Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: برای رفع کمبودهای آبی استان لازم است که این استان از منابع آبی خارج از استان بهره‌مند شود.

محمدرضا حسین‌نژاد، صبح امروز در سومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح پروژه خط انتقال آب از سد شیرین دره به شهر بجنورد، اظهار کرد : با بهره مندی استان از هرگونه منابع آبی، تمام سدهای استان به کشاورزی آبی اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر از سایر منابع آبی برای تامین آب این استان استفاده شود  ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی آزادسازی می شود که رونق این بخش را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی، وجود دو سوم دشت ممنوعه و عدم امکان برداشت، آب خارج از استان تامین می‌شود لذا موضوع انتقال آب از دریای عمان یا کشور تاجیکستان را در یک برنامه زمان بندی شده در دستور کار داریم.

حسین نژاد به برکات سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر به راه‌های روستایی و زیر ساخت، توجه به صنعت و معادن، توسعه گردشگری توجه خاصی شده است.

پروژه در راستای عدالت محوری افتتاح شده است

محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این آیین گفت: قشر شمال شهر بجنورد مظلوم واقع شده‌اند و پروژه خط انتقال آب از سد شیرین دره به شهر بجنورد نیز در راستای عدالت محوری افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه ساکنین گلستان شهر و اقدام ملی مسکن از این منبع آبی بهره‌مند می‌شوند، چشم انداز هزار نفری برای بهره‌مندی از منبع آبی رینگ شمالی در نظر گرفته شده است‌.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع آبی خراسان شمالی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت