Web Analytics Made Easy - Statcounter

«راز ناتمام» نام سریالی تازه از سیمای استان‌ها و به سفارش شبکه استانی کرمان است.  پس از گذشت حدود چهار دهه از شهادت دکتر محمدجواد باهنر، روایتگر زندگی این شخصیت فرهنگی و سیاسی خواهد بود. قصه را سید جلال‌الدین دری نوشته، تهیه‌کنندگی و کارگردانی  را امین امانی برعهده دارد،در «راز ناتمام» زندگی شهید باهنر از زمان مبارزات انقلابی تا نخست‌وزیری و شهادت به دست منافقین در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به تصویر درمی‌آید به بهانه پخش این سریال گفتگویی با مسعود رحیم پور که ایفاگر نقش شهید بهشتی بودیم که در ادامه می خوانید:

درباره شروع فعالیت در حوزه بازیگری و نقش‌هایی که بازی کردید بفرمایید

از سال ۷۰ کارم را با تئاتر شروع کردم،زیر نظر احمد مایل آموزش دیدم و سال ۷۲ وارد هنرستان سوره تهران شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد من در هنرستان مرحوم حسن جوهرچی گرانقدر بود برای من بسیار مفید بود و در سال ۷۶ وارد دانشکده هنر و معماری آزاد در رشته بازیگری زیر نظر استادان گرانقدر همچون حمید سمندریان ،امیر دژاکام ،رویا تیموریان و ...تحصیل کردم.از همان سال ها کار تئاتر را به صورت حرفه ای شروع کردم وتا امروز ادامه دارد. بیش از ۳۰ نمایش اجرای عموم داشتم و با اساتید بزرگی کار کردم و افتخارم هستند.در حوزه تلویزیون هم کارهای متفاوتی همچون یلدا،در میان خاکستر،ایراندخت،مینو ،چرخ و فلک و...داشتم ، البته در سینما هم در فیلم خروج ابراهیم حاتمی کیا بازی کردم و این شب ها سریال راز ناتمام را بازی کردم.

این شب‌ها بازی شما را در سریال راز ناتمام هستیم، درباره تجربه ایفای نقش شهید بهشتی بفرمایید؟

برای من بازی در نقش شهید بهشتی جذاب و جالب بود، زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد هیجان داشتم قرار بود نقشی را بازی کنم که مردم شهید را می‌شناختند. دوست داشتم بدانم که از پس نقش برمی آیم یا خیر و منتظر بودم سریال پخش شود و نظرات مخاطبان را بدانم.

بازی در این نقش چه چالش‌هایی داشتید؟

بزرگترین چالشی که برای هر بازیگری ممکن است وجود داشته باشد این است که کاراکتری که بازی می‌کند به خوبی انجام شود، با توجه به اینکه نقش یک شخصیت تاریخی را قرار بود بازی کنم تلاش کردم که کاراکتر را به خوبی ایفا کنم و مورد پسند باشد. قبل از تصویربرداری و در زمان کار که تحقیق می‌کردم چالش من این بود که کاراکتر مخاطب پسند باشد. البته من چالش گریم، حفظ صدا و راکورد حسی هم از دیگرچالش‌های من بود.

درخصوص شباهتون بعد از گریم به شهید بهشتی بفرمایید اینکه بعد گریم شباهت بیشتر شد یا قبل از گریم شباهت را داشتید؟

بیش از چهار ساعت گریم شخصیت شهید بهشتی انجام می‌شد، گروه کارگردانی اگر قرار باشد بازیگری را برای کاراکتری انتخاب کند، اگر می‌خواهید شبیه آن شخصیت باشدحتما سراغ افرادی می‌روند که ضمینه این شباهت را داشته باشند. گروه کارگردانی این سریال هم بعد از بررسی بازیگران من را برای نقش شخصیت شهید بهشتی انتخاب شدم و آقای محسن دارسنج طراح گریم تمام تلاش خودشان را کردند تا به بهترین شکل این کار انجام شود و بازخورد‌های خوبی بعد از پخش از گریم شاهد بودیم.

شما زمان انقلاب چند سالتون بود و چه خاطره‌ای دارید فکر می‌کردید روزی نقش یکی از تاثیرگذار‌ترین آدم‌ها رو بازی کنید؟
وقتی شهید بهشتی به شهادت رسیدند من چهار سالم بودم و، اما یک چیزی که وجود دارد تصویر دکتر بهشتی در ذهن من در کودکی حک شده است. من در دبستانی درس خواندم که اسم دبستان شهید دکتر بهشتی بود و اسم و عکس شهید بهشتی را هر روز می‌دیدم و این چهره از کودکی در ذهن من حک شده بود. برای خود من هم جالب است که بعد از سال‌ها نقش ایشان را بازی می‌کنم.

برای نزدیک شدن به نقش چه کار‌هایی انجام دادید و کارگردان چقدر کمک کردند؟

برای نزدیک شدن به نقش شهید بهشتی برای اینکه شخصیت معاصر بودند فیلم‌ها و عکس‌های زیادی وجود داشت، می‌توانم بگویم بیشتر فیلم‌های و تصاویر شهید بهشتی را دیدم و همراه من بودند. در فیلم‌ها صدا و لحن ایشان را با دقت می‌دیدم، قطعا این نیست که من کپی کرده باشم بلکه درذهن می‌سپارم و بازیگر آن را تبدیل به یک کاراکتر می‌کند آن چیزی که من بازی کردم کپی شهید بهشتی نیست و به عنوان بازیگر تاثیر خودم را روی نقش گذاشتم و تداعی کننده آن شخصیت است. تمام تلاشم این بود کاراکتری را بازی کنم نزدیک به شخصیت شهید باشد که هم وفادار به شخصیت تاریخی باشم و به عنوان بازیگر در درام تاثیر خودم را روی مخاطب بگذارم. کارگردان قطعا خیلی کمک می‌کند در کنار آن متن و فیلمنامه خیلی حائز اهمیت است، امین امانی کارگردان با وسواس و دقت بسیار کاراکتر‌ها را هدایت و راهنمایی می‌کردند. البته عوامل دیگر همچون عباس عسکری تصویربردار،محمد شریفی برنامه ریز،حمید الیاسی دستیاراول کارگردان، جعفر علیان صدابردار  و محسن دارسنج گریم هم خیلی تاثیر گذار بودند تا کار به خوبی انجام شود.


واکنش مخاطبان نسبت به بازی و سریال چه بوده؟

در این مدت کمی که سریال پخش شده دوستان لطف داشتند و از بازی بنده تعریف کردند البته اساتید به ما یاد دادند که در مقابل تعریف‌ها و بدگویی‌ها واکنش خاصی نداشته باشیم. به عنوان بازیگر باید بیشتر کار خودمان را ببینیم و سعی کنیم ایراداتمان را رفع کنیم و تجربه‌های بعدی ما مفید برای مخاطبان باشد.


باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه ملی شهید بهشتی نقش شهید بهشتی راز ناتمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد شفیعی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران از برگزاری ۷ دادگاه بر خط در مجتمع قضائی شهید بهشتی تهران خبر داد.

شفیعی با ذکر این مطلب که رسیدگی به هر ۷ پرونده در شعبه هفده این مجتمع با ریاست قاضی مهدی طیب‌لی انجام خواهد شد افزود: الزام به ایفای تعهد، ابطال سند رسمی، توقیف عملیات اجرایی، اعلام بطلان معامله، ابطال اجراییه، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، اعصار از پرداخت محکوم به، موضوعات دادگاه علنی این شعبه می‌باشند که به ترتیب از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شعبه مذکور برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان به مباحث قضائی، دانشجویان و محققان و اصحاب دعوی می‌توانند از نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/alani-tehran این دادگاه را به صورت بر خط مشاهده کنند.

شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران از طریق تارنمای رسمی دادگستری با نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توسعه بهداشت ودرمان