Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نور الدین نباتی» وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش مصمم است روابط اقتصادی و تجاری خود را با همسایگان در چارچوبی که شامل تحریم‌ها نشود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به دلیل تهدیدات اخیر واشنگتن مبنی بر این‌که تمامی شرکت‌های ترکیه‌ای که با روسیه روابط تجاری دارند مجازات خواهند شد، برخی از این شرکت‌ها در نظر دارند برای کاستن از زیان و ضرر‌های اقتصادی خود دست از معامله با روسیه بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این روی مقامات ترکیه گفته‎اند این هشدار‌ها در شرایط فعلی و با توجه به این‌که ترکیه در چارچوب تحریم‌ها در حال انجام مراودات تجاری با روسیه است کاملاً بی‌معناست.

خزانه‌داری آمریکا در هفته‌های اخیر هشدار داده بود که برخی نهاد‌های روسی قصد دارند از طریق شرکت‌های تجاری ترکیه تحریم‌های واشنگتن را دور بزنند.

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به این ادعای آمریکا گفت که تمام تاجران و نقش آفرینان در اقتصاد ترکیه به اصول بازار آزاد پایبند هستند و برای به دست آوردن سهم بیشتری از تجارت جهانی تلاش می‌کنند.

برخی کارشناسان معتقدند هشدار‌های آمریکا ممکن است برخی تحریم‌های اقتصادی را علیه شرکت‌های ترک به همراه داشته باشد.

ترکیه از ابتدای آغاز جنگ در اوکراین با تحریم روسیه و فشار اقتصادی بر این کشور مخالف بود و معتقد بود که این کار می‌تواند به اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین در حالی وضع شده‌اند که اروپا و غرب خود به دلیل بحران انرژی، تورم و رکود اقتصادی با مشکلاتی مواجه شده‌اند، به طوری که کارشناسان و مقامات غربی هشدارهایی درباره زمستان سرد صادر کرده‌اند.

تابلویی در خیابان‌های پایتخت انگلیس با عنوان «زمستان سرد» به دلیل بحران انرژی، نشان‌دهنده اعتراض نسبت به کمک نظامی به اوکراین به نمایش درآمد.

دولت مقدونیه شمالی در خبرنامه رسمی خود اعلام کرد که به دلیل کمبود برق و وضعیت بحرانی بازار‌های تولید انرژی در جهان از جمله برق، وضعیت فوق العاده انرژی به مدت ۳۰ روز از ابتدای سپتامبر در این کشور اجرایی خواهد شد.

در مقابل اما با وجود تحریم‌ها علیه روسیه رئیس مجمع بین‌المللی بریکس می‌گوید روسیه و هند با موفقیت ساز و کاری برای تسویه حساب‌های متقابل به روبل و روپیه تعریف کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط تجاری دولت روسیه خزانه داری آمریکا روابط ترکیه و آمریکا بحران اقتصادی تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه