Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، پیرو نامه شماره ۳۰۰/۵۸۸۴۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ موضوع اعلام مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص مغایرت اساسی شاهین شهر موضوع الحاق ۱۴۷ هکتار اراضی شرق (هسا) با مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن به محدوده شهر در جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن و در اجرای تکلیف مقرر در فراز‌های سه گانه مصوبه شورای عالی، مراتب موافقت شورای عالی با الحاق اراضی یاد شده به محدوده شاهین شهر با استناد به مکاتبات شماره ۵۸۰۳-۶۳-۰۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شماره ۵۰۶۲۷۲/۰۲۰/۵۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ سازمان امور اراضی کشور اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران همچنین آمده است: لذا به استناد بند ج مصوبه لازم است طرح جامع اراضی ۱۴۷ هکتاری با رعایت با جمعیت‌پذیری قریب به ۳۰ هزار نفر با رعایت حریم و بستر آبراهه‌ها، مسیل‌ها و قنوات، حریم و حاشیه قانونی آزادراه عبوری از سمت شرقی زمین با تامین سرانه خدماتی در همه سطوح (مقیاس محله تا شهر) مطابق با مصوبه تدقیق سرانه‌ها، توسط مهندسین مشاور ذیصلاح تهیه و پس از تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، جهت تصویب نهایی در چارچوب آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران به کمیته فنی و متعاقباً شورای عالی ارائه شود.

همچنین بر اساس این مصوبه، رعایت سایر موارد مذکور در مصوبه شورای عالی اعلامی طی نامه شماره ۳۰۰/۵۸۸۴۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ و ملاحظات فنی مذکور در گزارش پیوست نامه صدرالاشارهّ مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی شهرسازی الحاق اراضی شاهین شهر مسکن ملی شورای عالی مورخ ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود