Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:52:34 GMT

فلسطین همچنان پاره تن اسلام است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۹۱۸۹

فلسطین همچنان پاره تن اسلام است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور در حاشیه نهمین مجمع سازمان اکوسای پذیرای "عیاد تیم" رئیس دیوان محاسبات فلسطین بود.

بذرپاش در این دیدار با یادآوری جمله‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: فلسطین همچنان پاره قلب اسلام است و هر انسان آزاده‌ای مکلف است برای آزادی ملت فلسطین از چنگال اشغالگران، هر چه در توان دارد، پای کار بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان را سیاست قطعی کشورمان دانست.

رئیس دیوان محاسبات فلسطین نیز ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به واسطه‌ی حمایت همیشگی از کشورش، به بیان برخی مشکلات و محدودیت‌های ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخت.

مهرداد بذرپاش در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس اکوسای با پاول کازانتسف نائب رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، ضمن تاکید بر روابط راهبردی با قزاقستان، اظهار داشت: باید به رابطه با کشورهای همسایه و دوست به صورت واقعی نگاه کنیم و دچار آفت روابط تاکتیکی و مقطعی نشویم.

بذرپاش افزود: توسعه روابط اقتصادی باعث پیوندهای عمیق‌تر و راهبردی‌تر دو کشور می‌شود.

وی در ادامه به برخی سرفصل‌های مهم که می‌تواند پیوندهای اقتصادی ایران و قزاقستان را مستحکم اشاره کرد و از محصولات کشاورزی، معادن، صنعت گردشگری، نعمت خدادادیِ دریای خزر و صنعت حمل نقل به عنوان برخی از موضوعاتی که امکان همکاری مشترک دارند، نام برد.

رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران نقش مجالس دو کشور در ارتقای سطح همکاری‌ها را با اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: گروه دوستی ایران و قزاقستان، کمیسیون کشاورزی و دیگر ارکان مجالس می‌توانند با افزایش سطح روابط و رفت‌آمدها، میزان همکاری‌ها را گسترش دهند.

وی با تقدیم نامه رئیس مجلس شورای اسلامی که رسما از همتای قزاقستانی خود جهت سفر به تهران دعوت به عمل آورده بود، از این دیدار به عنوان یکی از اتفاقات مثبت جهت روابط پیش‌رو یاد کرد.

در این دیدار، پاول کازانتسف نایب رئیس مجلس قراقستان، نیز با تبریک به مهرداد بذرپاش که با رای اعضای سازمان اکوسای به ریاست آن انتخاب شد، بر تحکیم و توسعه‌ی روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی گفت: پاییز امسال، سی‌امین سال آغاز روابط میان دو کشور است و می‌دانیم که در شرایط پیچیده‌ی کنونی دنیا، نوع و سطح ارتباطات ما با ایران اهمیت به سزایی دارد.

نایب رئیس مجلس قزاقستان رفتار متقابل این کشور و ایران در مجامع و سازمان‌های بین المللی را توام با احترام و همکاری و همراهی دانست و اظهار داشت: از همکاری با ایران خاطرات خوبی دارید و به خاطر حمایت‌های شما از سیاست‌ها ما، عمیقا سپاسگزاریم.

پاول کازانتسف در پایان بر آمادگی کشورش جهت افزایش سطح مراودات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران فلسطین دیوان محاسبات قزاقستان جمهوری اسلامی ایران رئیس دیوان محاسبات رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست.

نیچروان بارزانی با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر معظم انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت های امروز مقام معظم رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار امروز با دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش اقلیم در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین(ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند