Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شخص با بیان اینکه شخص با تقوی مانند یک رزمنده در اجتماع است، عنوان کرد: فعال اقتصادی و فرهنگی در جامعه با مسائل گوناگونی مواجه است اما سپری به اسم تقوی او را از گناه دور می‌کند.

وی افزود: اگر انسان در فضای مجازی و حقیقی فعال باشد، بگوید و بنویسد اما بر محور تقوی در اینصورت در رویدادهای احتماعی شاهد تلخی‌ها و بد زبانی‌ها نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه خرم‌‌آباد با اشاره به مناسبت‌های این هفته از جمله هفته دولت و روز کارمند، اظهار کرد: هفته دولت و روز کارمند را به همه خدمتگزاران، مدیران، کارمندان و کارکنان ر در سطوح مختلف کشور و استان تبریک می‌گویم.

وی بیان کرد: عمر شهیدان رجایی و باهنر در مسوولیت گر چه کوتاه بود اما سوابق مملو از مجاهدت مخلصان، ایمان مستحکم و خدمت‌گزاری به مردم همواره ماندگار است.

شاهرخی با بیان اینکه دوشنبه هفت شهریور و یک صفر ورود سال‌روز ورود اسرای اهل بیت به شام است، عنوان کرد: کربلا و عاشورا تقابل جبهه حق و باطل، صحنه یزدیان و حسینیان ،جنگ روایت‌ها، جنگ شناختی و اراده‌ها بود.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد خاطر نشان کرد: در جنگ روایتی‌ها یزیدیان می‌گفتند قیام علیه خلیفه مسلمین است، اما با خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) پرده کنار رفت و مشخص شد جنگ نهضتی است به نام امام مسلمین علیه ظلم، مبارزه نوه رسول خدا امام حسین(ع) با ظالمان است.

شاهرخی گفت: این نگاه تهاجمی تبلیغاتی که به وسیله امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) انجام شد باورها را تغییر داد.

وی بیان کرد: در جنگ شناختی قافله اسرا پیروز شد و روی اراده‌ها تاثیر گذاشت به طوری که قیام مدینه، توابین، مختار و دیگر حرکت‌ها در گوشه و کنار علیه بنی امیه آغاز شد.

امام جمعه خرم‌‌آباد با اشاره به روایت صحیح، آگاهی دادن درست و تاثیر بر روی اراده، عنوان کرد: یزدیان در این دوره به دنبال این هستند که جای تبهکار را با جای مظلوم عوض کنند و منافقینی که شانزده هزار نفر را شهید کردند با شهدا و خانواده شهدا عوض کنند، بنابراین باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه سال ۵۹ تا ۶۱ روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، خاطر نشان کرد: اما ملتی که توحید و یگانگی هم شعار و هم شعورش باشد خداوند به او کمک می‌کند.

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: هر آنچه کمالات، فضیلت و توانایی در وجود شهدا بود همراه با دیگر کمالات خداوند در وجود رهبری دانا و حکیم که همان مقام معظم رهبری است قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهدا از ما گرفته شد اما خداوند به واسطه وجود رهبر معظم انقلاب آن را جبران کرد، چون مردم مستقیم در راه ارزش‌های اسلامی و دینی ایستادند.

امام جمعه خرم‌‌آباد در ادامه به سفر رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت و سخنگوی دولت به استان اشاره کرد و گفت: این سفر تکمیل سفر رییس جمهوری بود ، هم بر مصوبات سفر رییس جمهوری تاکید شد و هم مواردی چون تکمیل سدهای در دست احداث همچنین مطالعه سدها مورد توجه قرار گرفت.

شاهرخی بیان کرد: در این سفر پروژه سد معشور و راه‌آهن، جاده‌های در دست احداث، تامین اعتبار دو هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی علاوه بر مصوبات سفر رییس‌جمهور، ساخت پنج هزار مسکن و تأمین منابع آن برای جامعه هدف تاکید شد.

وی افزود: تامین آب آشامیدنی برای ۷۰۰ روستا و ده‌ها مصوبه دیگر که باید از سوی مدیران پیگیری شود، مصوباتی است که استان را متحول خواهد کرد.

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: طبق صحبت‌ها تعیین تکلیف واحد‌های راکد استان ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که باید مدیران تلاش کنند مصوبات سفر را در تهران با هماهنگی مجلس و دولت نهایی و عملیاتی کنند.

شاهرخی با بیان اینکه در این سفر بر این نکته تاکید شد که استان را باید لرستانی‌ها و مدیرانی که در استان مسوولیت دارند بسازند، عنوان کرد: باید با خدمت‌گزاری به این مردم تولید و اشتغال را ایجاد و آمار بیکاری را کاهش داد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم و کارگزاران نظام اسلامی در لرستان باید توسعه متوازن لرستان را مد نظر قرار دهند.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد گفت: عدالت ورزی، فساد ستیزی، جلب اعتماد مردم، ایجاد تحول با شفاف سازی، انضباط مالی، نفی تبعیض، نفی توصیه‌های فراقانونی، شایسته سالاری و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی و اداری که امری لازم است مورد توجه جدی قرار بگیرد.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در شش ماه اول مسوولیت من در استان شاهد سفر مسوولان کشوری نبودیم، بیان کرد: من در آن مقطع خودم با ۲۱ وزیر و معاون وزیر دیدار داشتم، اما امروز شاهد تردد مسوولان به استان هستیم.

 امام جمعه خرم‌‌آباد تاکید کرد: یقین داریم آینده کشور استان روشن است و گذشت روزهایی که استان از توسعه متوازن رنج می‌برد و کسی صحبتی نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه مصمم هستند از جامعه روحانیت، ائمه جمعه ،مدیران، نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که به هر شکلی ارتقا فرهنگی و پیشرفت اقتصادی استان رقم بخورد.

شاهرخی در پایان صحبت‌های خود خود به سفر وزیر بهداشت نیز اشاره کرد و افزود: در دیدار وزیر بهداشت به وضع نامطلوب بیمارستان‌ها و کمبود تجهیزات مطرح شد و قرار شد موارد پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه خرم آباد احمدرضا شاهرخی لرستان امام جمعه خرم سفر رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد

فرهاد قائمیان به عنوان مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به آن اشاره کرده بود در نشست خبری‌ای پرده از جزئیات این فیلم سینمایی برداشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از مهمترین بخش‌های نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی که فرهاد قائمیان به عنوان مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم امام رضا(ع) و محمدحسین لطیفی کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون دبیر این جشنواره حضور داشتند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند،‌ جزئیات ساخت فیلم سینمایی امام رضایی بود. 

فرهاد قائمیان صحبت‌های خودش را در نشست خبری پس از پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا(ع) با این نکته آغاز کرد: امیدوارم این جشنواره که متعلق به امام رضا (ع) است توسط شما اهالی رسانه حمایت شود. برای من افتخار است در جشنواره فیلم رضوان، در کنار برادر و دوست عزیز خودم، محمدحسین لطیفی هستم با توجه به فراز و نشیب ها در این دوره جشنواره فیلم امام رضا (ع) تلاش شده است تا با رویکردی جدی در طول چند ماه جشنواره، برای جوانان علاقه‌مند استان‌های مختلف کارگاه آموزشی برگزار کنیم.

او سپس به جزئیاتی از فیلم سینمایی اشاره کرد که قرار است توسط این جشنواره ساخته و پرداخته شود، تأکید کرد: با شروع این مرحله از جشنواره تصمیم گرفتیم یک فیلم سینمایی با فرهنگ امام رضایی را استارت بزنیم و از قبل با آقای لطیفی به موضوع فیلم فکر کردیم. این اثر به نویسندگی حامد عنقا از رمان «عشق آباد تا عشق آباد» اقتباس شده است و این پروژه سینمایی سال ها به نتیجه نرسیده است. احساس می‌کنم امسال آقا امام رضا (ع) خودشان لطف کرده‌اند تا این فیلم ساخته شود.

افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی عمار/ لطیفی: برایم دعا کنید فیلم بد نسازم

البته خبرنگار تسنیم موضوع را از محمدحسین لطیفی هم پرسید که او به این نکته اشاره کرد تلاش‌مان برای رسیدن این فیلم (از عشق‌آباد تا عشق آباد) به جشنواره سال آینده فیلم فجر است. چون کار سنگینی است و دعا می‌کنیم این اتفاق برای سال آینده بیفتد و بتوانیم پیش‌تولید این فیلم را همزمان با شروع جشنواره آغاز کنیم.

اما در ادامه نشست خبری فرهاد قائمیان به جزئیاتی از خودِ جشنواره اشاره کرد؛ او گفت: در این جشنواره بخش فیلم دینی با موضوعات مشخص جدا شده و همچنین بخش ویژه رضوی هم به طور خاص جدا شده‌اند. اختتامیه جشنواره در آبان‌ماه و اختتامیه بخش بین‌الملل نیز در اردیبهشت سال بعد برگزار می‌شود و در بخش بین‌الملل مرحله جدیدی را در تعامل با سایر کشورها در موضوع دین مد نظر داریم.

محمدحسین لطیفی که دبیری اولین جشنواره فیلم دینی رضوان را عهده‌دار است برای انتصاب به این مسئولیت از امام رضا(ع) و فرهاد قائمیان تشکر کرد. او با تأکید بر این نکته که امیدواریم مسیری را آغاز کنیم که انتها نداشته باشد، گفت: در جهان امروز جای خالی آن آرامشی که از دین حاصل می‌شود ملموس است و هستی آرامش خود را از قلب‌های آرام می‌گیرد. بارها شنیده‌ایم که افراد تعریف کرده‌اند با پا گذاشتن در حرم امام رضا (ع) آرامش پیدا کرده‌اند و ما هم دوست داریم مخاطب با دیدن یک فیلم حال خوب پیدا کند. فیلم‌های دینی شامل همه فیلم‌هایی با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و ... می‌شود؛ در واقع این فیلم‌ها عقبه ای در جان کارگردان و نویسنده دارد. به واسطه زمان کوتاهی که وجود داشت، امکان برگزاری بخش بین‌الملل برای مهر امسال امکان پذیر نبود و بخش بین‌الملل در اردیبهشت 1404 ‌برگزار می‌شود.

سیدجواد رفاهی مشاور راهبردی مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) از چرایی تعطیل شدن جشنواره فیلم رضوی پرده برداشت و به این نکته اشاره کرد: اولین دوره جشنواره فیلم رضوی در سال 1383 و آخرین دوره آن در سال 1398 برگزار شد، با بررسی‌های انجام گرفته پس 14 دوره برگزاری مشخص شد بسیاری از آثاری که به این رویداد می‌رسند هیج ربطی به امام رضا (ع) نداشته و فقط یک اشاره کوتاه داشته یا غیر مرتبط بوده اند، در حالی‌که باید از لحاظ محتوایی مربوط به امام رضا (ع) باشند.

او همچنین به فیلمسازی با موبایل و توجه ویژه به فیلم اولی‌ها اشاره کرد و افزود: اولین جشنواره فیلم دینی در دوره جدید در دو بخش اصلی دینی با محوریت تمام ادیان و بخش رضوی با محوریت جهان اسلام و امام رضا (ع) برگزار می‌شود و یکی از مهمترین اهداف‌مان توجه ویژه به فیلم اولی‌هاست که آثارشان جداگانه بررسی خواهد شد. ما همچنین بخش فیلمسازی با موبایل را داریم که عمومی است و به نوعی دعوت از همه مردم برای فیلمسازی است. همچنین بخش «ایده تا فیلم» با عنوان سراج داریم که به منظور حمایت از کسانی است که ایده فیلمسازی دارند اما امکانات ساخت اثر برای آنها مهیا نیست و ما درنظر داریم از ایده و استعداد آنها استفاده کنیم.

رفاهی همچنین به اکران منتخب این فیلم‌ها در سینماها پیش از اکران فیلم اصلی با هماهنگی سازمان سینمایی و همچنین پخش در تلویزیون با رایزنی‌هایی که با صداوسیما انجام شده، اشاره کرد. 

بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) قرار است با مشارکت سازمان سینمایی و امور سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی سوره مهر حوزه هنری، مرکز ارتباطات و رسانه و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه کرامت اولین دوره جشنواره فیلم دینی را در قالب‌های داستانی، مستند و پویانمایی در بخش ویژه رضوی به صورت رقابتی برگزار کند که امروز فراخوان این جشنواره در پایگاه اینترنتی شمس توس منتشر می‌شود.

در پایان نشست خبری از پوستر نخستین جشنواره فیلم رضوان رونمایی شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است