداختند.

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر درجریان این تماس تلفنی درباره تلاش‌های میانجیگرانه مشترک جهت دستیابی به توافق آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و آزادی اسرا رایزنی کردند.

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر همچنین درخصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق نوار غزه به‌طور مداوم به بحث‌ و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر لزوم افزایش تلاش‌های میانجیگرانه طی مرحله آتی با تمامی شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ نوار غزه و ممانعت از درد و رنج غیرنظامیان تاکید کردند.

از چند ماه پیش مصر، قطر و آمریکا رهبری مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را بر عهده دارند اما به دلیل مخالفت تل‌آویو با خواسته حماس برای پایان جنگ و خارج کردن نیروهای خود از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه نتیجه نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل