Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@18:06:35 GMT

تحقق پیشرفت هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۷۲۲

تحقق پیشرفت هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است

مهدی کشاورز در نشست هم اندیشی سیاست گذاری فرهنگی رویداد‌های ورزشی بین المللی پیشرفت هر جامعه را مبتنی بر فرهنگ آن جامعه دانست و بر این امر مهم تاکید کرد. مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جایگاه و نقش مهم و ارزشمند فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ واژه‌ای مهم، ولی مظلوم است که نقش مهمی در پیشرفت هر جامعه ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ گفت: حرکت هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است، بنابراین هر جامعه بر اساس فرهنگی که بر ذهن آن حاکم است مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود، به بخش دیگری از رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ در سه عرصه مهم و عام تقسیم بندی شده است.

مهدی کشاورز افزود: نخستین عرصه آن در تصمیم گیری‌های کلان کشور است، فرهنگ به عنوان جهت دهنده تصمیم‌های کلان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و تولید نقش مهمی ایفا می‌کند.

کشاورز همچنین در این نشست دومین عرصه مهم را اعتماد به نفس و اعتزاز ملی عنوان کرد.

وی سیاست‌های کلان آموزشی و علمی دستگاه‌های موظف دولتی یعنی آموزش و پرورش، آموزش عالی و بهداشت و درمان را سومین عرصه مهم برشمرد و افزود: دستگاه‌های موظف دولتی باید سیاست‌های کلان آموزشی و علمی خود را از مرکز دریافت کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تمام دست اندرکارانی که در حوزه‌های مختلف برای تعالی و پیشرفت جزیره تلاش می‌کنند، گفت: جام جهانی یک رویدادی است که باید نقش همه مشخص و بست و پیوستی داشته باشد تا بتوانیم بر آن اساس مراکز پذیرایی، گردشگری، اقامتی و ... را برای میزبانی از این رویداد مهم بین المللی آماده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ما تعریف درستی از فرهنگ نداریم، تعریف‌های موجود یا کلی هستند و زمانی هم که قصد ارائه آن را داریم؛ هنرمندانه، مطابق با حقوق و فرهنگ، مبتنی بر استفاده از دانش گذشته، ادب و آداب علمی و خلاقانه نیست که این موضوعات سبب نا رضایتی مردم می‌شود.

کشاورز در پایان خاطر نشان کرد: وقتی این موضوعات را نتوانیم در حوزه طراحی کلان و نقشه راه خوب مشخص و تبیین کنیم در حوزه اجرا نیز با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

رضا شجیع دبیر برگزاری نشست هم اندیشی سیاست گذاری فرهنگی رویداد‌های ورزشی بین المللی گفت: بسیاری از نهاد‌ها در این نشست دو روزه حضور داشتند تا در مورد اجرای برنامه‌های فرهنگی جام جهانی برنامه ریزی کنند.

شجیع افزود: یکی از ابعاد بسیار مهم جام جهانی قطر، پیوست فرهنگی آن و ارتباط آن با حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی، حضور هواداران و شهر‌های حامی این رویداد است.

وی ادامه داد: سیاست گذاران فرهنگی از جمله مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگانی از دانشگاه‌ها و سایر بخش‌های تاثیر گذار در این نشست دو روزه حضور داشتند و در خصوص مسائل فرهنگی جام جهانی بحث و تبادل نظر کردند.

مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: نتایج این نشست دو روزه، در قالب بسته‌های سیاستی به نهاد‌های تصمیم گیرنده ارسال خواهد شد تا از ظرفیت‌های جام جهانی قطر برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه استفاده شود.

رضا شجیع با اشاره به نقش سازمان منطقه آزاد کیش در این رویداد فرهنگی ورزشی گفت: منطقه آزاد کیش بر اساس سیاست‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، فعالانه تلاش خواهد کرد و بعد از ماه محرم و صفر، جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در کیش اجرا خواهد شد.

دکتر منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مباحث نظری از اهمیت فرهنگ سخن بسیار زیاد گفته شده، اما در عمل فرهنگ در حاشیه است، اظهار داشت: سهم اعتبارات فرهنگی از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲ درصد است و حال سخن از زیربنا بودن فرهنگ مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: در کمیسیون مجلس در این دوره بحث پیوست فرهنگی به طور جد در دستور کار قرار گرفته است و نشست‌های مختلفی نیز در این زمینه برگزار شده و خوشبختانه در دبیرخانه این مهم مصوب شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت آئین نامه پیوست فرهنگی را به نگارش در خواهد آورد.

دکتر کلهر معاون فرهنگی وزرات ورزش و جوانان، با بیان این که ابعاد کلی مسابقات جام جهانی در حوزه‌هایی مانند "ورزشی، فرهنگی، تجاری-اقتصادی و امنیتی" است، افزود: در حوزه ورزشی کمک به آماده سازی تیم ملی، حمایت از فدراسیون فوتبال، تقویت روحیه کادر فنی و بازیکنان و تشکیل کار گروه حمایتی از تیم ملی از جمله اقدامات ورزشی این وزارتخانه است.

دکتر کلهر در خصوص حوزه فرهنگی که توسط وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی شده، گفت: مخاطب جام جهانی مخاطبی خاص و با ویژگی‌های منحصر به فرد هست که در حوزه فرهنگی که زیر مجموعه معاونت فرهنگی این وزارت می‌باشد به این مسائل توجه شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یک بعد آن مربوط به تیم ملی و آماده سازی آن تیم است که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مسئولیت پیگری آن را بر عهده دارد.

معاون فرهنگی وزرات ورزش و جوانان، "حوزه رسانه و جو روانی پیرامون جام جهانی، ساماندهی فضای عمومی کشور، ساماندهی مناطق آزاد، ساماندهی سر مشوق‌ها و سکو‌های هواداری، ساماندهی بلیت‌ها و اعزام تماشاگران، ساماندهی برنامه‌های فرهنگی و هنری در خارج از کشور، اسکان، تامین اقلام فرهنگی مورد نیاز تیم ملی " را از اقدامات فرهنگی انجام شده برشمرد.

گفتنی است در این نشست دکتر جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، دکتر شیری قائم مقام بین الملل حوزه‌های علمی سراسر کشور، دکتر علی تاج بخش رئیس انجمن اخلاق ورزشی ایران، دکتر هاشمیان دبیر شورای حوزوی شورای عالی فرهنگی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر رحیم رمضانی نژاد استاد تمام و صاحب نظر حوزه‌های فرهنگی، دکتر حمید قاسمی دانشیار دانشگاه پیام نور و بنیانگذار رشته مدیریت رسانه‌های ورزشی در کشور، دکتر رئیس السادات دبیر انجمن ژئوپلیتیک تهران، دکتر یزدی دبیر انجمن اخلاق ورزشی، دکتر غریبی دبیر کارگاه اجتماعی شورای حوزوی شورای انقلاب فرهنگی، حضور داشتند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: جزیره کیش منطقه آزاد کیش مناطق آزاد منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش شورای عالی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت با حضور حجت الاسلام سیدمحمد حسین صفوی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان و جمعی از معاونین، مدیران و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدمحمد حسین صفوی در این مراسم با تشکر از تلاش‌های محمد دوستار در زمان تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افتخار دارد که خیلی پرقدرت روی پای خود ایستاده و نگاهی روشن‌تر از گذشته با توجه به استراتژی از پیش تعیین شده توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به آینده دارد.

وی ادامه داد: باید بدانیم وقتی مسئولیتی را قبول می‌کنیم و قدرتی را به امانت و موقت داریم باید این قدرت خدایی باشد، انتظار می‌رود که از این قدرت در مسیر خودش و بهینه استفاده شود این امانتداری و پیمانی را که خواهیم داشت باید به آن عمل کنیم، عمل به این مسئولیت دارای پیروزی است؛ چراکه پیروزی آن بوده که به ماموریتی که برعهده ماست به خوبی عمل کنیم. همه اعضای این تیم وظیفه همراهی با سرپرست تیم و فرمانده را دارند تا این استراتژی به خوبی و سرعت بالاتری به جلو سوق داده شود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان با آرزوی موفقیت برای مجتبی ملکی‌چوبری به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، افزود: وی مدیری جوان، مؤمن، کارآمد و انقلابی بوده که امیدواریم با حضور وی در این مسیری که دوستار ریل گذاری کرد با سرعت بیشتری حرکت کنند و هدفی که شایسته دانشگاه آزاد اسلامی است به آن برسیم.

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز گفت: در طول مدت تصدی دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و ... داشتیم که به همت و تلاش و درایت دوستار اتفاق افتاد.

مجتبی ملکی‌چوبری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تحول آفرین و مأموریت گراست که این مأموریت‌ها و رخداد‌هایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیافتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی بوده که باید در عرصه عمل هم نشان داده شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و. آغاز به اقدامات مختلفی در راستای افزایش تولیدات علمی و فرهنگی کرده که با توجه به فرمایشات حضرت آقا و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که همه حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز علمی مولود انقلاب بوده، توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و در این باره استادان، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استاندارد‌های مناسبی استفاده کرد که این مهم همت و همدلی همگان را در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

به گزارش آنا، در پایان جلسه با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های محمد دوستار در سمت رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند