Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزالله عباسپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های تحول آفرین نظام مالیاتی از سوی دولت سیزدهم،اظهار داشت: مقابله جدی با فرار مالیاتی، توسعه خدمات الکترونیکی، اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده و قانون پایانه های فروشگاهی از دستاوردهای مهم نظام مالیاتی در این دوران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: برنامه های تحول آفرین نظام مالیاتی، به خصوص در بخش مقابله با فرار مالیاتی و رصد تراکنش های بانکی مشکوک امیدوار کننده است.وی ادامه داد: تمرکز بر پرونده‌های مهم مالیاتی، رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و مقابله با شرکت‌های صوری و کاغذی در قالب برنامه مقابله با فرار مالیاتی، اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم و شناسایی مودیان جدید مالیاتی نیز از جمله عوامل موثر در تحقق درآمدهای مالیاتی استان قزوین طی این مدت بوده که نتیجه آن تحقق ۱۱۱ درصدی درآمدهای مالیاتی استان طی سال گذشته بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اضافه کرد: عملکرد دولت سیزدهم همچنین باعث شده تا ۲۲ هزار مودی مالیاتی جدید طی یک سال گذشته با ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مودیان مالیاتی در سطح استان قزوین مورد شناسایی قرار بگیرند.

عباسپور با اشاره به رشد چشمگیر ۴۵ درصدی اظهارنامه های دریافتی از اشخاص حقیقی در سال جاری،افزود: امسال و در مهلت مقرر قانونی برای ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل، بیش از ۷۲ هزار فقره اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ از سوی اشخاص حقیقی دریافت شد.

وی به افزایش اظهار نامه و میزان مالیات ابرازی در بخش اشخاص حقوقی طی یک سال گذشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بیش از پنج هزار و ۳۰۰ اظهارنامه از سوی اشخاص حقوقی به این اداره کل ارسال و همچنین میزان مالیات ابرازی شرکت‌ها نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداری ها طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۱۴۴ درصد رشد داشته، یادآور شد: پارسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری، دهیاری و فرمانداری های استان به صورت مستقیم واریز و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی انجام شده در سطح استان از این محل عملیاتی شد.

به گفته وی در نیمه نخست امسال نیز سه هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری و دهیاری های استان قزوین واریز شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته است.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی و ایجاد سامانه الکترونیکی نقل و انتقال خودرو از نمونه طرح های سازمان امور مالیاتی جهت توسعه خدمات الکترونیکی و تکریم مودیان بوده است.

عباسپور یادآور شد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالیت اقتصادی اشخاص بیش از پیش شفاف خواهد شد و امکان فرار مالیاتی به کمترین میزان خود خواهد رسید.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین به سه پایه مالیاتی جدید، شامل مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و باغ ویلاها و مالیات بر خودروهای لوکس اشاره و افزود: شناسایی پایه های جدید مالیاتی موجب کاهش فشار بر مودیان و ایجاد عدالت مالیاتی در استان و کشور خواهد شد.

برچسب‌ها هفته دولت مالیات فرار مالیاتی استان قزوین دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت مالیات فرار مالیاتی هفته دولت مالیات فرار مالیاتی استان قزوین دولت سیزدهم مالیاتی استان قزوین فرار مالیاتی امور مالیاتی دولت سیزدهم سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است

معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران گفت: شفاف سازی چه در اموال و دارایی ذیل سامانه تجارت چه در بخش جریان کالا و خدمات ذیل سامانه مودیان به ضرر فعالیت‌های زیرزمینی و مخرب است، اما برای کسانی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند، نفع دارد.  

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ ارسلان قاسمی، معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران در خصوص مخالفت طلافروشان با سامان جامع تجارت ایران تصریح کرد: اینکه صنفی چه طلافروش، چه کشاورز و... در مقابل پرداخت مالیات و شفاف سازی امور اقتصادی در کشور مقاومت کند، کار بیهوده‌ای است.



وی ادامه داد: لازم است مالیات به مهم‌ترین منبع درآمد دولت تبدیل شود. در این راستا به ابزار‌هایی نیاز داریم که همین سامانه‌ها هستند. به نحوی که اطلاعات مودیان دسترسی داشته باشیم و بتوانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای را در کشور پیش ببریم.

معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: در کنار استفاده صحیح از سامانه ها، دولت باید به دنبال مالیات ستانی عادلانه و دقیق باشد. مالیات بر درآمد باید با دقت اعمال شود و از اجحاف جلوگیری کنیم.

قاسمی گفت: قطعاً همگان به مزیت‌های سامانه مودیان اذعان دارند. شفاف سازی امور در هر صنفی مفید است. به طور مثال، پیوستن طلافروشان به سامانه مودیان به نفع کسانی است که در این صنف به صورت قانونی و در فضای سالم و شفاف کار می‌کنند.

وی گفت: شفاف سازی چه در اموال و دارایی ذیل سامانه تجارت، چه در بخش جریان کالا و خدمات ذیل سامانه مودیان به ضرر فعالیت‌های زیرزمینی و مخرب است، اما برای کسانی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند، نفع دارد. این روند‌ها در نهایت به نفع مردم هم هست.

وی ادامه داد: به طور کلی، استفاده از سامانه‌ها که در راستای شفاف سازی امور هستند، مثبت ارزیابی می‌شود. زیرا در سایه شفافیت، دولت بهتر می‌تواند به امور اقتصادی کشور نظارت داشته باشد و با مفاسد احتمالی مقابله کند.

قاسمی در پایان تأکید کرد: دولت باید به اطلاع رسانی به مردم بپردازد و مشخص کند که روند‌های فعلی در زمینه استفاده از سامانه‌ها در نهایت به نفع مردم است. همچنین باید با جدیت در راستای برطرف کردن نواقص فعلی سامانه‌ها اقدام کنیم.   

پایان پیام//

برچسب ها: طلا ، طلافروشان ، اعتصاب طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA8

دیگر خبرها

  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی