Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کرد: غده سرطانی که امروزه در حال نابودی لبنانی‌ها است، دولت آمریکاست که آنها را محاصره، بحران‌هایشان را تشدید و از کمک به آنها جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: مؤثرترین پاسخ به محاصره آمریکا و سیاست اعمال محدودیت و گرسنه کردن که بر مردم لبنان تحمیل می‌کند، تقویت روحیه همبستگی، همکاری و همزیستی در بین لبنانی‌ها و تشکیل دولتی است که صاحب اراده مستقل باشد و بتواند تصمیمات خود را به دور از فشارهای آمریکا اتخاذ کند تا بتواند لبنان را از بحران خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ دعموش خاطرنشان کرد: آمریکا برای تضعیف لبنان و باج‌گیری از آن با هدف تسلیم شدن بیروت در مقابل تل آویو تلاش می‌کند در حالی که تلاش مقاومت، تحمیل معادلات قدرت متعلق به لبنان برای محقق ساختن خواسته‌های آن و گرفتن حق و حقوقش است.

این مقام ارشد حزب الله یادآور شد: مقاومت در لبنان دیگر تنها گزینه‌ای برای آزادسازی و دفاع نیست بلکه با معادلاتی که بر دشمن تحمیل می‌کند، به گزینه‌ای برای احیای ثروت‌ها و حقوق لبنان و نجات آن از بحران اقتصادی و معیشتی تبدیل شده است.

وی در پایان اظهار داشت: حزب الله برای ایجاد فرهنگ بخشندگی، همبستگی و همکاری در جامعه لبنان تلاش می‌کند و ابتکارات اجتماعی زیادی را برای کاهش آلام مردم انجام می‌دهد. حزب الله از طریق پروژه‌ها و پیشنهادهایی که با هدف کاهش پیامدهای بحران زندگی و معیشتی متعهد می‌شود، با قدرت در صحنه خدمت به مردم حضور خواهد داشت.

کد خبر 5573520

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده امریکا روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین عراق رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین فلسطین سوریه ایران افغانستان ترکیه لبنان ولادیمیر پوتین حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کد خبر 6092640

دیگر خبرها

  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد