Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر وزارت امور خارجه کشورمان با سفیر روسیه به خاطر گستاخی‌های دو سال اخیرش برخورد لازم را می‌کرد، اکنون سفیر انگلیس به خود اجازه نمی‌داد مرتکب این گستاخی نسبت به مردم ایران شود. این دو سفیر اکنون دو عنصر نامطلوب هستند و وزارت خارجه ما حق دارد با آن‌ها رفتاری کند که معمولاً با عناصر نامطلوب می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بعد از سفیر روسیه در تهران که در سال‌های اخیر پایش را از گلیم سفارت درازتر کرده و مرتکب جسارت‌هائی به ملت ایران شد، اخیراً سفیر انگلیس نیز به پیروی از همتای روسی خود از خط قرمز عبور کرده و مردم کشورمان را زیر سؤال برده است.

آنچه از «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران نقل شده اینست که وی در جلسه‌ای با اعضاء اتاق بازرگانی استان بدون توجه به تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران گفت: «به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم، اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!

سفیر انگلیس همچنین در پاسخ به اعتراض حاضرین در جلسه به نقش مخرب دولت انگلیس در بر هم خوردن روابط تجاری بین دو کشور، همراهی با تحریم‌های آمریکا، اولویت دادن به غرض ورزی‌های سیاسی به جای روابط اقتصادی و... مدعی شد ۹۰ درصد تقصیر‌ها در حوزه کاهش روابط اقتصادی بین دو کشور برعهده طرف ایرانی است!»

سخن اخیر سفیر انگلیس در تهران نشان می‌دهد او همانند سفرای کشورش در دوران قاجار و پهلوی درصدد خیانت به مردم ایران است، ولی فراموش کرده است که ایران بعد از انقلاب اسلامی با ایران دوران قاجار و پهلوی متفاوت است و مردم ایران به بیگانگان اجازه خیانت و جسارت نمی‌دهند.

سفیر انگلیس حق ندارد از طرف مردم انگلستان درباره ایران سخن بگوید. مردم انگلستان با مردم ایران مشکلی ندارند. مشکلات را دولت‌های مستقر در انگلیس ایجاد کردند و اکنون نیز میان دو ملت ایران و انگلیس تفاهم کامل برقرار است و هر دو ملت به سیاست‌های مداخله‌گرانه دولت انگلیس معترضند.

وزارت امور خارجه کشورمان هم هرچند پاسخ نرمی به سفیر گستاخ انگلیس داده، ولی چنین برخوردهائی با سفرای گستاخ، بازدارندگی لازم را ندارند کمااینکه عدم برخورد قاطع با سفیر روسیه در تهران نیز او را از گستاخی پشیمان نکرد.

اگر وزارت امور خارجه کشورمان با سفیر روسیه به خاطر گستاخی‌های دو سال اخیرش برخورد لازم را می‌کرد، اکنون سفیر انگلیس به خود اجازه نمی‌داد مرتکب این گستاخی نسبت به مردم ایران شود. این دو سفیر اکنون دو عنصر نامطلوب هستند و وزارت خارجه ما حق دارد با آن‌ها رفتاری کند که معمولاً با عناصر نامطلوب می‌نمایند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفیر روسیه سفیر انگلیس مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

انگاته روبارد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از وی و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم