Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران خطیب نماز جمعه ساری با گرامیداشت هفته دولت گفت: با سفر معاون اول رئیس جمهور معضلات استان رصد شد با این حال در بسیاری از ابعاد مشکلات و مسائل حل نشده باقی مانده است و باید پروژه های نیمه تمام و سرمایه های راکد استان به بهره برداری و بازدهی برسد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر ضرورت رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی سبب می‌شود تا انسان همنشین شهدا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته  دولت، مازندران میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

خطیب جمعه مرکز استان گفت: میز خدمت و ملاقات عمومی به مناسبت هفته دولت در مصلی ساری برگزار می‌شود و دستگاه‌های مختلفی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به برپایی میز خدمت کرده‌اند.

لائینی ایجاد تحول در قوه مجریه، فرهنگ، رسانه و سیاست خارجی را از جمله اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: مازندران نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است و علاوه بر این از مشکلات و تنگناهایی نیز رنج می‌برد.

وی افزود: پیرو سفر معاون اول رئیس جممور به استان مسائل و نیازهای استان بررسی و رصد شد و با این حال مازندران از مسائل زیادی در رنج است و به رغم برخورداری جنگل و دریا دارای مشکلاتی است به طوری که تجاوز به عرصه‌های جنگلی، آلوده شدن آنها و مسئله پسماندها بدون حل مانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: متأسفانه شاهد رهاشدگی و ابتذال در حوزه فرهنگ هستیم و پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که باید تکمیل شود، همچنین سرمایه‌های راکد و این پروژه‌های نیمه تمام باید به بازدهی و سوددهی برسد و علاوه بر این مازندران در حوزه ورزش ظرفیت‌های خوبی دارد که این فرصت‌ها باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی از جمله هندوانه روی دست کشاورز باقی مانده است، آن را ناشی از ضعف مدیریت دانست و گفت: همچنین از ظرفیت‌های عظیم در حوزه اقتصاد دریا، گردشگری و سلامت باید بهره گیری و استفاده شود.

خطیب جمعه مازندران با اشاره به تلاش‌های دولت برای حل مشکلات و معضلات در کشور گفت: مردم صبور و عاقل و انقلابی از ظرفیت‌های خوب کشور به شمار می‌روند و برای رفع نیازهای آنان و حل مشکل بیکاری باید تلاش کرد و همچنین از ظرفیت نخبگان و نابغه‌ها و توان شرکت‌های دانش بنیان بهره گیری کرد و صنعت، گردشگری و کشاورزی باید در مسیر دانش بنیان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه ساری هفته دولت 1401 نماینده ولی فقیه در مازندران پروژه های نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟