Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر مطرح کرد: دولت سیزدهم در انجام بسیاری از دستور العمل های مورد تاکید مقام معظم رهبری، عملکرد مثبتی داشته و در برخی با نقطه مطلوب فاصله دارد که امیدواریم در سال دوم این فاصله ها کمتر بشود.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز جمعه چهارم شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه ملایر، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند، اظهار کرد: نمره دولتمردان به حسب انطباق عملکردشان با منویات مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان است پس هر اندازه که عملکرد دولت با منویات رهبر انقلاب مطابقت داشته باشد به همان اندازه بین مردم مقبولیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان در سال گذشته و در روزهای آغازین دولت اشاره و مطرح کرد: ضرورت تکیه بر ارزش های اساسی انقلاب، تلاش برای تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، برنامه ریزی اقدامات دولت و مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه ای از جمله این تاکیدات است.

برقراری با اشاره به اولویت های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: مبارزه با کرونا، حل اساسی و ریشه ای برای رفع مشکلات اقتصادی، بازسازی انقلاب، عدالت ورزی، فساد ستیزی، احیای اعتماد و امید مردم، ایجاد تحول در قوه مجریه، سیاست خارجی و مسئله فرهنگ و رسانه اولویت های مورد تاکید رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان در سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در انجام بسیاری از این دستور العمل ها، عملکرد مثبتی داشته و در برخی با نقطه مطلوب فاصله دارد که امیدواریم در سال دوم این فاصله ها کمتر بشود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مقایسه آمار نشان می دهد فعالیت این دولت نسبت به سال گذشته نسبتا مطلوب است، افزود: به گفته معاون اول رییس جمهور، از این به بعد شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

برقراری مقابله با نوسانات اقتصادی، اشتغال زایی و مبارزه با فقر را سه اولویت مهم دولت به گفته معاون اول رییس جمهور دانست و اضافه کرد: مسئله سیاست خارجی نیز بسیار مهم است.

برقراری اظهار کرد: انسان های چشم پاک و پاکدست در جمهوری اسلامی فراوان است اما چون اینها برای خدا کار می کنند، کارشان بدون تبلیغات است و به دنبال خودنمایی و ریاکاری نیستند.

وی تصریح کرد: امروز اگر مسئولی عمدا خطا کند، گرفتاری ۸۵ میلیون مسلمان در کشور و گرفتاری های مسلمانان دیگر کشورها دامن گیر او خواهد بود.

امام جمعه ملایر با اشاره به سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی و روز مبارزه با تروریسم، بیان کرد: ما از تروریسم ضربه های بسیاری خوردیم.

برقراری با تاکید بر اینکه مبارزان با تروریسم خود از بانیان تروریسم بوده و دستشان آلوده به خون ملت رشید ایران است، گفت: شهید رجایی و شهید باهنر خود از پابرهنگان بودند و غیر از خدمت به مردم و پابرهنگان هیچ گناهی نداشتند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان بر تبل تو خالی مبارزه با تروریسم می کوبند در حالی که خود از بانیان تروریسم بوده و در منطقه و دنیا تروریست پرور هستند، افزود: آمریکا رسما اعلام کرد که داعش را بوجود آورده است.

برقراری تاکید کرد: ملت ایران با این ترورها شکست نخورده و زمین نمی خورد و این انقلاب را با رهبری امام(ره) و استواری و پایمردی ادامه دادند و امروز نیز همان استواری در بدنه این ملت جوشان بوده و این راه را به برکت خون شهیدان رجایی و باهنر ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به مذاکرات وین گفت: در حال حاضر رییس جمهور آمریکا تحت فشار بوده و حدود ۱۰ روز است که متن توافق را بدون جواب گذاشته است.

برقراری تاکید کرد: اگر آمریکا به شروط جمهوری اسلامی توجه نکند، باید از منافع اتحادیه اروپا رد شده و آن را با خاک یکسان کند چرا که با رفع تحریم ها، جمهوری اسلامی می تواند انرژی بخشی از اروپا را تامین کند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه زیر بار خواسته ها و تحمیل های آمریکا نخواهد رفت، بیان کرد: این وقت کشی آمریکا نشانه سردرگرمی و استیصال آن ها در مواجه با ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: آمریکا می داند ایران راه خود را برای جهش تولید، تقویت داخل، دیپلماسی قوی اقتصادی و خنثی سازی تحریم ها پیدا کرده است.

برقراری در بخش دیگری اظهار کرد: طبق اعلام وزیر دفاع کشور، صادرات تجهیزات نظامی ما در یکسال اخیر ۱۵۷ درصد افزایش یافته است و در همین طراز صادرات دیگر محصولات از نظر وزنی و ارزشی افزایش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت حذف هر چه سریعتر مفسدان از بدنه نظام اسلامی، گفت: حذف چند ده هزار نفر در فولاد مبارکه اصفهان، کاری انقلابی بود.

امام جمعه ملایر ادامه داد: در خصوص تخلفات شرکت فولاد مبارکه اصفهان هنوز آماری اعلام نشده و بررسی صورت نگرفته است پس ضروری است که قوه قضائیه با آمارهای درشت و دروغین برخورد کند.

برقراری اعلام این آمارها را جفا در حق نظام و ملت دانست و خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم با اخبار دروغین ما را نسبت به اصل نظام بدبین نکنند.

برقراری در ادامه با اشاره به خطبه های سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا بعنوان مربی عالم بشریت و انسانی دلسوز، گفت: بخشی از این خطبه شامل موعظه ایشان است تا حجت بر دشمنان تمام شود.

وی با بیان اینکه هدف امام اتمام حجت بود، گفت: بخش دیگری از خطبه شامل رعایت انصاف است و سیدالشهدا در این بخش از خطبه، به دشمنان تاکید کردند که اگر انصاف به خرج بدهید سعادتمند می شوید.

برقراری با تاکید بر رعایت انصاف درباره خداوند و نعمت های خداوند، افزود: انسان باید در مورد خداوند انصاف داشته و از نعمت خداوند در مسیر درست، بندگی و اطاعت استفاده کرده و در مسیر گناه استفاده نکند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما هر چه داریم نعمت است، تصریح کرد: نعمت جمهوری اسلامی، بزرگ ترین نعمت در بین نعمت های خداوند است و شهید قاسم سلیمانی نه تنها جمهوری اسلامی را نعمت خداوند بلکه حرم می داند.

وی با بیان اینکه بدون وضو نمی توان وارد حرم شد و نباید در این حرم گناه کرد، گفت: در جمهوری اسلامی هم مردم و هم مسئولان باید این نظام را نعمت بدانند پس اگر از این نعمت در راه معصیت استفاده کنیم، بی انصافی است.

برقراری با بیان اینکه رعایت انصاف درباره خود دومین نوع انصاف است، افزود: افرادی که به خانواده خود بی توجه بوده و خوردنی ها و تفریحات حلال را برای خود حرام کرده اند و تنها به عبادت پرداختند، انصاف را نسبت به خود رعایت نمی کنند.

وی تصریح کرد: امروز ما از این افراد بعنوان اعضای فرقه ها و عرفان های نوظهور یاد می کنیم و ویژه افرادی است که از علمای ربانی فاصله گرفتند.

امام جمعه ملایر علمای ربانی را هدایتگر و راهنمای ملت دانست و تاکید کرد: برای رعایت انصاف درباره خود، نباید از این علما فاصله بگیریم،

برقراری گفت: خوشبختانه بدلیل وجود اعتقادات، در کشور ما پایبندی به اصالت خانواده بسیار پررنگ است و نظام خانواده از اصول و پایبندی برخوردار است که نمونه آن در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.

وی با بیان اینکه فضا مجازی چگونه فکر کردن و در چه زمینه ای فکر کردن را به افراد یاد داده و تحمیل می کند، تصریح کرد: در رسانه ها گفته می شود که جمهوری اسلامی زن ستیز است در حالی که در کشورهای غربی زن ستیزی بیداد می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نماز جمعه هفته دولت مذاكرات وين تروريست امام جمعه ملایر مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی رعایت انصاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است