Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، راه اندازی سامانه معرفی دانشمندان و پژوهشگران ایرانی، احکام ریاست ۲۰ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور، تدوین آیین‌نامه‌ طرح‌های شبکه آزمایشگاهی ایران و محققان پسادکترا، اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱، دستورالعمل تغذیه ای دانشگاهها، اختصاص وام ویژه اربعین برای دانشجویان، اعلام آمادگی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بازبینی سهمیه‌های کنکور، شناسایی و انهدام باند جعل مدارک دانشگاه آزاد و انتشار کارنامه نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ ازجمله اخبار حوزه آموزش عالی است که در این هفته در رسانه های مختلف انتشار یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه معرفی دانشمندان و پژوهشگران ایرانی راه‌اندازی می‌شود

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر مرجعیت علمی ایران در عرصه بین الملل گفت: در کشورهای مختلف سامانه‌های متفاوتی برای معرفی دانشمندان وجود دارد؛ از جمله گوگل اسکولار/ google scholar که هر دانشمند و پژوهشگر بین‌المللی در آن یک صفحه دارد و همه فعالیت‌های علمی وی در آن صفحه نمایه‌سازی و به عنوان مرجع علمی در یک رشته معرفی می‌شود بر همین اساس درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» با هدف معرفی دانشمندان و نمایه‌سازی فعالیت‌های پژوهشگران ایرانی به زبان های فارسی و انگلیسی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

احکام ریاست ۲۰ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور صادر شد

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پیرو تایید کمیته تعیین روسای دانشگاه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، احکام ریاست دانشگاه های ولایت، فنی‌وحرفه‌ای، گلستان، لرستان، تربت حیدریه، شهید چمران اهواز، اردکان، مراغه، بناب، شهید باهنر کرمان، جیرفت، شهرکرد، بین المللی امام خمینی(ره)، زنجان، صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، میبد، هرمزگان، بوعلی سینا همدان و  پیام‌نور کشور را به مدت چهار سال صادر کرد.

شناسایی و انهدام ۳ باند جعل مدارک دانشگاه آزاد در یک سال گذشته

محمدجواد فرهنگ رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی از شناسایی و انهدام سه باند جعل مدارک این دانشگاه در یک سال گذشته توسط این مرکز با تلاش و پیگیری مراجع امنیتی، انتظامی و دستورمقامات قضایی خبر داد و گفت: متاسفانه فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی زمینه انواع کلاهبرداری ها را در کشور به وجود آورده است.  

تدوین آیین‌نامه‌ طرح‌های شبکه آزمایشگاهی ایران و محققان پسادکترا

کارگروه‌های تدوین آیین‌نامه دو طرح تاسیس شبکه آزمایشگاهی ایران و برگزاری دوره‌های پسادکترا به عنوان دو مصوبه بیست‌وهشتمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناروی در دبیرخانه این شورا تشکیل شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده همراهی برای بازبینی سهمیه‌های کنکور است

ابراهیم سوزنچی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مساله سهمیه‌ها بسیار پیچیده است؛ زیرا برخی از آنها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی دیگر مصوب مجلس هستند گفت: با مصوبه مجلس سهمیه ایثارگران در کنکور ۲۵ درصد است که آماده هستیم طی یک ماده واحده در شورا در اسرع وقت این سهمیه را بازبینی کرده و تغییر دهیم تا نظام آموزش عالی از این مشکل رها شود.

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ اعلام شد

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد  و گفت: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاهها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …در نهایت بیش از ۲۲  هزار و پانصد نفر  در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

دانشگاه‌ها منتظر دستورالعمل تغذیه‌ای باشند

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به تدابیر لازم برای تامین مواد غذایی دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید گفت: ودجه تغذیه دانشگاه‌ها، در بودجه دانشگاه‌ها دیده شده است و دانشگاه‌ها تا مهرماه به صورت شفاف بودجه تغذیه دانشجویان را از کل بودجه دانشگاه تفکیک و میزان آن را به معاونان دانشجویی اعلام کنند. اواسط شهریور ماه صندوق رفاه دانشجویان جلسه هیات امنا را تشکیل می دهد و دانشگاه‌ها بر اساس دستورالعملی که در این زمینه صندوق رفاه دانشجویان بر اساس مصوبات هیات امنا ابلاغ خواهد کرد، عمل خواهند کرد.

اختصاص وام ویژه اربعین به دانشجویان

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره تسهیلات اربعین به دانشجویان گفت: صندوق رفاه وزارت علوم هم برای دانشجویانی که خواستار شرکت در مراسم اربعین در کشور عراق هستند، در صورت اعزام به صورت گروهی برای اربعین، به هر دانشجو ۳ میلیون تومان وام اختصاص خواهد داد که پس از انجام این سفر معنوی در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

وی درباره نحوه پرداخت وام ویژه اربعین گفت: این دانشجویان پس از اعزام می‌توانند برای دریافت وام خود در سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ثبت‌نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند تا روند بررسی مدارک این عزیزان صورت گیرد.

حضور دانشگاه تهران در بزرگترین جزیره خلیج فارس کلید خورد

احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران از ایجاد یک شعبه این دانشگاه در قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس خبر داد و گفت: حضور شعبه دانشگاه‌ها در مناطق آزاد سبب سرعت گرفتن توسعه مناطق آزاد، تحرک‌بخشی به این مناطق و زمینه‌سازی برای انجام فعالیت‌های مشترک می‌شود.

انتشار کارنامه نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۱

 سازمان سنجش آموزش کشوراعلام کرد: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز  سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب ششم اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد که از تعداد ۱۸۶ هزار داوطلب آزمون دکتری، تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و پس از طی مرحله دوم آزمون در دانشگاه‌ها شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی، در نهایت بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره دکتری تخصصی پذیرفته شدند.

برقراری اینترنت رایگان برای دانشجویان و دانش‌آموزان منوط به تامین منابع است

عیسی زارع پور  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره احتمال برقراری اینترنت رایگان در صورت مجازی شدن برخی آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: اگر قرار باشد هرگونه اینترنت رایگان در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجویان قرار گیرد، باید منابع و بودجه آن پیش بینی شده باشد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

احداث ۸۹۵ واحد خوابگاهی متاهلی

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  از گلنگ زنی ۸۹۵ واحد خوابگاهی متاهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: پیوست فرهنگی این خوابگاه‌ها تا نیمه اول شهریور ماه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد تا براساس این پیوست خوابگاه‌های متاهلی احداث شود. این پیوست فرهنگی براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی تهیه شده و به ایجاد فضای با نشاط برای دانشجویان متأهل تاکید کرده است.

برگزاری مرحله نهایی دومین المپیاد ملی مهارتی دانشجویان دانشگاههای کشور به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی

سلیمان عباسی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی از برگزاری مرحله نهایی و عملی دومین المپیاد ملی مهارتی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از روز یکشنبه ۶ شهریورماه سالجاری و همزمان با هفته دولت خبر داد و یادآور شد: آزمون کتبی این المپیاد ۱۴ و ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ بصورت غیرحضوری و به میزبانی واحد استانی مرکزی در ۱۱ رشته فناوری اطلاعات، ماشین افزار، برق و الکترونیک، گرافیک، پویانمایی، عکاسی، تربیت بدنی، حقوق، حسابداری، ارتباطات و گیاهان دارویی برگزار شد که در نهایت تعداد ۱۰۳ نفر از دانشگاههای سراسر کشور توانستند به مرحله عملی راه پیدا کنند.

اعلام جزئیات انتخاب و معرفی دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد

دستورالعمل انتخاب و معرفی دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه درخصوص هدایت تحصیلی هوشمندانه برای کاربردی کردن دانش، بروز خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و نقش‌آفرینی مؤثر و متعهدانه و در راستای اجرای راه‌کنش و اقدام کلان با موضوع تحول در فرهنگ سازمانی و اقدامات با موضوعات برگزاری رویدادها و جشنواره‌های ترویجی جهت تشویق و تبلیغ کارآفرینی و فعالیت‌های دانش بنیان و شناسایی فعالیت‌ها و شخصیت‌ها با قابلیت الگوسازی در محیط دانشگاه و انجام اقدامات ترویجی مناسب تدوین و ابلاغ شده است.

مراسم گرامیداشت دانشجویان نمونه در سطح واحدهای دانشگاهی با حضور مسئولان و دانشگاهیان در تاریخ ۲۰ مهرماه هر سال برگزار می شود.  همچنین زمان ثبت نام دانشجویان متقاضی از ۲۵ مردادماه تا ۱۰ شهریورماه است و دانشجویان باید ضمن تکمیل فرم های مربوطه، مدارک خود را به حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تحویل دهند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته دولت دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش آموزش کشور امام خمینی شورای عالی انقلاب فرهنگی اربعین دانشگاه تهران پروندهٔ خبری کنکور ۱۴۰۱ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته دولت دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری هفته دولت دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش آموزش کشور امام خمینی شورای عالی انقلاب فرهنگی اربعین دانشگاه تهران صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی دانشمندان نهایی آزمون دکتری شناسایی و انهدام برای دانشجویان باند جعل مدارک دانشگاه ها نیمه متمرکز آموزش عالی دوره دکتری فعالیت ها سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان فرخ شهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم کابل برق موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل این یگان قرار گرفت که با انجام کار‌های اطلاعاتی و بررسی صحنه‌های وقوع جرم و تحقیقات میدانی سارقان را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در چندین عملیات منسجم و ضربتی در مخفیگاه شان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید

کشف ۶ فقره سرقت و دستگیری یک متهم در لردگان

سرگرد سعید شریف زاده افزود: سارقان پس از مواجه شدن با ادله و مستندات موجود چاره‌ای جزء اعتراف نداشته اند و به ده‌ها فقره سرقت در سطح استان اعتراف کرده اند و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با قرار مناسب روانه زندان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران