Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@04:11:00 GMT

اشکان دژاگه؛ ستاره‌ها بی‌کله سر می‌زنند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۴۲۶

اشکان دژاگه؛ ستاره‌ها بی‌کله سر می‌زنند

به گزارش "ورزش سه" اشکان دژاگه، ستاره بین‌المللی سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران که در انتقالی جذاب به فولاد خوزستان پیوست تا وزن تجربه و عیار حرفه‌ای‌گری در تیم نکونام را بالا ببرد، بعد از 90 دقیقه نیمکت‌نشینی مقابل پرسپولیس موفق شد بعد از حضور در میدان برابر تراکتور در شرایطی که کم مانده بود پیروزی دو بر صفر فولادی‌ها حتی با شکست عوض شود، گل سوم و پیروزی‌بخش تیمش را وارد دروازه اخباری کند تا بعد از چندسال دوری تماشاگران از ورزشگاه فولاد‌آره‌نا، شبی رویایی برای اهوازی‌های هوادار فولاد رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشکان دژاگه که سال‌ها با لباس تیم ملی در میادین مختلف برای تماشاگران ایرانی خاطره‌سازی کرده، درحالی نخستین گلش برای فولاد را روی یک ارسال از جناح چپ وارد دروازه تراکتور کرد که چندمتری از مدافعان تراکتور نسبت به محل فرود توپ عقب‌تر بود.

در لحظه ارسال توپ توسط مجید علیاری، دژاگه که تنها ده دقیقه برای درخشش فرصت داشت، روی خط محوطه جریمه قرار داشت.اما در لحظه سرزنی چسبیده به خط شش قدم، با شانه‌های بازش در چنین مواقعی باز هم به هوا بلند شده تا یک سوپرگل دیگر در دوران ورزشی‌اش ثبت کند.

اشکان در نخستین بازی ملی خودش برای ایران در ورزشگاه آزادی هم روی یک ارسال فوق‌العاده از مهرداد پولادی از سمت چپ توانسته بود با یک پرش تماشایی روی سر مدافعین قطری دروازه قاسم برهان را باز کند و ورزشگاه آزادی را از ثبت نخستین گل ملی خودش به وجد بیاورد.

در لحظه ارسال سانتر پولادی دژاگه یک و نیم متر عقب‌تر از مدافع حریف، درون قوس محوطه جریمه قرار دارد.اشکان دژاگه به سرعت خودش را به جلوتر از نقطه پنالتی می‌رساند تا ضربه سر را بزند.بهت و حیرت قاسم برهان، گلر قدبلند و معروف قطری‌ها از حضور یک‌باره دژاگه در محوطه جریمه و فرستادن توپ با یک ضربه سر استادانه به گوشه دروازه‌اش.اشکان دژاگه که در دوره حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران، بازی برای کشور پدری‌اش را انتخاب کرده بود، با دبل در آن مسابقه شروعی رویایی در عرصه بازی‌های ملی برای خودش رقم زد.

البته که این مدل سرزنی‌های دلاورانه و بدون ترس اشکان که حالت‌هایی از "کله‌شقی و پررویی" مورد علاقه مربیان در بین بازیکنان فوتبال را در بر دارد، مسبوق به سابقه است. جایی که در جام جهانی 2014 و دیدار بیادماندنی ایران برابر آرژانتین یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های فوتبال‌دوستان ایرانی بعد از حرکت مشابه دژاگه ثبت شد؛ وقتی اشکان دژاگه روی سانتر پژمان منتظری به شکلی ناباورانه و دور از انتظار از یکی دو متر عقب‌تر خودش را به محل فرود توپ رساند و با پرشی بلند بالاتر از زابالتا، مدافع وقت منچسترسیتی ضربه سرش را به سمت دروازه زد اما نوک انگشتان رومرو مانع از این شد که تیم ملی ایران برابر یاران لیونل مسی پیش بیفتد.

در لحظه ارسال توپ توسط پژمان منتظری اشکان دژاگه در فاصله ده متری تا محوطه جریمه قرار دارد.درحالی که توپ هنوز روی هوا است، اشکان از زابالاتا چیزی نزدیک به یک و نیم متر عقب تر است.اما به طرزی شگفت‌انگیز در کمتر از دو ثانیه فاصله دوازده متری تا نقطه پنالتی توسط دژاگه طی می‌شود تا بالاتر از زابالتا ضربه سرش را بزند.و آه از صحنه‌ای که اگر سرانگشتان رومرو نبود، سالیان سال به تیتراژ تمام برنامه‌های ورزشی ایرانی تبدیل می‌شد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: محوطه جریمه اشکان دژاگه ضربه سر عقب تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دل یک ستاره از تهران با استقلال است!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال تهران عصر امروز در حساس‌ترین بازی نیم فصل دوم فوتبال ایران به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.

صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران که در فاصله شش هفته تا پایان مسابقات با یک امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه به دنبال پنجمین قهرمانی خود در ادوار لیگ برتر است، در حالی به مصاف پرشورهای تبریز می‌رود که یک غایب بزرگ از نیم فصل دوم، این تیم را همراهی نمی‌کند.

کوین یامگا که در نیم فصل به شدیدترین شکل ممکن از ناحیه چشم آسیب دید، در حالی که این روزها با یک چشم بسته در تمرینات آمادگی جسمانی آبی پوشان حضور دارد و با حضور کنار تیم به بازیکنان روحیه می‌دهد، با انتشار یک استوری سعی کرده به بازیکنان استقلال برای مصاف امروز انگیزه دهد.

دیدار استقلال برابر تراکتور از ساعت هفده امروز در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جشن تولد پسر پرسپولیس بعد از برد خانگی
  • فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)
  • تساوی پرسپولیس و سپاهان در نیمه «خواب‌آور»/ ستاره‌های پوشالی
  • پائز ستاره‌های تیم ملی را سورپرایز کرد
  • دل یک ستاره از تهران با استقلال است!
  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی
  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس