Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان از آنچه مقاومت اسلامی برای دشمن صهیونیست برای جنگ آتی با تل آویو مهیا کرده است، پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الاخبار لبنان به نقل از یکی از فرماندهان ارشد حزب الله از آمادگی مقاومت برای نابودی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: هدف ما نابودی ارتش دشمن است و آنها اجساد را از زیر آوار شهرها خارج خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرائیل می‌داند که ما از هر فرصتی استفاده می کنیم و در صورت ارتکاب هرگونه حماقتی ضربه بزرگ و مهلک به آن وارد خواهیم کرد و این سبب می شود که هرگز به فکر حمله به لبنان نباشد.

وی افزود: موضوع ترسیم مرز دریایی یکی از این فرصت‌هاست و اگر دشمن به دنبال اقدامی باشد ما به شکل مستقیم به آن واکنش نشان خواهیم داد.

آمادگی مداوم مقاومت

این فرمانده ارشد حزب الله اعلام کرد: از زمان آتش بس در 14 آگوست سال 2006 تا به امروز، ماموریت جدیدی که بر دوش ما پس از جنگ نهاده شده است تمرکز بر تقویت توان مقاومت است به گونه ای فقط مانع از تحقق اهدافش نشود، بلکه ارتش اسرائیل را درهم بشکند.

وی بیان کرد: از زمان پایان جنگ 33 روزه قیقا می‌دانیم تمام ارزیابی‌هایی که دشمن داشته در این خلاصه می‌شود که ما پیشرفت کرده‌ایم. از زمان انتشار گزارش «وینوگراد» درباره جنگ و تمام رزمایش‌های بزرگ انجام‌شده و حتی رزمایشی که اخیرا برگزار شد، دشمن به این نتیجه رسید که به‌رغم تلاش‌ دائم آن‌ها برای پر کردن خلأهایش، ما از آن‌ها جلوتریم. دشمن تصور می کند که از میزان تسلیحات موجود در نزد ما آگاه است؛ اما بعدها پی می‌برد که آنچه در نزد ماست بسیار بیشتر و زیادتر است. ما می‌دانیم مسائلی وجود داشته که دشمن در تلاش بوده تا با اقدامات اطلاعاتی خود به آن‌ پی ببرد؛ اما مسائل دیگری نیز هست که ما درصدد افشا کردن آن‌ها بودیم که این به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد.

سلاح‌های دقیق

این فرمانده اردش حزب الله در ادامه گفت:  زمانی که دشمن تهدید می‌کرد اگر حزب‌الله 20 موشک‌ نقطه‌زن داشته باشد، اقدام خواهد کرد و ساکت نخواهد ماند، ما صدها فروند از این موشک‌ها داشتیم که آن‌ها بعدها این را فهمیدند و ساکت شدند و صدایش را در نیاوردند. هنگامی که آن‌ها پی بردند ما صدها موشک نقطه‌زن در اختیار داریم و از این موضوع اطمینان حاصل کردند، حق داشتند که فکر کنند ما آنچه در اختیار داریم از هزاران تا گذشته است.

وی تصریح کرد: زمانی که دشمن نقشه عملیاتی خود برای جلوگیری از رسیدن تسلیحات را علنی کرد، جناب سید حسن نصرالله به‌صراحت گفت که این مسئله تمام شده و سلاح‌ها رسیده است. ما سلاح‌هایمان را خودمان می‌سازیم و آماده‌ فروش تسلیحات ویژه از جمله موشک‌ها و پهپادها هستیم. این مسئله توانمندی ما در تولید را نشان می‌دهد.

این فرمانده ارشد حزب الله لبنان تاکید کرد: دشمن حق دارد که فرض کند هر آنچه مقاومت دارد؛ به عنوان مثال پهپادها همان چیزهایی هستند که ایران در اختیار دارد؛ اما واقعیت بزرگ این است که مقاومت در لبنان توانمندی‌هایی دارد که متناسب با نیازهایش است که این توانمندی‌ها حتی در جمهوری اسلامی نیز وجود ندارد.

فرمانده حزب‌الله بر این باور است که نبرد با دشمن «با وجود تمام مسائل موجود، متوقف نشده و هیچ وقت متوقف نخواهد شد و دشمن این حقیقت را می‌داند و تلاش می‌کند به جنگ نرسد زیرا اگر ما را به سطح جنگ برسانند، ما با قدرت وارد عمل خواهیم شد. این جنگ برای آن‌ها به معنای واقعی کلمه ویرانگر خواهد بود و آن‌ها نمی‌توانند در تمامی جبهه‌ها با حزب‌الله مقابله کنند. اگر طبق معمول همیشه، ما را تهدید به نابودی می‌کنند، ما تأکید می‌کنیم که ویرانی در این رژیم بیشتر آن چیزی خواهد بود که فکرش را می‌کنند. دشمن باید بداند که جنگ با حزب‌الله این بار به معنای نابودی زیرساخت‌های  اسرائیل است و زندگی شهرک‌نشینان به یک جهنم واقعی تبدیل خواهد شد؛ جهنمی که آن‌ها نخواهند توانست زیر آتش‌ و در ویرانی ناشی از آن زندگی کنند. ما یقین داریم که دشمن در جریان جنگ جنازه‌ها را از زیر آوارها بیرون خواهد کشید.

ناتوانی دشمن 

فرمانده مقاومت در ادامه به ناتوانی این رژیم اشاره و  تأکید کرد: ارتش اسرائیل نمی‌تواند از دریایی که دارد، محافظت کند. آن‌ها قادر به محافظت از تأسیسات حیاتی‌شان نیستند و حتی نمی‌توانند از مرزهای زمینی محافظت کنند. ارتش آن‌ها قادر نیست از جبهه داخلی این رژیم حفاظت کند. این بدان معناست آن‌ها به ارتشی بی‌ارزش تبدیل شده‌اند و می‌توان علیه آن اقدام شدیدی کرد. بر همین اساس، ما می‌گوییم در جنگی که بی‌شک رخ خواهد داد، ارتش اسرائیل یقینا می‌داند قادر به محافظت از کشتی‌هایی که وارد بندرهای فلسطین خواهند شد و همچنین محافظت از کشتی‌های جنگی نخواهد بود. ارتش اسرائیل می‌داند که در صورت بروز جنگ، ما وارد نبردی دفاعی نخواهیم شد. برای اولین بار در تاریخ، اسرائیل باید در اراضی 1948 از خود دفاع کند. می‌دانیم که دشمن دارد برای خالی کردن مناطق مرزی به عمق 5 کیلومتر برنامه‌ریزی می‌کند. ما این مسئله را به‌خودی‌خود یک نوع عقب‌نشینی از پیش، به حساب می‌آوریم حال چه برسد به اینکه دشمن به‌یقین می‌داند تمام آشیانه‌ها و مواضعش در تیررس مقاومت خواهد بود.

فرمانده ارشد نظامی حزب الله بیان کرد: طرفی که خیلی دلش می‌خواهد جنگ نشود، خود ارتش اسرائیل است زیرا سطوح نظامی آگاه است که اسرائیل از تفرقه در اطرافش و اقدام در جبهه‌ها به‌صورت تک تک قدرت می‌گیرد؛ اما این تصویر امروز معکوس شده است. سران اسرائیل و مشخصا ارتش می‌دانند که اسرائیل یک رژیم جعلی است و خود را در زمان ضعف و خیانت یکپارچه ساخته و خودش را به ملت فلسطین که تنها رها شدند، تحمیل کرده است. این رژیم تلاش کرد که با خیال آن ارتش شکست‌ناپذیر و حمایت‌های خارجی پایدار باقی بماند. امروز این تصویر کاملا وارونه شده است.

هراس دشمن از مقاومت

وی همچنین گفت : اسرائیل، امروز،‌ از مقاومت می‌هراسد. آن‌ها اختلافات داخلی بی‌سابقه‌ای دارند و این در حالی است که مقاومت باعزم و اراده قوی برای جنگ در برابر آن‌ها ایستاده است. اسرائیل برای محافظت از خود طبق یک نقشه دفاعی عمل می‌کند. دست آن‌ها امروز برای مقاومت که خود را برای حمله به آن‌ها آماده می‌کند، رو شده است.

فرمانده حزب‌الله تاکید کرد: ما امروز و به‌صراحت می‌گوییم که اسرائیل درحال حرکت به سوی فروپاشی است و تنها زمان و جنگ میان ما و این فروپاشی فاصله انداخته است. هیچ چیزی مطلقا این فروپاشی را متوقف نخواهد کرد. هر کسی که خود را به اسرائیل پیوند بزند، با آن فرو خواهد پاشید زیرا تمام معیارها امروز معکوس شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر گونه جنگی با ما در آینده، موارد ذکرشده نتیجه آن خواهد بود، چه برسد به اینکه ما تنها نیستیم. اگر جنگی گسترده رخ دهد، گروه‌های مقاومت فلسطین در آن سهیم خواهند بود و ملت فلسطین به حرکت درخواهد آمد. این در رابطه با مناطق 1948 نیز صدق می‌کند. این مسئله وبال گردن دشمن خواهد شد؛ دشمنی که در برابر دو گزینه است: یا پیش برود و تاوان سنگین بدهد و جنگ را با اجبار و شکست متوقف کند ، یا از همان ابتدا جنگ را زیر آتش‌ مقاومت متوقف کند.

فرمانده حزب‌الله درباره حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در صورت جنگ هم تصریح کرد: امروز وضعیت متفاوت است. ما بر این باوریم که آمریکایی‌ها جرأت جنگ مستقیم در کنار دشمن را به خود نخواهند داد. آن‌ها اتفاقاتی را که برای نیروهایشان بین سال‌های 1983 و 1984 رخ داد، همواره در ذهنشان مرور می‌کنند.

وی در ادامه گفت: پس از آنکه اسرائیل در برابر مردمش به اقدامات خود در برابر دشمنانش می‌بالید، امروز از مردم خود حقایق ما را پنهان می‌کند تا پیش از جنگ دچار فروپاشی نشود. حال آنکه فرماندهی مقاومت قدرت و حقیقت خود و قدرت دشمن، ضعف‌ها و حقیقت آن‌ها را می‌شناسد.

رصد دقیق تحرکات دشمن صهیونیست

این فرمانده ارشد حزب الله لبنان با اشاره به رصد مداوم رژیم صهیونیستی و تحرکاتش از سوی مقاومت لبنان، بیان کرد: این رژیم را با هر آنچه در آن است، زیر نظر داریم و آن‌ را می‌شناسیم. اسرائیل فکر می‌کند همه چیز را درباره ما می‌داند؛اما هر بار دشمن متوجه می‌شود که درباره ما و آنچه در اختیار داریم چیزی نمی‌داند. دشمن می‌داند ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم و در صورت هر گونه اشتباه، چنان ضربه بزرگی به آن‌ها وارد خواهیم کرد که فکر حمله به لبنان نیز به سرشان نزند. شاید مسئله ترسیم خطوط مرزی یکی از این فرصت‌ها باشد. اگر دشمن فکر هر گونه واکنش به سرش بزند، مستقیما به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. این برای آن‌ها معضلی شده است. آن‌ها به یاد دارند زمانی را که «دیوید ساترفیلد» دیپلمات آمریکایی آمد و تهدید کرد یکی از مواضع ما را در «بقاع» خواهند زد.  از جناب سید حسن دستور رسید که موشکهای‌مان را آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقاومت در پاسخ به دشمن درنگ نخواهد کرد و واکنش برق آسا خواهد بود و تلفات سنگین به دشمن صهیونیست وارد خواهد شد، افزود:   حتی در عملیات پهپادی اخیر نیز ما عامدانه اقداماتی انجام دادیم تا دشمن پهپادها را شناسایی کند، وگرنه ، ما این توانایی را داریم که در کمال خفا ماموریت هایمان را انجام دهیم.

اختلاف نظر سران صهیونیست درباره پرونده مرزبندی با لبنان بعد از تهدیدات حزب‌اللهتلاش صهیونیست‌ها برای عقب‌نشینی آبرومندانه در پرونده مناقشه مرزی/ تأکید حزب‌الله بر احیای حقوق کامل لبنان

فرمانده حزب‌الله در پایان به آنچه انتظار دشمن صهیونیست را می کشد و عدم آگاهی این رژیم از توانمندی های پنهان مقاومت اشاره کرد و اینکه تحرکات تل آویو راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان حزب الله لبنان فرمانده حزب الله دشمن صهیونیست ارشد حزب الله ارتش اسرائیل فرمانده ارشد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند

رسانه‌های تل آویو از میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی حزب الله گزارشی ارائه نکردند.

ساعاتی پیش حزب‌الله با موشک چند منطقه در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح