Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه روز جمعه در مصلی نماز جمعه مرکز گلستان اظهارداشت: امروز درآمد سرانه گلستان ۵۶ هزار میلیارد تومان است که باید به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسیم و برای رسیدن به این میزان نیاز به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم.

وی بیان کرد: افق و چشم‌انداز استان رسیدن به سرانه میانگین کشوری تا سال ۱۴۰۴ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: البته دولت با تصویب ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای بخش عمرانی، ۱۲۱ هزار میلیارد ریال برای تسهیلات اشتغال‌زا، هفت هزار میلیارد ریال در بخش منابع قرض‌الحسنه‌ای برای سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) و ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ازدواج جوانان، گام بلندی در کنار ۲۵۰ هزار ریال مصوب برای پتروشیمی و نیروگاه برق استان برداشته است و از این پس مدیران باید در امور اجرایی و جذب و تخصیص آن همت و تلاش کنند.

استاندار گلستان گفت: مصوبات دولت در گلستان بی‌سابقه بوده و در میان ۳۱ استان کشور، گلستان بیشترین سهم را مصوبات داشته و تاکید دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

زنگانه افزود: در هفته دولت امسال سه هزار و ۲۱۴ پروژه و طرح عمراین، اقتصادی و اشتغالزا در این استان افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی خواهد شد که برای آنها در مجموع ۹۹ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده که با افتتاح کامل این طرح‌ها برای ۹ هزار نفر شفل ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: از مجموع این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۴۰ پروژه افتتاح و مابقی شروع عملیات اجرایی خواهد بود که نشان از همت دولت برای به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام دارد.

وی تصریح کرد: از محل پروژه‌های عمرانی و بودجه مصوب ۷۵ درصد اعتبارات را جذب کردیم و سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری صورت گرفت که این سرمایه‌گذاری تنها از طریق بودجه عمومی مُیَسُر نخواهد بود و نیاز به حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و این سرمایه‌گذاری سال گذشته نشان می‌دهد که می‌توان با کمی تحمل سختی و مشکلات به افق ۱۴۰۴ رسید.

استاندار گلستان گفت: از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، از محل تبصره ۱۶ مبلغ ۴ هزا رو ۳۳۰ میلیارد ریال، از محل مشاغبل خانگی ۸۰۰ میلیارد ریال و از محل اشتغال پایدار ۷۰۰ میلیارد ریال برای گلستان مصوب بشده تا استان وارد چرخه اقتصادی شود.

زنگانه افزود: همچنین دولت مصوب کرد که ظرفیت نیروگاه برق علی‌آباد کتول ۵۰۰ مگاوات دیگر افزایش یابد که برای این کار ۱۳۰ هزار میلیارد ریال هم تصویب کرد، زیرا این نیروگاه با افزایش توان تولید، به هشت استان دیگر هم در کنار تامین برق زیرساخت‌ها و شهرک‌های بزرگ صنعتی استان همچون هزار هکتاری اترک، برق‌رسانی خواهد کرد.

وی بیان کرد: دولت با بازپرداخت بدهی گازی به ترکمنستان مشکلات و خطراتی را که در گذشته وجود داشت برطرف کرد و مشکل کم‌ابی و قطغی آب استان به ویژه در مرکز استان که کمبود آن ۵۵۰ لیتر بر ثانیه بود، با افتتاح بخشی از پروژه‌های هفته دولت در این بخش، تاحدودی برطرف شده، اما در حد مطلوب نیست که با آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دیگر در این بخش، سال گذشته بطور کامل این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی اظهارداشت: البته حل این مشکلات تنها مربوط به مرکز استان نبوده و مشکل کمبود آب در گنبدکاووس بطور کامل برطرف شده و در شهرستان آزادشهر هم بخش زیادی برطرف شده و حل کامل آن سال آینده انجام خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: در بخش برق هم که سال گذشته از ۲۸ اردیبهشت شاهد خاموشی‌های مکرر بودیم، امسال با ۱۰۰ برنامه و همت دولت این وضع به حداقل رسید و در اوج مصرف در استان، هزار و ۴۷۷ مگاوات برق توزیع شد تا هیچ خاموشی نداشته باشیم.

زنگانه افزود: در بخش گازرسانی اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد روستایی از نعمت گاز برخوردارند و با گازرسانی به شهرک صنعتی گمیشان، دیگر هیچ شهرک صنعتی در استان بدون گاز نخواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان برای ساخت بیمارستان‌های جایگزین طالقانی و پنج آدر در گرگان و تجهیز و نوسازی بخش‌های فرسوده بیمارستان‌های استان دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال مصوب کرده که کار در این بخش به سرعت پیش می‌رود.

وی یادآور شد: در بخش خدمات درمانی، در ۱۰ ماه گذشته ۱۶۸ هزار نفر از جمعیت کم‌برخودار استان تحت پوشش قرار گرفتند و بنا شده تا پایان مهر ماه سال جاری همه جمعیت واجد شرایط تحت پوشش قرار بگیرند، زیرا سلامت جامعه نه تنها دغدغه دولت، بلکه یک دغدغه انسانی است.

استاندار گلستان گفت: در بخش تامین اجتماعی هم در شهرستان‌هایی که بیمارستان و درمانگاه این بخش وجود ندارد، مردم بیمه شده تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات می‌گینرد و ۷۵ تخت هم به ظرفیت بیمارستان حکیم جرجانی گرگان اضافه شده و ۵۰۰ میلیارد ریال هم برای بیمارستان‌های تامین اجتماعی در حال ساخت استان مصوب گردید.

زنگانه اضافه کرد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی و ارتباطات با کشورهای همسایه که از سیاست‌های دولت سیزدهم است، تلاش داریم تا از محل ارتباطات تجاری، درآمد ۱۸۰ میلیارد دلاری را به ۵۰۰ میلیارد دلار برسانیم.

وی یادآور شد: در بخش‌های حمایتی امسال ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال ۱۲ هزار نفر در کمیته امداد پیش‌بینی شده که این مصوبه تنها برای جمعیت تحت پوشش نیست و دهک‌های اول تا پنجم نیز می‌توانند از تسهیلات این بخش بهره ببرند.

وی افزود: در این حوزه شاهد اقدامات برای ۲۲۲ واحد مسکونی با سه هزار میلیارد ریال هستیم.

استاندار گلستان گفت: در بخش تامین مسکن محرومین نیز شاهد اقداماتی از سوی دولت بودیم که در بخش نهضت ملی مسکن ۹۰ هزار تقاضا در استان وجود دارد که زمین آن فراهم شده و روز گذشته در گرگان کلنگ ساخت مجتمع هزار واحدی به زمین زده شد.

زنگانه با بیان اینکه در بخش‌های ورزش، راه‌آهن، آموزش و پرورش و سایر بخش‌ها هم مصوباتی داشتیم، ادامه داد: در بخش کشاورزی ۳۷ هزای میلیارد ریال مصوبه برای تقویت این بخش و پیشرفت کشاورزی داشتیم که ۱۲ هزار میلیارد ریال برای پروژه ۵۰۰ هکتاری ماهیان خاویاری و ۶ هزار هکتاری میگو است.

برچسب‌ها هفته دولت گرگان علی محمد زنگانه گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت گرگان علی محمد زنگانه هفته دولت گرگان علی محمد زنگانه گلستان استاندار گلستان گفت هزار میلیارد ریال میلیارد ریال سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد سال گذشته خواهد شد بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستاوردئهای سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی را موظف کردیم که تک تک کارگروه های پیگیری مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان سمنان را تشکیل و تمام مصوبات را تا اجرای کامل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای استان نیز دیگر موضوعی است که باید پیگیری شود، تاکید کرد: ابلاغ پیگیری و به نتیجه رسیدن این مصوبات نیز صورت گرفته است.

استاندار سمنان ضمن اشاره به تداوم سیاست دیدارهای چهره به چهره مسئولان استانی با مردم در دورترین نقاط استان در سال جاری بیان کرد: حضور مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی از دورترین روستاهای بخش خارتوران تا مساجد بزرگترین شهرها امسال هم ادامه خواهد داشت چرا که عقیده داریم این اقدامات در کنار گره گشایی از مردم، امید افزایی را نیز صورت می دهد.

هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی ها دیگر موضوعی است که بسیار برای ما تاکید دارد، گفت: مردم باید از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها از عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان آگاه شوند.

وی افزود: دستور ارزیابی عملکرد مدیران در زمینه ارتباط شان با روابط عمومی ها در سراسر استان سمنان داده شده تا مدیران همانطور که به مدیر مالی اداری اهمیت می دهند به مدیر روابط عمومی هم اهمیت دهند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را بالا ببینند.

استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی ها در خط مقدم تبیین عملکرد دولت و امید افزایی در سراسر استان سمنان هستند و از مدیران خواسته ایم که به این موضوع اهمیت بدهند و حتماً در ارزیابی هایمان به این موضوع نیز توجه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: اگر ما مردم را از عملکرد مان مطلع نسازیم گویا کاری انجام نداده ایم و این درست و قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان سمنان آبان ۱۴۰۰ و سفر دوم فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت.

کد خبر 6092785

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود