Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:22:12 GMT

استقبال هند از پیوستن آرژانتین به بریکس

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۵۵۹

استقبال هند از پیوستن آرژانتین به بریکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سانتیاگو کافیرو»، وزیر خارجه آرژانتین می‌گوید هندوستان از پیوستن آرژانتین به گروه «بریکس» استقبال می‌کند و علاقمند به افزایش و تقویت همکاری‌های دوجانبه است.

وزیر خارجه هند، موافقت این کشور با پیوستن آرژانتین به بریکس را روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه آرژانتین مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف همچنین بر افزایش همکاری‌ها در زمینه فناوری‌های پیشرفته، ارتباطات، امنیت غذایی و انرژی توافق کردند.

گروه بریکس هم اکنون متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی است. سرواژه بریکس (BRICS )هم از کنار هم قرار گرفتن حرف اول نام انگلیسی این کشورها تشکیل شده است. ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۴۰ درصد جمعیت جهان در حوزه بریکس تعریف می‌شود. ایران و آرژانتین اوایل تیر امسال رسماً درخواست عضویت در این گروه را ارائه دادند که مورد استقبال اعضای بریکس قرار گرفت.

کد خبر 5573760

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان آرژانتین بریکس روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین عراق فلسطین سوریه ایران افغانستان ترکیه برجام ولادیمیر پوتین لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • استقبال دنزل دومفریز از پیوستن به منچستریونایتد
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند