Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@07:43:19 GMT

تامین رفاه و معیشت مردم، اولویت مهم دولت است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۸۳۶۹

تامین رفاه و معیشت مردم، اولویت مهم دولت است

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: تامین رفاه و معیشت مردم، اولویت مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: بازسازی اعتماد عمومی مردم به دولت و نظام یکی از اقدامات مهمی که دولت سیزدهم در کشور انجام داده و تامین رفاه و معیشت مردم در کشور اولویت مهم دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با این همه هجمه به دولت و تخریب اقدامات و عملکردها، مردم همچنان به دولت اعتماد داشته و به هجمه‌ها و شیطنت‌های دیگران توجهی ندارند دولت هم تمام توان خود را برای رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور گذاشته تا مردم در رفاه و آسایش زندگی کنند.

رئیس بنیاد شهید افزود: دولت منویات مقام معظم رهبری را با کمک به مردم، رسیدگی به مشکلات و معضلات مردم و اجرای سیاست‌های دقیق و درست اقتصادی و سیاسی دنبال می‌کند و با وجود بودجه اندک کار‌های بزرگی را در کشور انجام داده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کار‌های بزرگی در در حوزه کنترل و نظام بخشی به بودجه، کنترل هزینه ها، نقدینگی و پرداخت بدهی دولت گذشته انجام شده که قابل تحسین است. علاوه بر این در حوزه‌های مختلف مانند ارتباطات، دانش بینان، نفت، صنعت و معدن و اقتصاد و ماهواره پیشرفت‌های خوبی بدست آمده که کشور‌های دیگر برآن غبطه خورده و تمایل بیشتری برای توسعه ارتباطات با ایران را دارند.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای و توافق نهایی آمریکا با پیشنهاد اعلام شده از سوی ایران افزود: ایران هیچ وقت زیر بار ذلت نمی‌رود و در این رابطه منویات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری برای ما اصل و اساس است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید با اشاره به رشادت‌های جانبازان در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: ایثارگران و جانبازان از نخستین روز‌های جنگ تحمیلی داوطلبانه و در روز‌های سخت، در دفاع از کیان و عزت انقلاب و میهن جانفشانی کردند و ما و همکارانمان همه توان و کوشش خود را برای خدمت و کسب رضایت خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان صرف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ مقامی بالاتر از مقام خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران نیست، افزود: هیچ مقامی بالاتر از خدمت به شهدا و خانواده ایثارگران و حفظ و صیانت از تفکر و فرهنگ شهادت و ایثارگری وجود ندارد و امروز همه ما وظیفه داریم تا به دولت مردمی کمک کنیم و هرکسی به هر طریقی باید در این مسیر گام بردارد.

قاضی‌زاده هاشمی خدمات صادقانه و اثربخش دولت سیزدهم را در یک سال گذشته در ابعاد مختلف تشریح کرد و گفت: مهمترین مطالبات مردم در سفر‌های استانی رئیس جمهور به گوش مسئولان رسیده و قطعاً گزارش‌دهی ما در گرامیداشت هفته دولت به مردم از عملکرد یک ساله امیدواری زیاد را در جامعه به وجود آورده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: دولت در آغاز فعالیت خود در سال گذشته با چندین مشکل جدی روبه‌رو بود که یکی از این مشکلات تورم افسارگسیخته ۶۰ درصدی بود که در تاریخ ۷۰ ساله کشور بی‌سابقه بوده که دولت سیزدهم سعی کرد با جراحی اقتصادی به کنترل تورم و کاهش فزاینده آن کمک کند.

قاضی‌زاده هاشمی به توقف تولید مسکن در هشت سال گذشته اشاره کرد و افزود: سالانه کمتر از ۳۰۰ هزار مسکن در هشت سال گذشته احداث شده بود که در این زمینه دولت نهضت ملی مسکن را آغاز کرد تا تأمین سرپناه مناسبی را برای گروه‌های مختلف جامعه شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست‌های خارجی و هسته‌ای بلاتکلیفی بر کشور سایه انداخته بود که در دولت سیزدهم سعی شد هر چه سریع‌تر این موانع و مشکلات برطرف شده و به رغم همه کارشکنی‌های داخلی و خارجی و بروز حوادث متعدد دولت سعی کرد تا به وضعیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بر سایر حوزه‌ها سر و سامان بدهد.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: با تشکیل کمیته‌های تخصصی در ابعاد مختلف تأمین مایحتاج عمومی مردم، دارو و تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار گرفت تا در گام نخست نهاده‌های دام و نیاز اولیه مردم تأمین شده و مشکلی در تأمین معاش مردم به وجود نیاید.

وی گام نخست را اصلاح نرخ ارز و مردمی‌سازی یارانه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در این یک سال رشد تورم در کشور به کمتر از پنج درصد تقلیل یافته است.

معاون رئیس جمهور به سایه سنگین بیماری کرونا در ۲ سال گذشته در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: در بخش‌های مختلف دولت سعی کرد تا با واردات واکسن و حمایت از سازندگان داخلی بیماری کرونا را کنترل کرده و فروکش جدی این بیماری را شاهد هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: با تهیه و توزیع ۱۳۰ میلیون دز واکسن کرونا به شکل رایگان بیماری کنترل شده و همچنان سعی بر این است تا آثار کم آن نیز از بین برود.

وی به تأمین برق و آب مورد نیاز مردم به ویژه در ایام بهار و تابستان اشاره کرد و افزود: برخلاف سال‌های گذشته نه تنها اعمال خاموشی را در واحد‌های خانگی شاهد نبودیم بلکه هیچ واحد صنعتی نیز به دلیل کمبود انرژی تعطیل نشد بلکه با یک مدیریت مناسب در حال سپری کردن پیک مصرف در تابستان هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مشکل آب و بحران ناشی از آن کشور را تهدید می‌کرد، ادامه داد: با توجه به منابع کم آبی نگرانی‌ها در مورد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها بسیار زیاد بود، اما دولت سعی کرد تا در تأمین آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها به نحوی عمل کند تا قطعی آب را شاهد نباشیم.

وی فعالیت‌های دولت را در بعد هسته‌ای و پیگیری برجام یادآور شد و اظهار کرد: نه تنها رشد پیشرفت هسته‌ای محدود شده بود بلکه همه پیشرفت‌های کشور منوط به برجام گره خورده بود که دولت سیزدهم با تقویت روابط با کشور‌های همسایه و فراخوان سفرا از این کشور‌ها سعی کرد تا روابط خود را با کشور‌هایی نظیر ترکمنستان، تاجیکستان، کویت، امارات و… تقویت کرده و به عادی‌سازی روابط بپردازد.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به هیچ وجه در مذاکرات برجام از نقطه قدرت کوتاه نیامدیم و هیچ عقب‌نشینی در این عرصه انجام نشده و آمریکا در شرایط کنونی مجبور به عقب‌نشینی شده تا به خواست ملت ایران تن در دهد.

وی گفت: بسیاری از ابرقدرت‌های جهان امروز با پی بردن به قدرت همه‌جانبه ایران سعی می‌کنند روابط خود را با کشورمان به بالاترین سطح برسانند تا برخلاف سال‌های گذشته که عزت‌فروشی را برای ترمیم اقتصاد انجام داده بودند، در این دولت عزت و عظمت ملت صیانت نشود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در حوزه ارتباطات فضایی این کشور به حال تعلیق درآمده بود و در یک سال اخیر ماهواره‌های متعددی ارسال شد تا ما بتوانیم قدرت ماهواره‌ای و فضایی خود را به رخ جهانیان بکشانیم.

وی تحولات در عرصه فناوری و علوم مختلف را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: از پیشرفت‌های پهپادی گرفته تا تولید توربین‌های گازی نیروگاهی، موتور‌های مجهز با فناوری پیشرفته، پیشرفت در بخش نانوتکنولوژی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این حرکت‌های تحول‌آفرین بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف از صنعت، معدن و تجارت گرفته تا نفت نیز پیشرفت‌های خوبی را داشتیم به طوری که در یک سال گذشته در کنار افزایش توان استخراج و ذخیره‌سازی، فروش نفت و انتقال پول به کشور را نیز در بهترین شرایط شاهد هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در یک سال گذشته با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه جلوی خلق پول و نقدینگی گرفته شده تا تورم کنترل شود و قطعاً ادامه این روند به ثبات اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

وی اراده دولت را برای پرداخت بدهی دولت گذشته از بابت صدور اوراق قرضه یادآور شد و ادامه داد: دولت به اندازه‌ای که برای پرداخت حقوق کارکنان، بازنشستگان و سایر حوزه‌ها پرداخت می‌کند به همان میزان بدهی دولت گذشته را نیز پرداخت می‌کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تکمیل سامانه کالا برگ الکترونیکی در کشور برای ارائه مایحتاج ضروری مردم به قیمت مناسب خبر داد و اظهار کرد: در ماه‌های آینده مردم با استفاده از کارت بانکی خود می‌توانند به این سامانه دسترسی پیدا کرده و کالا‌های اساسی خود را با قیمت مناسب دریافت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی بزرگترین کار دولت و شخص رئیس جمهور را بازسازی اعتماد مردم به نظام توصیف کرد و گفت: سیاست‌های ابلاغی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود به عنوان خط قرمز دولت و شخص رئیس جمهور در حال انجام است و رئیس جمهور سعی می‌کند تا منویات مقام معظم رهبری را به عنوان اولویت اصلی دولت در دستور کار قرار دهد.

وی صداقت رئیس جمهور را در همراهی با مردم و شنیدن مطالبات آن‌ها یادآور شد و تصریح کرد: در یک سال گذشته نه تنها دیوار بی‌اعتمادی به نظام و دولت از بین رفته بلکه شکاف بی‌اعتمادی با عملکرد دولت مردمی پر شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مردمی‌سازی از اقدامات دولت سیزدهم است که در این راستا سازمانی نیز شکل گرفته و دولت تلاش می‌کند از ظرفیت تمام گروه‌ها از نخبگان و اندیشمندان گرفته تا طبقات مختلف استفاده کرده و کار را با قوت و قدرت به پیش ببرد.

وی به ۳.۵ میلیون جامعه هدف ایثارگران در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت عظیم را قدر می‌دانیم چرا که در بین ایثارگران انسان‌های توانمند در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و… وجود دارد که باید از آن‌ها بهره بگیریم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند