Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مسابقات استقامت جاده، هزاران حالت برای رخداد دارد. پنج شرکت‌کننده بودیم و امکان داشت این فرصت برای هرکدام از ما پیش بیاید؛ مسیری ناهموار داشتیم که هزار و ۵۰۰ متر تغییر ارتفاع داشت و این شرایط در تخصص من نبود.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد گنج‌خانلو دوچرخه سوار تیم ملی و عضو تیم سپاهان روزهای گذشته موفقیت بزرگی را در مسابقات کشورهای اسلامی رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزشکار که دوچرخه سواری را از سن هشت سالگی آغاز کرده، مدال‌های زیادی در کارنامه خود به نام خود رسانده و آخرین قهرمانی وی به بازی‌های کشورهای اسلامی که در قونیه برگزار می‌شد بازمی‌گردد. گنج خانلو در رقابت‌های استقامت جاده با وجود رقیبان سطح بالا موفق شد مدال طلای بازی‌ها را از آن خود کند. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این دوچرخه سوار داشته که در ادامه می‌خوانید:
ابتدا از مسابقات کشورهای اسلامی شروع کنیم، ‏‬ سطح این مسابقات چگونه بود؟

مسابقات سطح بالایی را شاهد بودیم. رقیبان خوبی مانند مراکش، الجزایر، ازبکستان و ترکیه در این مسابقات حضور داشتند که کشورهایی همچون قزاقستان و امارات نیز از نفرات سطح اولی برخوردار بودند.
فکر می‌کردید در مسابقات استقامت جاده مدال طلا کسب کنید؟

واقعیت این است که این تصور را نداشتم، مسابقات استقامت جاده هزاران حالت برای رخداد دارد. پنج نفر شرکت کننده بودیم و امکان داشت این فرصت برای هرکدام از ما پیش بیاید، مسیری ناهموار داشتیم که هزار و ۵۰۰ متر تغییر ارتفاع داشت و این شرایط در تخصص من نبود. در واقع روی طلای این رشته حساب نمی‌کردم. همه تیم‌های شرکت کننده یکدیگر را می‌شناسند و می‌دانستند تخصص من در قسمت آخر مسابقه و سرعتی است که در اوایل رقابت سعی کردند کار را برای من دشوار کنند. درنهایت این را باید اضافه کنم که ورزش دوستان فکر می‌کنند این مدال به صورت شخصی به دست آمد، اما باید بگویم نتیجه کار تیمی بود.
برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند سطح مسابقات اسلامی پایین بود، نظر شما در این باره چیست؟

در گذشته مدال‌های زیادی گرفتم، اما این مدال بازتاب و ارزش زیادی داشت و سطح مسابقه بالا بود. در استقامت، دو دوچرخه سوار حرفه‌ای از امارات بودند که اگر این رقابت‌ها ارزش نداشت، آنها دو ورزشکار خود را در مسابقات حاضر نمی‌شدند. از طرف دیگر تیم ملی والیبال ایران با تیم (ب) خود وارد این رقابت‌ها شد که نشان می‌دهد در آن رشته حریفان قدر نبودند، اما در دوچرخه سواری بانوان فردی حضور داشت که در المپیک سال گذشته سه مدال کسب کرده بود.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد برخی صحبت‌ها از پایین بودن سطح مسابقات تنها یک ادعای بی اساس است

این موضوع اهمیت ندارد که می‌گویند سطح مسابقات کشورهای اسلامی پایین بود، آنها قصد دارند ارزش کار ورزشکار را پایین بیاورند. در یک سری رشته‌ها این موضوع درست است، اما برای کل کاروان صدق نمی‌کند. برای مثال والیبال رقیبان خوبی حضور نداشتند، هندبال تنها قطر به عنوان رقیب شناخته می‌شد. اما در دوچرخه سواری حدود پنج سال است کشورهای آسیایی سرمایه گذاری زیادی انجام دادند و ورزشکاران کشورهایی مثل الجزایر، امارات و قطر در سطح اول دنیا رکاب می‌زنند. عمده مدال‌های کاروان ایران در رشته‌هایی بدست آمد که واقعاً در آن قوی هستیم مانند کشتی و وزنه برداری که در این دو رشته هر نفر چند مدال کسب کرد زیرا رقیبان اصلی آنها حضور نداشتند.

در آینده‌ای نزدیک مسابقات هانگژو را پیش را دارید، پیش‌بینی شما از این رقابت‌ها چیست؟

بازی‌های آسیایی آینده سطح پایینی دارد و اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسابقه سال آینده ما دوچرخه سواران محسوب می‌شود. امسال چند مسابقه داریم، در آخر بدنسازی می‌کنیم و برای رقابت‌های آسیایی آماده می‌شویم.
در این مسابقات، در پیست و جاده رکاب می‌زنم که نتیجه‌گیری ما بستگی به سرمایه گذاری که قرار است انجام شود دارد. نشان دادیم توانایی داریم، اما باید سرمایه گذاری شود، به این شکل که در گام اول در بیشتر رقابت‌های آسیایی، اروپایی و جهانی حضور داشته باشیم و سطح مسابقات را رصد کنیم. در گام دوم هم باید تجهیزات باشد، اگر این دو را رعایت کنیم نیازی به مربی خارجی نیست و قطعاً نتیجه می‌گیریم.

برای سپاهان در لیگ برتر رکاب می‌زنید.شرایط حضور در مسابقات با زردپوشان چگونه است و مسابقات لیگ تا چه زمانی ادامه دارد؟

شرایط تیم خوب است، تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ با سپاهان قرارداد دارم و امسال سال خوبی برای من بود زیرا توانستم در دو مسابقه مهم یعنی قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی مدال طلا و برنز بگیرم.

امسال لیگ برتر جاده خیلی حساس و نفس گیر شده و امتیازات خیلی نزدیک است، رقابت بین چهار تیم اول بسیار تنگاتنگ پیش می‌رود و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. در بخش پیست هم که خداروشکر با اقتدار قهرمان هستیم.

کد خبر 598917

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوچرخه سواری مسیر دوچرخه سواری دوچرخه فدراسیون دوچرخه سواری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بازی های کشورهای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کشورهای اسلامی استقامت جاده سطح مسابقات رقابت ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد

تیم ریکرو بانوان کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در پایان مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی‌حسینی امتیاز 1926 را کسب کرده بود و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو بانوان ایران در بخش تیمی با امتیاز 1898 بود که در مسابقات جهانی ترکیه برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد بانوان ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا