Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه از آن به عنوان اتفاقی عجیب و نادر نام می‌برند و برای بعضی هم به دور از ذهن است. رکوردی که طی یک سال توسط دولت سیزدهم ثبت می‌شود تاکنون توسط هیچ دولتی به دست نیامده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، همه از آن به عنوان اتفاقی عجیب و نادر نام می‌برند و برای بعضی هم به دور از ذهن است. رکوردی که طی یک سال توسط دولت سیزدهم ثبت می‌شود تاکنون توسط هیچ دولتی به دست نیامده است حتی در دولت احمدی نژاد با آن حجم سفر های استانی، طی دوسال رئیس جمهور وقت به تمامی 31 استان سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید ابراهیم رئیسی پس از آنکه در 14 مرداد ردای ریاست جمهوری را بر تن کرد، در همان مراسم تحلیف پس از ادای سوگند، گفت: مردم می‌خواهند که با رفع تنگناها و معیشت؛ سفره آنها را بهبود ببخشیم و نشاط ملی و شور اجتماعی را در جامعه بگسترانیم. دولت برخاسته از اراده  ملت، برای تامین منافع مردم و اجرای عدالت، خواهد ایستاد و در این مسیر، خستگی ناپذیر، به پیش خواهد رفت. 

رئیسی نشان داد که اجرای عدالت نیازمند حضور میدانی است و در همین راستا هم سال اول دولت خود را به سفر های استانی اختصاص داده است. دولت سیزدهم از آغاز کار خود تاکنون تمامی استانها را از نزدیک بازدید کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته است و با رصد دقیق مشکلات استان ها، بی وقفه سعی کرده تا در راستای ایجاد یک زندگی پر از نشاط برای مردم گام بردارند.

این دولت در بازه زمانی کمتر از یک سال ۳۱ سفر استانی و ۷ سفر موضوعی را انجام داده است و با تمام ظرفیت کارشناسی وارد کارزار شد.

در تمامی سفر های استانی رئیسی، جمع کثیری از مردم به استقبال رئیس جمهور می روند به این امید که حرف خود را به گوش عالی ترین مقام اجرایی کشور برسانند و چاره ای برای مشکلاتشان اندیشیده شود. «روحیه امید به مردم بازگشته است، رابطه بین دولت و مردم نزدیک تر شده و مردم رییس جمهور را در کنار خود می‌بینند و همین دلگرم کننده است» این تنها بخشی از جملات مردم استان‌هایی است که رییس جمهور به آنجا سفر کرده است. مردم با دیدن رییس جمهور و اعضای دولت از مشکلات خود می‌گویند و اعضای دولت هم پای سفره درد و دل مردم می‌نشینند.

ایستگاه اول خوزستان

خوزستان اولین سفر استانی رئیس جمهور

خوزستان با مردمانی غیور ، نقش بسیار بزرگی در پیروزی‌های انقلاب اسلامی دارد، هشت سال دفاع مقدس به خوبی گواه از نقش مهم این استان در حفظ تمامیت ارضی کشور دارد. این استان از زمان جنگ تاکنون همواره با انبوهی از مشکلات و محرومیت‌ها دست و پنجه نرم کرده و وضعیت بسیار سخت و دلخراش مردم، قلب همه را به درد آورده است. تنش آبی و مشکلات ناشی از آن همواره مردم این استان را در تنگنا قرار داده است. صبح روز جمعه پنجم شهریور ماه بود و تنها ۴۸ ساعت از اخذ رأی اعتماد کابینه دولت از مجلس گذشته بود که رییسی خوزستان را به عنوان اولین استانی که مشکلات اش مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد انتخاب کرد. او برخی از چهره های کابینه را هم با خود در این سفر همراه کرد و به تعبیری آستین غیرت و همت را بالا زد تا به مشکلات این استان که همواره از سوء مدیریت ها و تبعیض و غفلت ها رنج می برد ، نگاه جدی تری داشته باشد.

شرایط و ظرفیت های استان خوزستان ، مشکلات و معضلات آن از جمله دلایل دولت سیزدهم برای نگاه ویژه به این استان است. رییس جمهور در اولین سفر خود به خوزستان ، دستورهایی را در راستای حل مشکلات آب و برق و بخش کشاورزی استان ابلاغ و اعتبار هایی را برای رفع مشکلات شهرستان های مختلف اختصاص داد که از جمله آن می توان به بازسازی شبکه فاضلاب در اهواز و سایر مناطق نام برد.

او در این سفر در جلسه اداری در میان مدیران استان با بیان این جمله که باید با تلاش شبانه روزی نسبت به جبران عقب ماندگی ها اقدام کنیم بیان کرد: این کار با یک روحیه جهادی و بسیجی شدنی است و باید مانند دوران دفاع مقدس برای رفع موانع و مشکلات عمل کنیم.

گوشزد چند باره رئیسی؛ مدیران برای مردم تصمیم نگیرند

رییس جمهور همواره بیان‌کرده است که باید مدیران ما با مردم سخن بگویند، باید مردم را از خود حساب کنیم و برایشان تصمیم نگیریم که یک دفعه متوجه شوند تصمیمی گرفته شده است. در سفر به خوزستان هم آیت الله رییسی این موارد را به مدیران گوشزد کرد. کشاورزی استان خوزستان ظرفیت های بسیاری دارد و همین امر موجب شده تا این بخش مورد تاکید رییس جمهور قرار گیرد. رییسی در اولین سفر خود به استان خوزستان تاکید کرد که این استان در بسیاری از بخش‌ها حرف اول را در کشاورزی می‌زند و باید نسبت به کشاورزی‌ استان توجه خاص و ویژه‌ای شود و این بخش یکی از زمینه‌های مهم ایجاد اشتغال است. او همچنین بیان کرد: باید نسبت به الگوی کشت با مردم و کشاورزان حرف بزنیم و مسئولین مربوطه باید از ظرفیت اتحادیه‌های کشاورزی استفاده کنند. اتحادیه کشاورزی یکی از بازوان دولت هستند، اینها حتما باید در تصمیم ‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها مورد مشورت و توجه قرار بگیرند و خود اینها می‌توانند بسیاری از امور را دنبال کنند.

رییسی با اشاره به طرح آبرسانی و طرح فاضلاب در استان خوزستان به صورت عام و در اهواز به صورت خاص، گفت: این یکی از مسائل با اولویت ماست که باید با سرعت دنبال شود. باید زمان اجرای آن هم کوتاه شود. ۳ سال برای اجرای آن پیش‌بینی شده است که با توجه به مشکلات مردم استان، ضرورت دارد که زمان آن کوتاه تر شود. باید اعتبارات لازم تخصیص داده شود و تعداد کارگاه های موجود در این بخش افزایش یاید تا کار با قوت دنبال بشود که مردم با مشکل مواجه نشوند. 

از آغاز به کار دولت؛ رییسی سه مرتبه به استان خوزستان سفر داشته است، دومین سفر پس از وقوع زلزله اندیکا بود و سومین سفر هم به صورت سرزده به منظور بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس در مرزهای شلمچه و چذابه و دیدار با زائران‌ در این مناطق در آستانه نوروز ۱۴۰۱ اتفاق افتاد‌.

سفرهای استانی در راستای حذف فقر مطلق

این سفرها نشان می‌دهد که دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای حل مسائل و مشکلات کشور و استان هایی که با محرومیت دست به گریبانند، دارد. حذف فقر مطلق دغدغه‌ای است که رییسی بارها آن را بیان کرده و سفرهای استانی رییسی در راستای همین حذف فقر مطلق است که وی را مصمم تر کرده تا در این مسیر حرکت کند زیرا این سفرها نقطه آغازی برای شناسایی محرومیت‌های جامعه و شهر و روستاهای مختلف آن است.

خوزستان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد ، مردم این استان از جان خود برای دفاع از کشور مایه گذاشته اند و رییس جمهور نشان دارد که نگاه مضاعف بر این استان دارد و مشکلات خوزستان در تیر رس نگاه کابینه سیزدهم قرار دارد.

ایستگاه دوم؛ سیستان و بلوچستان

پنج شنبه یازدهم شهریور ماه بود که رییسی با سفری از پیش اعلام نشده به سیستان و بلوچستان رفت. حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان به شدت رواج دارد و مردم از امکانات ضروری مثل آب و برق و راه های دسترسی برخوردار نیستند. شهرستان چابهار که در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده با ۲۰۰هزار نفر جمعیت ۱۴ محله حاشیه نشین دارد، و به همین دلیل رییس جمهور در دومین سفر استانی خود به چابهار از مناطق حاشیه نشین شهرستان دیدن و با مردم به گفت و گو پرداخت.

سواحل مکران همواره مورد تاکید رهبری بوده و ایشان بارها به اهمیت این سواحل پرداخته اند زیرا که این سواحل بهترین منطقه برای ایرانیان خارج از کشور و حضور و سرمایه گذاری است، برهمین اساس رئیس جمهور استفاده از ظرفیت سواحل مکران  را در برنامه دولت قرار داده است. 

همچنین رییس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان با ‌اشاره به مشکلات مردم در خصوص آب آشامیدنی گفت: باید آب را در چاه نیمه‌ها ذخیره کرده و لایروبی از مسیرها باید به سرعت انجام شود.  آب ژرف که به همین زودی راه اندازی می شود و در ارتباط با مساله مرزها باید گفت یک فرصت است و مرزبانی هم یک فرصت است.

رهبری بارها تأکید کرده اند که حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است ، ایشان در نخستین دیدار با اعضای هیئت‌ دولت سیزدهم بیان کردند که "مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی هم وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی می‌کنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم می‌شود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی" بر همین مبنا دولت رویه سفر های استانی را در پیش گرفت تا با کارهای کارشناسی و دقیق و در جریان بودن تمام چالش ها ومسائل منطقه و متناسب با آنها برنامه ریزی های لازم را صورت بدهد.

رییس جمهوری وقتی به سیستان سفر کرد و پای صحبت مردم نشست از اهمیت چاه‌های آب ژرف گفت که یکسری طرح‌های زود بازده مثل استفاده از فناوری آب ژرف وجود دارد که امروز سه تا چهار چاه ژرف در این منطقه حفر شده است و می‌تواند افزایش این چاه‌ها آب را به دست مردم برساند. بعد از تاکیدهای رییس جمهوری بر بهبود وضع آب مردم سیستان، موضوع چاه‌های آب ژرف با جدیت پیگیری شد.

ایستگاه سوم؛ خراسان جنوبی

رییسی هدف و تصمیم دولت را اینگونه بیان کرده بود که؛ کار و فعالیت و تلاش هدف دولت است تا شرایط را به نفع مردم و به نفع سفره مردم تغییر بدهد و به همین علت سفرهای استانی را رئیس جمهور با قوت در پیش گرفته بود.

صبح جمعه نوزدهم شهریور ماه بود که مردم خراسان جنوبی میزبان رییس جمهور شدند.  حضور در جمع مردم در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس، بازدید از معادن زغال‌سنگ طبس و گفت‌وگو با نیروهای کارگری و فنی و مهندسی، بازدید از محله‌های حاشیه شهر و گفت و گو با مردم از برنامه‌های این سفر یک روزه بود.

در این سفر همچنین ضرب‌الاجل ۲۰ روزه برای رسیدگی به مشکلات کارگران معدن زغالسنگ طبس تعیین و بر این مطلب که نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود و کارگران نباید نگران بیمه، دستمزد و سختی کار خود باشند، تاکید شد و آیت الله رئیسی گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.

طبق گفته استاندار خراسان جنوبی تمامی مصوبات سفر رییس جمهوری به استان وارد فاز اجرایی شده و برای دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق مصوبات، مسئولیت‌سازی صورت گرفته است.

ایستگاه چهارم؛ عروس زاگرس

سفر های استانی رییس جمهور فرسخ ها فاصله رییس جمهور با مردم را کم کرد و سبب شد تا اعتماد مردم به مسئولان ارشد ترمیم شود و مردم طعم شیرین دولت انقلابی را بچشند. ورود جدی آیت الله رییسی به مشکلات مردم بارقه ای از امید را در دل مردم ایجاد کرد و تولید کنندگان را به خوبی پای کار کشاند.

رییسی در سفرهای خود اولویت را بر تکمیل طرح های عمرانی دانست و تاکید داشت که طرح عمرانی جدیدی کلید زده نشود. در سفر رییس جمهور به ایلام به عنوان ایستگاه چهارم در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اولویت به چهار حوزه نفت و گاز، کشاورزی، اربعین و گردشگری به ایلام اختصاص یافت و استاندار ایلام از تشکیل دبیرخانه ای برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان خبر داد.

ایستگاه پنجم؛ کهگیلویه و بویراحمد

سفر رییس جمهور به این استان بازهم در صبح جمعه انجام گرفت و با استقبال جمعیتی زیادی از مردم همراه شد. در این سفر بیش از ۸۹ هزار نامه و درخواست مردمی ثبت و ارایه شد که این رقم نشان از آن دارد که مردم با امید و اعتماد به صحنه باز گشته اند.

در سفر رییس جمهور به یاسوج کارخانه قند یاسوج که نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است که با سابقه‌ای بیش از نیم قرن فعالیت در استان دستخوش چالش‌ها و مشکلات شده بود، با همت دولت سیزدهم رونق گذشته خود را باز یافت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در سفر به کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تاکید کرد و از مسوولان خواست تا موانع تولید را از سر راه فعالان علاقه مند برداشته شود که تحقق نخستین مصوبه سفر در مدت زمان اندک نشان دهنده فاصله کوتاه حرف تا عمل در رویکرد مسوولان دولت سیزدهم است.

در سفر اخیر رئیس جمهوری به این استان ۲۱۷ پروژه تصویب و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن ها مصوب شد.

 طبق گفته نمایندگان مجلس حضور مستقیم آیت الله رییسی، موجب افزایش سرمایه اجتماعی میشود و همبستگی ملی و امید به آینده را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مسوولان از نزدیک واقعیت‌های جامعه را لمس کرده و با مشکلات اقشار جامعه آشنا شوند.

ایستگاه ششم؛ بوشهر

در  سفر رئیس جمهور به بوشهر، ۹۴ طرح در حوزه‎‌ های مختلف با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی این استان به تصویب رسید که برای اجرای این طرح‌‎ها ۱۷ توافقنامه با دستگاه‎‌های اجرایی منعقد شد.

همچنین تخصیص ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی به استان بوشهر از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت به این استان بود.

در این سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی، ساماندهی کالاهای رسوبی در گمرک ها و انبارهای سازمان اموال تملیکی استان بوشهر را دنبال کرد و وزیر نفت از اجرایی شدن چهار پروژه جدید نفتی با اعتباری ۶۰۰ میلیون دلار در استان بوشهر خبرداد. وزیر راه و شهرسازی هم از اختصاص  ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور بزرگراهی جنوب کشور که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است، صحبت کرد.

از مجموع طرح‌‎های سفر استانی هیات دولت به بوشهر سهم حوزه‎‌های زیربنایی ۲۵، صنعت و معدن ۹، بهداشت و درمان ۶، حوزه فرهنگی و آموزشی ۱۲، حوزه رفاه اجتماعی ۱۳، نفت و انرژی ۹، آب، خاک و کشاورزی ۱۰ و حوزه اشتغال نیز چهار طرح است.

ایستگاه هفتم؛ فارس 

فارس مقصد هفتم رئیس جمهور بود  و آیت الله رئیسی در این سفر در بازدید سرزده از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت، دستور رفع مشکلات فرا روی این کارخانه نام‌آشنا در صنعت لوازم خانگی و بازگشت آن به چرخه تولید که از سال ۹۱ به دلیل سوء مدیریت متوقف شده است را صادر کرد.

دراین سفر صد مصوبه با حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مشکلات و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان  اختصاص یافت.

همچنین اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، کتاب اولین سفر دکتر رئیسی رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان فارس را تهیه و منتشر کرد.

ایستگاه هشتم؛ اردبیل

هشتمین سفر استانی دولت سیزدهم استان اردبیل بود که در روز ۳۰ مهرماه انجام شد و این سفر در نهایت دستاوردهای قابل توجهی برای استان به ارمغان آورد.  ۱۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید که از این تعداد ۲۴ طرح مربوط به حوزه زیر بنایی، هشت طرح در حوزه صنعت و معدن، سه طرح در حوزه نفت و انرژی ، هشت طرح در حوزه آب و خاک کشاورزی و پنج طرح نیز در حوزه اشتغال، ۱۶ طرح در حوزه بهداشت و درمان ، ۲۱ طرح در حوزه فرهنگی و آموزشی و ۱۵ طرح نیز در حوزه رفاه و اجتماعی است.

معاون اجرایی رییس جمهور درخصوص اجرای تمام مصوبه های سفرهای استانی گفته است: تمام مصوبه های سفرهای استانی رییس جمهور تا خردادماه سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود. سفر های استانی رییس جمهور آن هم با مدل و شیوه جدید و یه صورت چهره به چهره با مردم امری مبارک است بازدید تای نقطه به نقطه و موثر که خرج زیادی را هم بر دشت دولت نمی‌گذارد زیرا به دور از تشریفات و هیاهو انجام میگیرد.

مقصد نهم؛ سمنان

طبق گفته رئیس جمهور قبل از انجام سفرهای استانی، مشکلات و کمبودهای استان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار میگیرد و این مهم در جریان سفر به سمنان هم انجام شده است. در این سفر ۷۵ طرح عمرانی، زیرساختی، بهداشتی و روستایی استان سمنان مصوب شد  که به این طرح ها ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

 

آیت الله رییسی همچنین از کارخانه ساخت لوازم خانگی سنگرکار بازدید کرد و در گفت و گو با کارگران و مدیران این کارخانه از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست‌های آنان قرار گرفت و به صورت سرزده به بازدید از سیاه چادر عشایر مهدیشهر رفت و پس از شنیدن مشکلات عشایر منطقه، گفت: مسائل مطرح شده بیشتر درباره کم‌آبی است و علاوه بر اقدامات لازم، باید دعا کنیم خداوند رحمت الهی را نصیب کشور کند. وی همچنین تاکید کرد که تامین نهاده‌های دامی عشایر و دامداران منطقه و ایجاد مجتمع دامداری از سوی استاندار سمنان پیگیری و اجرایی شود.

دستور رئیس جمهوری برای حل مشکل نهاده دامی دامداران سمنانی از دیگر دستاوردهای این سفر بود که در این رابطه آیت الله رئیسی گفت: در این سفر به گونه ای کار را پیگیری کردیم که دولت نهاده های دامی به دامدار بدهد و زمانی که او دامش را فروخت پول وزارت خانه را بدهد و حتما این موضوع از طرف وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود و از استاندار می خواهم برای موضوع صنایع دستی و مشاغل خانگی خصوصا ایجاد بازارهای این نوع صنایع در حاشیه جاده های مهم استان پیگیری کند.

قطار دولت سیزدهم‌به ایستگاه دهم رسید

مقصد دهم؛ زنجان

روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه، استان زنجان در دهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان زنجان بود.

سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان زنجان گفت: خوشحالیم که در شهر شور و شعور حسینی حضور داریم و امیدواریم بتوانیم در این سفر با اتخاذ تصمیماتی شرایط را برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود فراهم کنیم. با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می شود.

همچنین حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، اظهار داشت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در این سفر گفت: اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود.

مقصد یازدهم؛ لرستان

رئیس جمهور جمعه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم‌آباد در استان لرستان شد که در جریان این سفر ۶۹ طرح اقتصادی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوب شد و  ۳۷۷ میلیارد تومان در راستای اجرای مصوبات عمرانی و اقتصادی  این سفر تخصیص یافت.

از جمله مسائلی که در این سفر به آن توجه شد راه آهن بود، اگرچه احداث راه آهن در لرستان تاریخی قریب یه ۱۰۰ سال دارد اما این خط ریلی محدود به کریدور شمال - جنوب است و تنها برخی از شهر های واقع در مسیر از این نعمت بهره مند هستند.

یکی از زیباترین صحنه های سفر های استانی ، امدن مردم و حلقه زدن کنار رئیس جمهوری است که دغدغه مسائل و مشکلات انها را دارد.در سفر به خرم آبادهزاران پیر و جوان نامه به دست دیده می‌شدند که بسیاری از آن‌ها حتی برای دیدار رودررو با رییس‌جمهور، دل خود را صابون زده بودند و به کمتر از آن هم راضی نبودند.

ایستگاه دوازدهم؛ یزد

در جریان سفر رئیسی به یزد، ۱۳۰ میلیارد ریال از سوی افراد خیر به زندانیان و خانواده های آنان کمک شد و طبق گفته معاون اجرایی رئیس جمهور  آزادی ۱۰۰ زندانی و تامین جهیزیه برای ۱۰۰ زوج جوان نیازمند که از خانواده زندانیان هستند، آغاز خوبی برای دوازدهمین سفر استانی رییس جمهور بود که در استان یزد صورت گرفت.

رییسی در این سفر تاکید کرد که بهترین روش برای احیای بافت‌های سنتی و فرسوده، احیای آن به کمک خود مردم است.

همچنین آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری، فعال شود. در جریان این سفر ۴۵۵ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است. 

سیزدهمین سفر؛ قم 

درهشت ساله گذشته هیچ کس پای دردو دل و حرف های مردم ننشست و مردم هیچ دولتمردی را با خود همراه نمیدیدند اما با امدن رئیسی و سفر های استانی گویی مردم گوش شنوا برای بیان مسائل ومشکلات خود یافته بودند و به همین دلیل در هر سفر استانی انبوهی از نامه ها و در خواست های مردم ثبت و به دست دولت میرسید. سفر به قم هم از این قاعده مستثنی نبود و در جریان سفر رئیسی به قم  هزار و ۹۸۲ درخواست مردم از رئیس جمهور، در میز ارتباط مردمی کمیته امداد قم ثبت شد. 

همچنین در این سفر ۱۵۸ مصوبه با یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب و برای اجرا در دو سال آینده طبق یک جدول زمانبندی، برنامه‌ریزی شد.

رییس جمهور سفر های استانی را برای دولت دارای برکت میداند و ارتباط دولت با مردم را لازمه کار برهمین مبنا با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

ایستگاه چهاردهم؛ هرمزگان

رئیس جمهور در چهاردهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه 23 دی ماه به استان هرمزگان سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان قرار گیرد. رئیس جمهور در این سفر خود در جمع سیل‌زدگان منطقه هشتبندی شهرستان میناب هم حاضر شد و از نزدیک شنوای مسائل و مشکلات مردم سیل زده شد. وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم این منطقه گفت: افتخار ما و همه اعضای دولت این است که خدمتگزار شما مردم باشیم. با تلاش دولت و صبر و همت مردم نسبت به جبران خسارت‌های سیل به این منطقه و احیای کشاورزی اقدام خواهد شد.

رئیس جمهور به مردم این استان گفت: دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های موثری برداشته می‌شود.

 اختصاص یکهزار میلیارد تومان برای توسعه شیلات در استان هرمزگان

 وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان هرمزگان در حاشیه بازدید طرح احداث سامانه های نوین آبیاری در اراضی دشت مرکزی شهرستان میناب گفت: با توجه به خسارت های سیل اخیر به بخش کشاورزی، استمهال وام کشاورزان، اختصاص کمک‌ های بلاعوض و پرداخت تسهیلات برای احیای کشاورزی در منطقه در مصوبات سفر مدنظر قرار گرفته است.

ایستگاه پانزدهم؛ گیلان

 آیت‌الله ‌سید ابراهیم رئیسی در پانزدهمین سفر استانی به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژ‌ه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفتگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری ‌به استان گیلان سفر کرد.

آیت الله ‌رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان  وضعیت رودخانه گوهررود در مرکز شهر رشت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. در این بازدید رئیس سازمان محیط زیست و مسئولین شهرداری رشت گزارشی از دلایل آلودگی پ این رودخانه و آسیب‌های زیست محیطی ناشی از آن ارائه و تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی در این رودخانه‌ها را علت اصلی آلودگی اعلام کردند.

رئیس جمهور پس از این گزارش با انتقاد از وضعیت نامناسب رودخانه گوهررود خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها در کمترین زمان ممکن شد.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با انتقاد از وضعیت ‌محلات حاشیه‌نشین گفت: مردم در هر نقطه‌ای از شهر باید بهترین خدمات را دریافت کنند بنابراین از مدیران و مسئولان مرتبط می‌خواهیم  ‌به مشکلات محلات حاشیه‌نشین رشت رسیدگی کنند.

وی با اشاره به مسئله فاضلاب در مناطق حاشیه‌نشین تصریح کرد: چرا باید فاضلاب این محلات به رودخانه زرجوب، گوهررود و ‌ اراضی کشاورزی ریخته شود؟ باید به این مسئوله با قید ‌فوریت رسیدگی ‌شود.

شانزدهمین سفر؛ گلستان

رئیس جمهور در شانزدهمین سفر استانی خود  مقصد استان گلستان را انتخاب کرد و ۱۱۱ مصوبه با اعتبار ریالی ۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان مصوبات اولیه هیئت دولت در استان گلستان بوده است. مردم گلستان در این سفر رو در رو با  رئیس جمهورشان از مطالبات، چالش‌های استان و دغدغه‌های خود گفتند. 

ایستگاه هفدهم؛ مازندارن

 هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور ۲۰ اسفندماه با سفر به مازندران انجام شد. هرچند رئیس جمهور در سفرهای استانی برنامه‌ها، دیدارها و سخنرانی‌های از قبل هماهنگ‌شده بسیاری دارد اما وی هیچگاه حضور در میان مردم به ویژه مناطق محروم را فراموش نمی‌کند. ‌آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی این عادت حسنه خود را تکرار کرد و یکی از برنامه‌های اصلی‌اش ‌حضور در جمع مردم در هر کجای ممکن است‌.

از همان ابتدا سفر های استانی رئیس جمهور با حجم زیادی از انتقادات همراه شد،پا به رکاب بودن رییس جمهور ومدیران ارشد، به مذاق رقبای دولت خوش نیامد و هر بار از هر فرصتی استفاده کردند تا شدید ترین انتقادات را به دولت و شخص رییس جمهور روا دارند. رییس جمهور در پاسخ به برخی منتقدان به سفر های استانی گفت: اگر من به استان نیایم و کارخانه ای که ۱۳ سال معطل است را به آن سرنزنم چگونه راه بیفتد؟ مدیر باید در میدان باشد و کار انجام دهد.

او همچنین خبرنگاران را هشیار کرد تا پیگیر دستاورد و اقدامات سفر های استانی باشند. رئیس جمهور در این راستا گفت: عزیز حتما گزارشاتی را که آقایان وزرا در جلسه دادند ثبت و ضبط کنند و پیگیری هم انجام دهند. یکی از بخش‌هایی که باید مصوبات سفر و اظهارات وزرا را پیگیری کند خود اصحاب رسانه هستند. 

مقصد هجدهم؛ دیار رئیس جمهور

چهارشنبه دهم فروردین ۱۴۰۱ بود که رییسی به شهر و دیار خود، خراسان رضوی سفر کرد‌.رئیس‌جمهور در بدو ورود به پایتخت معنوی و مذهبی به پایبوسی حرم مطهر رضوی رفت. استان خراسان از جمله استان هایی است که رییس جمهور به خوبی به مشکلات و مسائل آن واقف است.

رئیس جمهور بارها تأکید کرده است که قبل از آنکه سفر استانی به انجام برسد مشکلات و نیازمندی‌های استان ها پیش از سفر استانی بررسی و شناسایی شده و در جریان سفر ها نسبت به پیشرفت و آبادانی بیشتر استان و رفع مشکلات مردم تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

در جریان سفر رئیسی به مشهد و طبق گفته معاون اجرایی رییس جمهور، عملیات اجرایی ساخت ۴۷ هزار و ۸۶۱ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان خراسان رضوی آغاز شد که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۶۱ واحد مسکن شهری و ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی بود.

از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر استانی خود افتتاح مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی بود که رییسی با حضور خود دو کارخانه از ۴ کارخانه این مجتمع را افتتاح کرد.این دو کارخانه به‌ منظور کاهش خام‌فروشی گوگرد و توسعه زنجیره آن در کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و از محل گوگرد تولیدی پالایشگاه خانگیران ایجاد شده است.

ایران کوچک؛ نوزدهمین مقصد

استان البرز علیرغم نزدیکی که به پایتخت دارد و همجوار استان تهران است، در طی دولت های گذشته اقدامات کافی برای این استان صورت نگرفته است. نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده و مراکز تحقیقاتی متعدد از مزیت مهم استان البرز است.با توجه به ظرفیت بالای استان البرز برای پیشرفت و توسعه، رئیس جمهور در سفر استانی خود نام «ایران کوچک» را شایسته این استان دانست.

رئیس جمهور در بدو ورود به این استان خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش کشاورزی و صنایع تبدیلی، فعالیت شهرک‌های صنعتی و صنایع مختلف و نیز توسعه گردشگری برخوردار است. حضور اقوام و گویش‌های متنوع از سراسر کشور که به حق این استان را شایسته برخورداری از عنوان «ایران کوچک» کرده‌ است نیز مزیت دیگری برای استان البرز به حساب می‌آید.

حمید سجادی، وزیر ورزش که در این سفر رئیس جمهور را همراهی کرده بود از اختصاص مبلغ ۱۰۳میلیارد تومان برای توسعه ورزش استان البرز خبر داد. 

رئیس دولت سیزدهم همواره در تمامی سفر های استانی خود، اصل را بر تکمیل پروژه های نیمه کاره گذاشته است و از همین جهت بنای دولت را بر این‌نهاده که تا پروژه ها به مرحله تکمیل نرسیده است، پروژه جدید در هیچ استانی کلید نخورد‌. 

به همین سبب در سفر استانی البرز هم پروژه های نیمه تمام از اهمیت ویژه ای برخوردار بودند. رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان البرز از پروژه در حال احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمال‌شهر کرج بازدید کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از بیمارستان در حال احداث ۱۰۰ تختخوابی کمال‌شهر کرج، با اشاره به پیشرفت ۱۸ درصدی این پروژه گفت: بنای دولت این است که ابتدا آن دسته از طرح‌ها که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به اتمام برساند، اما با توجه به اینکه این بیمارستان در یکی از مناطق محروم استان قرار گرفته تصمیم گرفته شد، با تخصیص اعتبارات لازم و اقدام جهادی مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر تکمیل شده و در خدمت مردم قرار گیرد.

استان البرز یکی از قطب های تامین داروی کشور است. رئیس‌جمهور در سفر به این استان  بر ضرورت تسهیل دسترسی مردم استان البرز به خدمات درمانی، گفت: استان البرز بیش از ۶۰ درصد از نیاز دارویی کشور را تأمین می‌کند و این به هیچ‌وجه شایسته نیست که مردم این استان در صف درمان قرار بگیرند و در زمینه دسترسی به خدمات درمانی با مشکل مواجه باشند.

عقب‌ماندگی در تکمیل پروژه قطار شهری کرج هم از نگاه رییس جمهور مغفول نماند.پروژه قطار شهری در کرج، مدت ۱۵ سال است که هنوز نیمه‌تمام است و این‌گلایه مندی و عدم رضایت مردم از این‌ماجرا به گوش رییس جمهور رسید. رئیس‌جمهور در بازدید میدانی از قطار شهری کرج با بیان این‌جمله که دولت سهم خود از تامین مالی قطار شهری کرج را پرداخت می‌کند گفت: مدیران پروژه خواست برای تکمیل بخش‌های باقیمانده پروژه برنامه زمان‌بندی دقیق ارائه کنند.

هوا تاریک شده بود و صدای اذان در شهر می‌پیچید، تیم‌تشریفات افطاری را برای رئیس دولت سیزدهم تدارک دیده بودند اما رئیس جمهور هم‌نشینی و هم سفره شدن با دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج را ترجیح داد. 

رئیسی با حضور در خوابگاه دانشگاه خوارزمی کرج، پای سفره دل و سفره ی افطار دانجشویان‌نشست. 

از نکات مهمی که در سفر های استانی رییس جمهور توجه همه را به خود جلب کرده دوری از تشریفات است. طبق گفته معاون اجرایی رئیس جمهور و حسب دستور رئیسی از آغاز کار دولت مردمی، حذف تشریفات زائد و کم کردن هزینه هیات همراه در دستور کار سفرهای استانی است، منبع تامین هزینه ها نهاد ریاست جمهوری است و منابع عمومی متعلق به مردم است.

قطار دولت سیزدهم به ایستگاه بیستم رسید

سه ماه و نیم بیشتر تا پایان عمر یک ساله دولت سیزدهم باقی نمانده است و سفر به ۱۱ استان دیگر در دستور کار دولت قرار دارد.قزوین شهرِ علم و فقه و فلاسفه و حکمای برجسته، بیستمین‌مقصد رئیس جمهور واقع شد‌.

طبق تاکید رهبری و شعار سال، امروز تولید نیاز جدی کشور است و دولت در عملکرد خود نشان داده که نسبت با تولید با صفاتی که رهبری فرمودند؛ یعنی تولید اشتغال‌آفرین و دانش بنیان، حساسیت دارد و بنای دولت مردمی بر این اصل استوار است که ابتدا پروژه‌هایی که ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت کار داشته‌اند، تکمیل شوند. 

رئیس جمهور در جریان سفر به قزوین از مکان تاریخی دولت خانه صفوی قزوین بازدید کرد و دستور آزادسازی و تهیه طرح جامع برای استفاده عمومی از دولت خانه صفوی را صادر کرد. 

ماه رمضان این فرصت را فراهم کرده تا رئیس جمهور پای سفره افطار اقشار مختلف از دانشجو گرفته تا کارگران بنشیند. در بازدید رئیس جمهور از کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز، رئیسی پس از اقامه نماز در مراسم افطاری در جمع کارگران حاضر شد.رئیس جمهور با قدردانی از روحیه کار و تلاش کارگران کارخانه تولیدی محصولات بهداشتی فیروز که عمدتا از میان معلولان هستند، گفت: اینکه معلولیت خود را محدودیت نمی‌دانید نشانه اراده شما است.

صبح های جمعه در این دولت با سایر دولت ها تفاوتی معنا دار را به خود گرفته است. گویا رئیسی در اواخر هر هفته دیدارهای مردمی در استان های مختلف را بر خود و تیم دولت واجب دانسته است. 

ایستگاه بیست و یکم؛ آذربایجان غربی

رئیسی در جریان سفر به آذربایجان غربی از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد هوا و فضای شهید بابا ساعی ارومیه دیدن کرد.رئیس جمهور در این بازدید با توضیحات دست‌اندرکاران نمایشگاه از نزدیک در جریان توانمندی‌های داخلی در ساخت هواپیماهای نیمه سبک، ماهواره‌های اروم‌ست، سهند و اسپوتا و پهپاد سمپاشی قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی و گمرک «تمرچین» در منطقه صفر مرزی و از توابع شهرستان پیرانشهر حضور یافت.در این بازدید، رئیس جمهور پس از حضور در یادمان شهدای حاج عمران و زیارت قبور شهدای گمنام، در جمع رانندگان خودروهای باری و ترانزیتی حاضر شد و پس از شنیدن مشکلات آنها، جهت رفع نواقص و کمبودها دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید هوایی رئیس جمهور از روند احیای دریاچه ارومیه

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مسیر سفر از ارومیه به مهاباد بصورت هوایی از روند احیای دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده در این طرح بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در روند احیای این دریاچه صادر کرد.

رئیسی از پایتخت هم غافل نشد

سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران/ دستور رئیس جمهور برای حل و فصل مشکلات مردم محمدآباد

رئیس جمهور در بازدید از منطقه محمدآباد شهر قدس مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید همچنین شماری از مردم محمدآباد از نزدیک مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف بویژه ممنوعیت ساخت و ساز بخاطر قرار گرفتن در محدوده حریم رودخانه مطرح کرده و خواستار بازنگری در مسافت تعیین شده برای حریم رودخانه شدند.

رئیس جمهور در این بازدید، استاندار و مسئولین شهری را موظف کرد گزارش مشکلات ساکنان این مناطق و راهکارهای حل و فصل آن را امشب در جلسه شورای اداری ارایه دهند.

رئیس جمهور در بازدید از مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین با ابراز ناراحتی از راکد بودن آن، دستور داد مشکل سرمایه در گردش این مجموعه بلافاصله با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یکماه آینده به افتتاح برسد.

رئیس جمهور از پروژه نیمه تمام بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار که احداث آن ۳۰ سال پیش آغاز شده بود، بازدید کرد و از مسئولین وزارت بهداشت و درمان خواست تا یکسال آینده زمینه افتتاح آن را فراهم کنند.

 

باز هم آذری زبان ها میزبان رئیس جمهور شدند

بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی

استان تولید، تجارت و صادرات، نامی است که رئیس جمهور برای استان آذربایجان شرقی انتخاب کرد. آذربایجان‌شرقی، در خارج از مرزها با جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان و در داخل با سه استان آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان هم‌مرز است. این استان با بیش از ۵۰۰۰ واحد فعال، یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است. آذربایجان‌شرقی را باید یکی از بزرگ‌ترین ذخایر مس جهان دانست.

در جریان این سفر با حضو رئیسی در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان افزایش تولید کنستانتره مس سونگون کلید خورد. مجتمع مس سونگون دومین معدن بزرگ مس کشور است که ارزش ذخایر آن ۳۲۰میلیارد دلار برآورده شده است. در این معدن غیر از فلز با ارزش مس، مولیبدن، طلا، نقره و دیگر عناصر با اهمیت نیز وجود دارند

 حضور رئیس‌جمهور در نقطه صفر مرزی ایران و آذربایجان در جلفا از دیگر برنامه های رئیس دولت سیزدهم در سفر به آذربایجان شرقی بود. 

در حاشیه حضور رئیس‌جمهور در مجتمع‌مس‌سونگون یکی از کارگران حاضر در جمع از رئیس‌جمهور می‌خواهد طرح همسان‌سازی پرداخت‌ها در این مجتمع اجرایی شود. رئیس‌جمهور هم همانجا به وزیر صمت دستور میدهد  که همراه استاندار و نمایندگان کارگران با سرعت کارگروه بررسی این درخواست تشکیل و عدالت در پرداخت اجرایی شود.

اختصاص ٣۵۵ میلیارد تومان به ورزش آذربایجان شرقی

با اعلام وزیر ورزش و جوانان و نماینده ویژه رییس جمهوری در سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی، مبلغ ٣۵۵ میلیارد تومان به ورزش این استان اختصاص پیدا کرد.

به گفته حمید سجادی مبلغی بین ٩٠ تا ١٠٠ میلیارد تومان با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان استان‌ آذربایجان شرقی در میان شهرهای مختلف استان توزیع خواهد شد.

دولت مردمی نشان داده که در کنار مردم است. شمال یا جنوب کشور فرقی ندارد. صبح جمعه، تعطیلی ندارد و طبق گفته رئیس جمهور خرابی‌ها باید آباد شود و بساط فساد و تنبلی برچیده شود.

دولت‌سیزدهم، راهی بام ایران می‌شود

سند بیست و چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به نام چهارمحال و بختیاری ثبت شد، و در بیست و چهارمین سفر استانی، مردم غیور این استان میزبان رئیس‌جمهورند.

رئیس جمهور با حضور در یکی از محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق استان چهارمحال و بختیاری، با مردم روستای لبد، دیدار و گفتگو کرد. رئیسی به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان چهار محال و بختیاری به نام لبد در منطقه بازفت رفت و با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در بیست‌وچهارمین سفر استانی دولت، چهارمحال‌وبختیاری را استانی با ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه گردشگری، کشاورزی و دامداری معرفی کرد. این استان سه ابرپروژه دارد؛ راه آهن سپیددشت، محور مواصلاتی شهرکرد به شلمزار و آبرسانی بن-بروجرود. علاوه بر این موارد موضوع مسکن و صنایع پتروشیمی از موضوعات مهمی بود که در شورای اداری استان مطرح شد.

در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری، رئیس جمهور از کشتارگاه صنعتی جونقان که واگذاری آن به خریدار نااهل بخش خصوصی با دستور خود وی در زمان ریاست قوه قضائیه ابطال شده بود، بازدید کرد.

آیت‌الله رئیسی در نشست خبری پایان سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: مصوبات سفرهای استانی ناظر بر تحقق شعار سال تنظیم می‌شوند. طرح جامع و شفاف مدیریت عادلانه منابع آب چهارمحال و بختیاری در حال تدوین است.با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین مصوبات سفرهای استانی ناظر به ایجاد فرصت‌های اشتغال دانش پایه و بر محور رونق تولید تنظیم می‌شوند.

نصف جهان؛ مقصد بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور

اصفهان هم مانند دیگر استان ها از این قاعده مستثنی نیست و طرح های ناتمامی دارد که مردم اصفهان را رنج می‌دهد. حدود چهار هزار طرح در استان معطل مانده که بیش از ۸۰۰ پروژه بالای ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.با تکمیل طرح آبرسانی دوم اصفهان به ۱۴ شهرستان آبرسانی می شود.

رئیس جمهور در بدو ورود به اصفهان به مشکل آب این استان پرداخت و بیان کرد: دولت برای رفع مشکل آب در استان اصفهان برنامه دارد. 

استقرار صنایع مادر و بزرگ ملی همچون ذوب آهن ، پالایشگاه و پتروشیمی و صنایع هواپیماسازی و تولید بالگرد فرصت‌های خوبی را برای فعالان اقتصادی فراهم کرده است. 

آیت‌الله رئیسی که در بدو ورود به استان اصفهان، مهمترین مشکل استان را کم‌آبی عنوان کرده بود، در اولین بخش از برنامه‌های سفر به اصفهان، با بالگرد از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی دیدن کرد.

رئیس جمهور همچنین در روستای قلعه‌بالا در حاشیه زاینده‌رود حضور یافته و از نزدیک با کشاورزان و اهالی این منطقه دیدار و گفتگو کرد و در جریان مشکلات انها قرار گرفت.

رئیسی در جمع مردم روستای قلعه بالا در حاشیه زاینده رود گفت: مسئولان دولت مردمی به جای عبور از کنار مشکل، به قلب مشکلات می‌زنند تا آنها را رفع کنند. تهیه طرح جامع آب، مبتنی بر مدیریت عادلانه و اعطای حقوق مردم در این زمینه در دستور کار دولت است. رئیس جمهور اظهار داشت: برخی پیشنهاد کردند که همزمان با روزهای پرآب زاینده‌رود به اصفهان سفر کنم، اما بنده گفتم اتفاقا در مقطع و زمانی که مسائل مردم حادتر است باید به این استان بروم و از نزدیک مشکلات مردم را ببینم و حرف‌هایشان را بشنوم.

رنگین‌کمانی از مواد معدنی در استان اصفهان ثروت افرینی میکند. معادن سنگ‌های ساختمانی و تزئینی اصفهان توانسته ایران را جزء پنج کشور دارای ذخایر سنگ‌های تزئینی جهان قرار دهد.ظرفیت هنر و تمدن اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر فرهنگی و تاریخی در انتظار گام هایی برای ارتقای صنعت گردشگری است.

رئیس جمهور از شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور دیدن کرد. بیش از ۷ هزار و ۸۶۰ نفر از نخبگان، متخصصین و اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف فنی و علمی و در قالب بیش از ۶۱۰ شرکت در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزی استان‌ اصفهان در نظر گرفته شد

وزیر جهاد کشاورزی در شورای اداری شهرستان خمینی شهر گفت: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزی استان‌ اصفهان در نظر گرفته شده است و سهم خوبی در این زمینه برای کشاورزی و دامپروری منطقه اختصاص خواهد یافت.

بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی؛ استان خراسان شمالی 

در جریان این سفر استانی طبق گفته رستم قاسمی، ساخت راه آهن مشهد- گرگان در دستور کار قرار گرفت. وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و اجرای راه آهن مشهد- بجنورد، گرگان در سطح کلان، پیگیری می شود و امید می‌رود سه استان از مزایای آن بهره مند شوند.

استقرار صنایعی همچون پتروشیمی، فولاد، مجتمع آلومینا و کارخانه سیمان بجنورد فرصت‌ خوبی را برای جویندگان فعالیت‌ اقتصادی در استان فراهم کرده است. 

رئیس‎ جمهور در ابتدای سفر استانی به خراسان‌شمالی از مجتمع پتروشیمی استان دیدن کرد. رئیسی در حاشیه این بازدید به وزرای نفت و نیرو دستور داد برای توسعه این مجتمع، زودتر پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند.مسئولان جوان پتروشیمی هم قول دادند که طرح توسعه پتروشیمی را هرچه سریعتر به اجرا برسانند. 

افتتاح کارخانه صنایع لبنی روی میز شورای اداری خراسان‌شمالی می‌رود

رئیس‌جمهور در ادامه بیست‌وششمین سفر استانی از نزدیک در جریان مشکلات دامداران و کشاورزان خراسان‌شمالی قرار گرفت، نبود صنایع لبنی در استان از جمله مشکلات دامداران است که قرار شد در جلسه شورای اداری استان این مورد بحث و پیگیری قرار بگیرد. 

پیگیری رفع مشکلات دامداران در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی

آیت الله رئیسی با حضور در شهرک دامپروری «قارلق» بجنورد بر ضرورت بررسی درخواست‌های دامداران در جلسه شورای اداری تاکید کرد.

رییس جمهور در جمع کارگران پتروشیمی خراسان با بیان این جمله که توفیقی است که امروز در جمع شما تلاشگران هستیم گفت: تلاش شما برای کشور هم قدرت و هم عزت و افتخار ایجاد می کند. امروز تولید مساله محوری در کشور ما است و از همه کسانیکه در عرصه تولید فعالیت می کنند تشکر می کنم.یک سری گام های اساسی برای حل مشکلات این کارخانه باید برداشته شود. یکی مساله استفاده از پساب به جای استفاده از آب شرب و کشاورزی است. بخش هایی دیگر از این کارخانه باید فعال شود.با پیگیری مسولان مشکلات حوزه مسکن کارگران این کارخانه سریعتر حل شود.

فاز دوم پتروشیمی خراسان سریع‌تر اجرایی شود

رئیس‌جمهور در شورای اداری استان خراسان‌شمالی گفت: مسئولان استانی فاز دوم پتروشیمی خراسان را سریع‌تر اجرا کنند. اجرای این فاز می‌تواند اشتغال در پتروشیمی استان را دو تا سه برابر افزایش دهد. با توجه به وجود نیروهای فرهیخته در استان، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان با جدیت دنبال شود.

دستور رئیس‌جمهور به استاندار خراسان‌شمالی: سریعا بازار دائمی صنایع‌دستی برای مردم استان ایجاد کنید

همچنین رئیس جمهور در شورای اداری استان خراسان‌شمالی گفت: صنایع‌دستی در این استان می‌تواند بازار بسیار خوبی داشته باشد. تولیدکننده‌های خانگی صنایع‌دستی از این بازار دائمی درآمدزایی مستقیم خواهند داشت.

ایستگاه بیست و هفتم؛ کردستان

رئیس جمهور در بدو ورود به سنندج گفت: استان کردستان قطب گردشگری و دامپروری و سرزمین معادن و از همه مهمتر استانی دارای نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده است.

کشاورزان کردستانی سالانه حدود دو میلیون تُن انواع محصولات زراعی را روانه بازارهای داخلی و خارجی میکنند. کردستان در بخش مواد معدنی با ۶۰۰ میلیون تُن ذخیره، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. برآوردها نشان می‌دهد ۲۸۴ پروژه نیمه‌تمام استانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در استان وجود دارد. عمر برخی از این طرح‌ها به بیش از ۲ دهه می رسد.

 رئیسی صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، با حضور در شهرستان سروآباد از یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مزارع پرورش قارچ در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ بازدید کرد.

بیست و هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به خطه کردهای ایران در حالی به اتمام رسید که قول پیگیری رونق بازارچه‌های مرزی و رسیدگی به کولبران، تکمیل فرودگاه سقز، حمایت از تولیدات روستایی و کاهش نرخ بیکاری به مردم داده شد.

سفر به سینه ستبر ایران

مقصد بیست و هشتم: کرمانشاه

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی  گفت: کرمانشاه همچنان که امنیت مرزها را حفظ کرده باید در امنیت غذایی نقش ارزشمندی ایفا کند.ظرفیت‌ها و زمینه‌های گردشگری و صادرات استان کرمانشاه بسیار است. در بخش کشاورزی نزدیک به ۹۰۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز دارد.

کشاورزان کرمانشاهی سالانه نزدیک به پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کنند که  ۴.۵ درصد تولیدات کشور به شمار می‌رود. ۴۷۳ طرح نیمه‌تمام بالای ۷۰ درصد پیشرفت در کرمانشاه وجود دارد که تکمیل انها بویژه در بخش کشاورزی می‌تواند استان را به قطب کشاورزی ایران تبدیل کند.

در جریان این سفر وزیر کشور مهلت ۲ ماهه ای را به مسئولان شهری کرمانشاه برای حل مشکلات زیرساختی روستای مرادآباد داد. 

آیت الله رئیسی پس از ورود به استان کرمانشاه، بلافاصله با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، بصورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد.در جریان این بازدید هوایی رئیس جمهور، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

در جریان این سفر مردم استان استقبال پر شوری از رئیس‌جمهور در گرمای بالای ۴۰درجه سرپل ذهاب داشتند. آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردم سرپل ذهاب گفت: ایستادگی و مقاومت سرپل ذهاب در مقابل صدامیان، زبانزد خاص و عام است.مسئله اشتغال جزء اولویت‌های دولت در همه مناطق کشور است و در این زمینه گام‌های اساسی برداشته خواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس سفرهای استانی دولت برای مشاهده و لمس مشکلات و مسائل مردم از نزدیک است، اظهار داشت: بار دیگر تاکید می‌کنم که مدیران و دست‌اندرکاران دولتی باید از چهره‌های انقلابی که با مردم و در میان مردم هستند، انتخاب شوند، به نحوی که مردم احساس کنند مدیران از خود آنها هستند.

همچنین با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و نماینده وزارت راه و شهرسازی و بر اساس سیاست‌های تشویقی قرارگاه جمعیت یک قطعه زمین به خانواده کرمانشاهی که با وجود چهار فرزند، اخیرا صاحب فرزاندان چهار قلو شده اند، اهدا شد.این زمین نیمی به نام مادر و نیمی به نام پدر چهارقلوها سند خواهد خورد.

وزیر جهاد کشاورزی هم در جمع خبرنگاران شهرستان روانسر گفت: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است. در این سفر حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.این میزان اعتبار به حوزه‌های مختلف شامل آبخیزداری‌، آبیاری‌های نوین، حوزه عشایر، حوزه زراعت و کشاورزی، اراضی شیبدار و توسعه باغات و ... اختصاص می‌یابد.

اختصاص ١۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع بیکاری کرمانشاه

معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی شده است تا ١۵هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حل مشکل بیکاری کرمانشاه اختصاص یابد.مصوبات در دو بخش تعریف شده است؛ نخست طرح‌های عمرانی هستند که با ۳۰ دستگاه اجرایی توافق شده تا منابع مناسب برای اجرای ١٨٢ طرح عمرانی در حوزه زیر بنایی، راه و شهرسازی، مسکن، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش پیش بینی شود.

 رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کرمانشاه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه بازدید کرد و در گفتگو با فعالین این عرصه در جریان نظرات، مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در جمع فعالان اقتصادی کرمانشاه گفت: اقتصاد روستا را باید فعال کنیم. باید موانع را از پیش پای کشاورز برداریم و از او حمایت کنیم . اگر این کارخانه عظیم روستایی فعال شود، پشتوانه اقتصادی کشور خواهد بود.

مقصد بیست و نهم استان مرکزی

رئیسی در بدو ورود به فرودگاه اراک گفت: هر کدام از صنایع سنگین استان مرکزی نماد اعتماد به نفس و غرور ملی در کشور هستند

بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور در خمین افتتاح شد

آیت‌الله رئیسی بزرگترین خط تولید پنل‌های خورشیدی کشور را در شهرستان خمین افتتاح کرد.این خط تولید با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید که در فاز تکمیلی امکان تولید پنل‌های خورشیدی برای تامین سالانه ۱۵۰۰مگاوات برق را دارد.طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ زنجیره ساخت تمامی اجزای پنل خورشیدی در این شرکت بومی خواهد شد.

کارخانه آذرآب را احیاء می‌کنیم

رئیس‌جمهور از کارخانه آذرآب اراک در جریان بیست و نهمین سفر استانی به استان مرکزی بازدید کرد و از احیای این کارخانه خبر داد. 

در جریان این سفر و پس از بازدید رئیسی از هپکو کارگران هپکو خطاب به رئیس‌جمهور گفتند: اگر شما نبودید که کارگران هپکو را از فلاکت نجات بدید الان هپکویی وجود نداشت که بیایید بازدید.

همدان؛ میزبان سی‌امین سفر استانی رئیس‌جمهور

همدان، مهد تمدن و تاریخ ایران زمین با مساحت حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع که در فهرست ۵ استان تاریخی_فرهنگی ایران میدرخشد. آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان همدان گفت:  بسیاری از مشکلات مردم استان همدان قابل حل است. گردشگری، معدن و کشاورزی ظرفیت‌های بزرگ استان همدان هستند. 

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای حل مشکلات اراضی‌وقفی_کبودرآهنگ همدان

رئیس‌جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم کبودرآهنگ گفت: وقف حکم خود را دارد اما با توجه به مشکلات مردم از سازمان اوقاف و استانداری میخواهم به سرعت کارگروهی برای بررسی این مشکل تشکیل دهند. حداکثر دوماهه باید مشکل مردم منطقه با سازمان اوقاف و وزارت راه‌وشهرسازی در زمینه مسکن و محل کار حل شود. 

این سفر حاشیه های جذابی را به همراه داشت از جمله آن استقبال مردم در کنار خیابان از آیت الله رییسی است.رییسی وقتی وارد استان همدان می‌شود در مسیر حرکت خودرویی از راننده می‌خواهد مقابل مردمی که کنار جاده و خارج از شهر ایستادن توقف کرده تا با آنها سلام و علیکی داشته باشد.

حضور از پیش اعلام نشده رئیس جمهور در روستای کردآباد همدان در میان استقبال گرم اهالی

روستای کردآباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ، روستای نمونه اقتصاد مقاومتی است که هیچ فرد بیکاری ندارد و همه اهالی به تولید پوشاک مشغولند.

در جریان این سفر وزیر بهداشت بر تسریع در تکمیل پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن تاکید کرد. پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۵ طبقه در حال ساخت است. در این پروژه ۱۷ تخت اورژانس، ۱۱ تخت دیالیز، ۵ تخت جراحی، ۸ تخت سی سی یو، ۸ تخت پی آی سی یو، ۱۲ تخت آی سی یو، ۱۰ تخت ان آی سی یو، ۸۴ تخت تخت بستری مردان، زنان و کودکان، آزمایشگاه، درمانگاه و تسهیلات ویژه زایمانی در نظر گرفته شده است.

 ایجاد ۴۰هزار شغل برای همدانی‌ها تا پایان سال‌

رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم همدان گفت: از مسئولان استان می‌خواهم که تا پایان سال‌جاری دستکم ۴۰هزار شغل در استان ایجاد کنند.  برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در توسعه استان همدان، تلاش خواهیم کرد.

رئیس جمهور توجه ویژه به دو مسأله کم‌آبی و اشتغال را اولویت‌های مهم استان همدان خواند و از مدیران دستگاه‌های اجرایی، چه در سطح محلی و چه در سطح ملی خواست در اسرع وقت برای رفع دغدغه‌های مردم در هر دو مورد، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وزیر بهداشت در جریان سفر به استان همدان و ملاقات  با اهالی شهرستان محروم « درگزین»  با درخواست بانوی ۸۵ ساله ای مواجه شد که خواستار عمل جراحی آب مروارید چشم خود توسط وزیر  بهداشت شده بود. وزیر بهداشت با توجه به شرایط خاص مالی این بانوی درگزینی با درخواست وی موافقت کرد. 

حس خوب کودک ٩ ساله همدانی از ملاقات با رئیس جمهور

در جریان سفراستانی رئیس جمهور به همدان، کودک ٩ ساله حافظ کل قرآن از آیت الله رئیسی درخواست کرد با مقام معظم رهبری ملاقات کند.

 مسئله آب در استان همدان در دو ماه آینده حل می شود

 رئیس جمهور در نشست خبری سی امین سفر استانی به استان همدان گفت: متاسفانه ۱۷ سال این پروژه معطل مانده  و خداوند تفضل کرد دست اندرکاران استان به عنوان کار اصلی دنبال کردند و گفتم حداکثر در دو ماه آینده انجام شود. 

کاری که انجام شده ،کار چند سال ظرف مدت چند ماه انجام شده تا حداکثر در دو ماه آینده آب رسانی انجام شود.

179 طرح در شورای اداری استان همدان تصویب شد

 رئیس جمهور در نشست خبری سی امین سفر استانی به استان همدان گفت: در این سفر ۱۷۹ طرح تصویب شده، ۳۵ طرح در حوزه زیربنایی، ۳ طرح در حوزه آب، خاک و کشاورزی بوده، ۲۵ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۷۹ طرح در حوزه فرهنگی، ورزشی و گردشگری و ۳۳ طرح در حوزه اشتغال و در حوزه صنعت و معدن هم ۲ طرح تصویب شده است.

دیار حاج قاسم سلیمانی، مقصد نهایی

رییس‌جمهور در بدو ورود به فرودگاه شهید سلیمانی گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوان استان کرمان، از جمله نیروی جوان و کارآمد، بیکاری مفهمومی ندارد. دولت مصمم به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان کرمان است. کرمان را بهشت معادن نام گذاری کرده‌اند، برنامه دولت مشارکت مردم در معادن استان است. دولت در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رفع فقر و محرومیت در استان کرمان مصمم است. مکتب شهید سلیمانی همواره باید مورد توجه همگان قرار بگیرد. استان کرمان بهشت معادن ایران است.

۳۱ سفر استانی در دستور کار دولت بود

برخی ملامت کردند و معنای حضور در کنار مردم را درک نکردند

رئیس جمهور در دیدار با اقشار مختلف کرمانی گفت: بعضی‌ها عنایتی به موضوعات مهمی مانند با مردم سخن گفتن و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن را ندارند. ما اعتقاد داریم که در میان مردم بودن یک نعمت الهی است و لذت با مردم بودن را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم. 

برخی سعی کردند دولت را به «حاشیه» بکشانند اما تمرکز دولت‌سیزدهم بر «متن» است

رئیس‌جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان: همواره به دولت‌مردان تاکید کردم که گرفتار «حاشیه‌ها» نشوید و فقط به «متن» بپردازید.«متن» همان خدمتگزاری به مردم، گره گشایی از کار مردم، کاهش نرخ بیکاری، به‌کار انداختن واحدهای تولیدی تعطیل و رونق دادن به کشاورزی و صنعت است.

 ۱۳۰ میلیارد ریال به بخش ورزش ریگان اختصاص یافت

وزیر ورزش و جوانان که در این سفر رئیس جمهور را همراهی کرده است در نشست شورای اداری استان گفت: مشکلات بخش های مختلف در شهرستان های کرمان بررسی و در مصوبات سفر رییس جمهور به این استان گنجانده خواهند شد.

حمید سجادی از اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال به ورزش ریگان خبر داد و گفت: پروژه های نیمه تمام زیادی در بخش ورزش شهرستان‌های استان کرمان وجود دارد که باید تکمیل شوند.

طوفان شن هم مانع از حضور رییس‌جمهور در جمع مردم روستای کروچان از توابع زهکلوت در جنوب کرمان نشد.

رئیس‌جمهور زمستان سال گذشته که بلافاصله از سفر روسیه برای بازدید از مناطق سیل زده به جنوب کرمان رفته بود به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی موفق به بازدید از جازموریان و توابع آن نشده بود اما این بار در جریان سفر استانی به کرمان علی رغم وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و طوفان شن پس از بازدید هوایی، در میان مردم یکی از روستاهای سیل زده اطراف زهکلوت حضور یافت.

اعطای زمین به دو خانواده چهار قلوی کرمانی

معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده که با رئیس جمهور به کرمان سفر کرده بود در جلسه هم اندیشی زنان استان گفت: صد میلیارد تومان اعتبار برای زنان در حوزه های مختلف از جمله آموزش فنی وحرفه ای، حوزه علمیه، کشاورزی، شرکتهای دانش بنیان ، کار آفرینی ومراکز نابار وری اختصاص می یابد.

انسیه خزعلی همچنین در بازدید از دو خانواده چهار قلوی کرمانی اعلام کرد دو زمین برای این خانواده ها در نظر گرفته شده وتسهیلات کم بهره برای ساخت خانه برای آنان اعطا خواهد شد.

براساس گزارشات در یک بازه زمانی کمتر از یکسال رییس جمهور ٣١ سفر استانی و ٧ سفر موضوعی به داخل کشور داشت و در مجموع بیش از ٩٠٠ مصوبه در برداشته است که حدود پنج هزار و دو طرح عمرانی که عمدتا نیمه تمام هستند در بر می‌گیرد.

معاون اجرایی رییس جمهور  در این باره گفته است: در حوزه تامین منابع عمومی در ١٧ سفر اول، تقریبا تمام تعهدات محقق شده است.

مرتضوی درباره دور دوم سفرها بیان کرد: تیمی مشخص شده و میزان اجرای مصوبات سفرهای استانی را ارزیابی خواهد کرد، در دور جدید سفرهای استانی علاوه بر نظارت، مصوبات جدید هم خواهیم داشت.

براساس گزارشات و مستندات بیش از ۱۰۰ درصد مصوبات سفرهای استانی طبق پیش بینی‌ها در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شده است؛ درحالی‌که بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این مصوبات ۴ ساله است.

انتهای پیام/  آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته دولت رئیسی سفرهای استانی رییس جمهور دولت سیزدهم برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بعد از انقلاب اسلامی هرجا میدان به نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی واگذار شد، پیشرفت کرده‌ایم و هروقت نگاه‌مان به بیرون بود، موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع، کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجا صحبت از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است و پیامبر فرمودند؛ «بزرگترین عبادات کسب روزی حلال است» امروز در نبرد بزرگ اقتصادی، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی افزود: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهور از شما کارگران تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنید، امروز به استقلال کامل در این حوزه رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین‌کننده و پیشرو در اقتصاد دارد و متوسط رشد اقتصادی ما بالاتر از شش درصد است و این آمار در صنعت نفت هم بیشتر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و برای چهارمیلیون بشکه در روز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به قله و تعالی کشور فداکاری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق حداکثری تمام ابزارها اعم از مدیریت، سرمایه انسانی، منابع، ایمان به خدا را داریم.

منصوری خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌های توفیق یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده‌است تا هر چه زودتر به توفیق نهایی برسیم، امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده‌است.

وی افزود: در صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شدند و امروز به روزهایی رسیده‌ایم که میزان تولید بیشتر از آن روزهای قبل از تحریم است، هرچند دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای ما همه عرصه‌ها همانند عرصه عاشورا است و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه انقلاب، هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم ،پیشرفت کردیم و هرجا که نگاه به بیرون داشتیمموفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم تا بار کشور را بلند کنند و مسائل بزرگ را مرتفع کنند و این از افتخارات صنعت نفت، جامعه کارگری و سایر عوامل است.

منصوری خاطرنشان کرد: درکنار این زحمت‌ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت است و در صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده‌است.

کد خبر 749301

دیگر خبرها

  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم