Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛ محمد دهشیری در نشست هم‌اندیشی با فعالان فضای مجازی این شهرستان با گرامیداشت ایام هفته دولت خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا گزارشی از عملکرد دولت برای گروه‌های مختلف مردمی تشریح شود تا امید و اعتماد مردم به خادمان خود در دولت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان تفت گفت: در فضای مجازی با دو بعد فرصت و تهدید روبرو هستیم و با توجه به عام بودن مخاطبین فضای مجازی تأثیر گزاری قابل‌توجه در جامعه دارد.

دهشیری افزود: با توجه به در دسترس بودن در هر زمان و مکان مشاهده‌شده است تأثیر گزاری فضای مجازی در جامعه در برخی اوقات از رسانه‌های رسمی نیز بیشتر است و مخاطبین گسترده‌تری را شامل می‌شود و باید از این فرصت به‌منظور رشد و توسعه متوازن شهرستان استفاده بهینه نماییم.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت گفت: دسترسی مردم به مدیران صفحه‌های خبری و پرطرفدار این شهرستان فضای مجازی را برای بیان خواسته‌ها و مشکلات مردم راحت‌تر کرده است و این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل تمایل افراد به صفحات خبری موجود در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: رسانه‌های شهرستانی، محلی و منطقه‌ای در فضای مجازی در برخی از اوقات تأثیر گزاری بیشتری از رسانه‌های رسمی دارد و این‌یکی از دلایل تمایل مردم به استفاده از این فضا برای بیان خواسته‌ها و مشکلات است.

دهشیری یکی از اهداف برگزاری این‌گونه نشست ها را نزدیکی و همدلی بیشتر فعالان نقاط مختلف شهرستان دانست و بیان داشت: اطلاعات خوبی از مناطق مختلف شهرستان در این جلسه بیان شد و شرکت‌کنندگان به‌خوبی به بیان دغدغه‌ها پرداختند و ارتباط بین افراد حاضر در این جلسه و تبادل‌نظر و اندیشه می‌تواند همدلی نقاط مختلف شهرستان را افزایش دهد.

این مسئول تصریح نمود: اغلب انتقادهای بیان‌شده در این نشست پیرامون تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی به دلیل محدودیت‌های مالی است و به دنبال برنامه‌ریزی همراهی مردم با مسئولان در راستای رفع مشکلات تا حد امکان هستیم.

فرماندار تفت عنوان نمود: با حفظ حریم افراد در فضای مجازی، رعایت چارچوب‌های قانونی، اخلاقی و شرعی و بیان انتقادات سازنده، تأثیر فضای مجازی با این مخاطب گسترده در رفع مشکلات موجود در شهرستان و رشد و توسعه آن افزایش خواهد یافت و حاشیه‌ها کمتر خواهد شد.

دهشیری در ادامه به برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان اشاره و گفت: در ۴ مقوله صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری مردم و سرمایه‌گذاران در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: توسعه صنعتی در شهرستان دنبال نمی شود، چون در سایر شهرستان‌های استان شاهد هستیم با توسعه صنعت، آلودگی‌های زیست‌محیطی افزایش پیداکرده، شهرها مهاجرپذیر شده، اشتغال ایجادشده کارگری و برای ادامه فعالیت صنایع نیاز به آب فراوان است.

دهشیری بیان داشت: در شهرستان به دنبال صنعت پاک، کم آبخواه و بدون آلودگی‌های زیست‌محیطی و اشغال باسوادان هستیم و در تلاشیم با ایجاد شهرک غذا و دارو این موضوع عملیاتی شود.

دهشیری به مقوله فعالیت معادن نیز اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری بی‌رویه معادن با حفظ محیط‌زیست در تضاد است و این موضوع در شهرستان دنبال نمی‌شود اما سامان‌دهی معادن موجود، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صاحبان معادن و بهره‌برداری عاقلانه از معادن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به کشاورزی سنتی در شهرستان تصریح نمود: کشاورزی سنتی موجود در شهرستان با توجه به محدودیت‌های آبی، کوچک بودن مزارع و زمین‌های کشاورزی توسعه شهرستان را رقم نمی‌زند بااین‌وجود به دنبال توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی برای تجاری کردن آن هستیم.

وی گردشگری را محور اصلی توسعه شهرستان عنوان نمود و خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری عام با پیوست های فرهنگی را به‌طورجدی دنبال می‌کنیم و برنامه اصلی دولت سیزدهم در شهرستان تفت و با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی، وجود اقلیم‌های متفاوت و فرهنگ مردم شهرستان تفت پتانسیل رشد و توسعه در زمینه گردشگری را دارا است و از این ویژگی‌ها باید نهایت استفاده را برد.

در ادامه این جلسه هر یک از فعالان فضای مجازی حاضر در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتقادهای خود پیرامون مسائل و مشکلات موجود در شهرستان پرداختند و پیگیری و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان تفت را برای رفع مشکلات و در دستور کار قرار دادن پیشنهادهای مطرح‌شده خواستار شدند.

برچسب‌ها هفته دولت یزد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت یزد تفت هفته دولت یزد تفت فضای مجازی شهرستان تفت هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده ظهر جمعه در بازدید از مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اظهار داشت: توسعه و افزایش زیر ساخت‌های آموزشی و پرورشی به صورت مستمر در دستور کار مجموعه دولت سیزدهم قرار داشته و پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا جزیره راهبردی خارگ نیز همگام به دولت با حمایت شرکت پتروشیمی خارگ اقدام به ساخت مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ کرد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: در جوامع امروزی دستگاه تعلیم و تربیت از ابزارهای مهم تحقق اهداف و مقاصد اجتماعی محسوب می‌شود که بسترساز رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را فراهم می‌کند چرا که بدون شک امروزه آموزش و پرورش از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیر گذار در روند توسعه پایدار در کشور هاست.

وی با اشاره به مراحل اجرایی مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ اضافه کرد: تاکنون این پروژه مهم آموزشی تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با درک درست و منطقی از اهمیت و نقش آموزش و پرورش در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار، بیشترین توجه را در این دوره به دستگاه تعلیم و تربیت جزیره خارگ داشته است، در دولت سیزدهم، ایران قوی با مدرسه و دانش آموز قوی مورد اهتمام است.

کد خبر 6089079

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد