Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عوفر رژیم صهیونیستی لایحه اتهامی علیه «بسام السعدی» از رهبران برجسته جهاد اسلامی که اخیرا در کرانه باختری بازداشت شد، صادر کرد.

«احلام حداد» وکیل السعدی گفت که دادگاه با صدور لایحه اتهامی علیه السعدی، او را به تحریک علیه رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های خبری و اتهامات دیگر متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لایحه اتهام که در جلسه محاکمه السعدی صادر شد، وی به کمک به فلسطینیان برای عضویت در سازمان «الرابطة الاسلامیة» شاخه دانشجویی جنبش جهاد اسلامی متهم شده است.

از دیگر اتهامات السعدی، تحریک علیه رژیم صهیونیستی در پی مصاحبه مطبوعاتی ماه می گذشته است که طی آن وی با هشدار به نظامیان صهیونیست درباره یورش به اردوگاه جنین تأکید کرده بود که اردوگاه جنین جزئی از ملت فلسطین است و مقاومت و ملت فلسطین تا نابودی رژیم اشغالگر و بیرون راندن آن از سرزمین، دریا، أسمان و اماکن مقدس، به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، در این لایحه اتهام همچنین ادعا شده که السعدی زمانی که نظامیان صهیونیست برای بازداشت او به منزلش در جنین یورش برده‌اند خود را به جای برادرش غسان جا زده و لذا وی به «جعل هویت فرد دیگر» متهم است.

باشگاه اسیر فلسطین نیز اعلام کرد که دادگاه رژیم صهیونیستی برای سومین بار بازداشت السعدی را به بهانه تکمیل تحقیقات تا روز یکشنبه تمدید کرد.

اخیرا نظامیان صهیونیست با یورش به منزل السعدی در اردوگاه جنین، او را بازداشت کردند و پس از آن رژیم موقت صهیونیستی حملات علیه نوار غزه را آغاز کرد و طی سه روز حمله علاوه بر ترور دو تن از فرماندهان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دستکم ۴۷ نفر دیگر را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

پس از سه روز حملات، با میانجی‌گری مصر آتش‌بس در غزه برقرار شد و از جمله شروط جهاد اسلامی نیز آزادی خلیل عواوده از اسرای این جنبش که از ۱۶۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و نیز آزادی بسام السعدی بود.

نتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: بسام السعدی جنبش جهاد اسلامی رژیم صهیونیستی جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه شرایط نوار غزه پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در این منطقه تغییری نکرده، اعمال تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

آلبانیز اظهار کرد: اسرائیل هنوز با ورود من به اراضی اشغالی جهت انجام وظیفه‌ام مخالفت می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در ادامه گفت: به صدها زخمی و کودک اجازه داده شد بدون داشتن همراه در مصر تحت درمان قرار بگیرند، شرایط بیمارانی که به مصر منتقل شدند، بسیار وحشتناک است.

او افزود: انتقال تجهیزات پزشکی و تخت به غزه به بهانه استفاده حماس از آنها ممنوع است.

این مسوول سازمان ملل در ادامه گفت: هراسی که مردم غزه تجربه می‌کنند، قابل توصیف نیست و شرایط در کرانه باختری نیز روبه وخامت است.

آلبانیز تاکید کرد: سازمان ملل باید مسوولیت‌های انسانی خود را بر عهده گرفته و امنیت را برای آوارگان تامین کند.

او با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند