Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی، بانک‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی در یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه و قرارداد در بخش تامین امنیت انرژی کشور منعقد شده است.

به گزارش ایمنا، جواد اوجی امروز، چهارم شهریورماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز در جمع مردم، اظهار کرد: در سال‌های آخر دولت قبل به واسطه اینکه منتظر مذاکرات بودند سرمایه گذاری خاصی در حوزه نفت و گاز انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر امروز چالش‌هایی در بحث کمبود گاز در زمستان داریم به لحاظ این است که سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز انجام نشده است.

وزیر نفت با بیان اینکه پروژه‌هایی کلیدی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف وزارت نفت تعریف شده است، گفت: منتظر سرمایه گذارهای خارجی نمانده‌ایم و از ظرفیت‌های مالی کشور و هلدینگ‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت و گاز استفاده کرده‌ایم.

اوجی ادامه داد: خوشبختانه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی، سرمایه بانک‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی در یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تفاهم نامه و قرارداد در بخش تأمین امنیت انرژی کشور منعقد شده است.

وی افزود: امروز مصرف و تولید بنزین در کشور تقریباً برابر شده است زیرا در دولت گذشته اقداماتی در بحث افزایش تولید و سرمایه گذاری در این حوزه در کشور انجام نشده است.

وزیر نفت گفت: در آغاز دولت صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی در پایین‌ترین سطح خود بود اما با همت و اراده جدی‌ای که داشتیم بازارهای جدید را شناسایی کردیم و پشت میز ننشستیم و با شناسایی ظرفیت‌های جدید توانستیم درآمدزایی خوبی برای دولت داشته باشیم.

اوجی ادامه داد: دولت در سفرهای استانی چالش‌ها و مشکلات مردم را از نزدیک لمس می‌کند و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند. دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های نیمه کاره به استان‌های مختلف اختصاص داده است. از این اعتبارات سهم وزارت نفت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان از آن برای بحث‌های مسئولیت‌های اجتماعی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبارات پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی نفت در خوزستان است، تصریح کرد: بیش از هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی نفت در خوزستان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در بحث دانش بنیان شرکت‌های دانش بنیان توانمند خوبی در خوزستان وجود دارد، افزود: از ۱۵۵ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نفت و گاز در کشور، ۱۵۰ شرکت فعالیتشان را با وزارت نفت آغاز کرده‌اند و امیدواریم سطح این فعالیت‌ها را در راستای منویات مقام معظم رهبری ارتقا دهیم.

وزیر نفت اظهار کرد: رئیس جمهور دغدغه معیشت مردم را دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم. در این زمینه سال گذشته وزارت نفت ۳۵ هزار نیروی ایثارگر را تبدیل وضعیت کرد. همچنین در یکسال اخیر ۹۸ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را جذب کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

کد خبر 599831

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر نفت جواد اوجی جواد اوجی وزیر نفت مشارکت سرمایه گذاران داخلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاری میلیارد تومان ۱۰۰ میلیارد وزارت نفت نفت و گاز وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری ایلام گفت: توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار دو هدف عمده حضور در نمایشگاه اکسپو است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جمیل شوهانی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌_ در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران با حضور در پاویون رسانه‌ای وزارت کشور با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، ظرفیت‌های بالقوه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: هدف از حضور استان ایلام در ششمین نمایشگاه اکسپو علاوه بر معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار و معرفی بیشتر و بهتر زنجیره‌های ارزش راهبردی استان در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری بود که به نتایج مطلوبی منجر شد.

وی افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری ایلام با اشاره به فراهم شدن پیش زمینه انعقاد قرارداد و ایجاد تفاهم‌نامه، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ دیدار اختصاصی از طریق هیئت‌های تجاری و اقتصادی داخلی و خارجی از استان‌های مختلف و کشورهایی همچون روسیه، ترکیه، پاکستان، افغانستان، الجزایر و عراق در غرفه ایلام انجام و پیش زمینه‌های انعقاد تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و چند جانبه فراهم شده است.

کد خبر 749737

دیگر خبرها

  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه