Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مصطفی رجبی مشهدی " افزود: امسال طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش خانگی خاموشی نداشته ایم

وی ادامه داد : تابستان سال گذشته دوران سختی بود به طوری که در بخش های خانگی، صنایع بزرگ و بخش های صنعتی روزی دو تا سه نوبت خاموشی داشتیم که خسارت های بسیار زیادی به همراه داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: وزیر نیرو در زمان اخذ رای اعتماد در مجلس اعلام کرده بود که تابستان بدون خاموشی در سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته وعده ایشان وفا شد و علاوه بر اینکه ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید واحدهای نیروگاهی تا پایان شهریور اضافه خواهد شد ، تعمیرات نیروگاهی زودتر از موعد به اتمام رسید و همه نیروگاه ها به صورت کامل و به موقع در مدار تولید برق قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی مشهدی افزود: از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی کشور ۵۸۰ هزار واحد مشمول هیچ محدودیت و مدیریت مصرف برق قرار نگرفتند و حدود ۹۲ درصد که عمدتاً واحدهای صنعتی کوچک بودند توانستند به اشتغال پایدار خود ادامه دهند و محدودیتی از لحاظ مصرف برق نداشتند و تنها ۸ درصد از واحدهای صنعتی در برنامه مدیریت مصرف ما بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته به دلیل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی، ۲ روز در هفته به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده ناچار به قطع برق آنها بودیم که امسال با هماهنگی وزارت صمت و برنامه ریزی انجام شده تنها ۱۲ ساعت در هفته محدودیت در مصرف داشتند که می‌توانستند با استفاده از شیفت شب یا فعالیت در روز جمعه آن را هم جبران کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: ۴۴۰ واحد انرژی بر در کشور وجود دارد که عمدتاً از واحدهای بزرگ در بخش فولاد، سیمان، آلومینیوم و مس بودند که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا این واحدها تعمیرات و یا تعطیلات خود را در طول سال به تابستان موکول کنند. وی افزود بیش از ۱۴ درصد امسال در دوره مدیریت مصرف انرژی بیشتری به این صنایع تحویل داده شده است.

وی درباره تعرفه های برق و افزایش تعرفه ها هم گفت:تعرفه های برق هم در سال ۱۴۰۰ و هم امسال برای کسانی که زیر الگوی مصرف بودند تغییری نکرداما برای کسانی که بیشتر الگو و دوبرابر الگو مصرف برق داشتند با افزایش تعرفه برق روبرو بودند که افزایش مصرف آنها را از طریق پیامک به آنها هشدار میدادیم .

رجبی مشهدی گفت: دستگاه‌های دولتی مجهز به کنتور هوشمند هستندو پیش بینی شد با اینترنت اشیا دستگاه‌های سرمایشی اداراتی که مصرفشان بالاتر از الگوست را از راه دور مدیریت ‌کنیم و تاکنون، از طریق استفاده از اینترنت اشیاء، حدود ۲۰ مگاوات صرفه جویی داشتیم

وی با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت وزیران همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی موظف‌اند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند افزود:شرایط طوری رقم خورد که نزدیک به هزار مگاوات صرفه جویی در بخش ادارات و. یا روشن کردن مولدین اضطراری داشتیم که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ در کشور است.

رجبی مشهدی اظهار کرد: با همکاری مردم امسال ۱/۴ درصد رشد مصرف کاهش یافته است. این در حالی است ما هر سال حدود یک میلیون مشترک جدید داریم که حداقل ۲ درصد افزایش مصرف برق را بیشتر می‌کند. از بین ۲۹ میلیون مشترک خانگی ۱۱ میلیون مشمول پاداش صرفه جویی شدند و در واقع ۴۰ درصد مردم مصرف برق خود را کاهش دادند که رقم این پاداش در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید:

مانور شکست خاموشی با قطع برق صنایع!

پرمصرف ها پول بیشتر دادند، برق قطع نشد!

۲۱۲۱۷

کد خبر 1666412

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نیروگاه برق مصرف بهینه انرژی برنامه ریزی رجبی مشهدی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری سه‌شنبه شب در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

فخاری سپس با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: تغییر مواضع کشورها پس از این اقدام سلحشورانه سپاه پاسداران نشان از عزت و اقتدار کشور ما است، در این عرصه با این دست برتر باید با برنامه ریزی صحیح از فرصت‌ها استفاده کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه شهر و استان تهران با ویژگی‌های خاص خود مظلوم است، افزود: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که نسبت به اوضاع این شهر و استان همت کافی را داشته باشند چرا که شان تهران این نیست که در جایگاه ۳۱ بودجه کشور و رشد ۴ درصد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بودجه تهران از اولین استان یعنی اصفهان، ۲۷ رتبه پایین‌تر است که رشد در این امر جنب‌وجوش، برنامه و رعایت چارچوب‌ها و اصول را برای تغییر وضعیت می‌طلبد و اگر این کار صورت نپذیرد این مظلومیت باقی می‌ماند، ما اراده نکردیم ولی جمعیت ناسازگاری که نقش مصرف‌کننده دارند، برغم اینکه یک چهارم تولید، ۵۲ درصد سهم مالیاتی کشور و ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه استان تهران است، با ظرفیت اقتصادی‌مان فاصله زیادی داریم.

فخاری با انتقاد از ضعف شدید در جریان برنامه ریزی استان، تصریح کرد: هیچ سازمان و دستگاهی در استان تهران برای ۱۴۰۳ نباید بدون برنامه باشد و باید نظام بودجه‌بندی و اولویت‌های آن مشخص باشند.

وی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری‌های ما باید برای یک برنامه پنج ساله در دستور کار قرار بگیرد، افزود: تدبیر از وحدت نظرها بیرون می‌آید، ما باید بتوانیم در جهت‌گیری‌های استان با اهداف مشخص قدم برداریم، اگر در نظر وحدت داشته باشیم در عمل نیز وحدت خواهیم داشت.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسوولان‌استان توصیه کرد با هادیان جامعه، به خصوص ائمه جمعه همکاری وتعامل داشته باشند.

وی برگزاری انتخابات اسفند ماه را فارغ از هرگونه مشکل و حاشیه، بسیار مطلوب عنوان کرد و اظهار کرد: قدردان همه عزیزانی که در انتخابات تلاش کردند هستیم، شما توانستید تلاش دشمن را خنثی کنید.

فخاری با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا در ۲۱ اردیبهشت‌ماه و در مرحله دوم انتخابات نیز در چنین جایگاهی بمانیم و ادامه دهیم، گفت: ما باید برای انتخابات سال آینده از الان تلاش کنیم و جهت‌گیری‌های ما جهت‌گیری‌های مشخصی باشد.

استاندار تهران مشارکت و جامعیت را عامل قدرت ملی خواند و افزود: امینت یک امر نادیدنی اما قابل حس است، به لطف خدا متولیان امر به زیبایی عمل کرده و صحنه‌های زیادی را برای رقابت ایجاد کردند.

فخاری اظهار کرد: بزرگترین آفتی که ما با آن مواجه هستیم توجه نکردن به فرآیندها، خروجی‌ها و نتیجه‌گیری‌ها است.

وی گفت: ضروری است که مدیریت برنامه و بودجه در حوزه آمایش سرزمین، آخرین وضعیت همه سازمان‌ها و ادارات را ارائه دهد تا متوجه ضعف خود شوند، استان تهران در یک سرزمین کوچک با حجم بزرگ و جریان های نامتجانس قرار گرفته است.

استاندار تهران یکی از مسائل مهم پایتخت را مساله آب دانست و افزود: پروژه‌هایی در دست اقدام داریم، اما بحث، چگونگی تعیین اولویت‌ها است و باید اولویت ها مشخص شوند، برای ارائه برنامه حتماً اولویت سازمان ها را می خواهیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901671

دیگر خبرها

  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید